Lottentotts fantastiska liv! ...skriver om mig, mina tankar och allt annat!

Alla inlägg under juli 2012

Av Charlotte - 31 juli 2012 09:56

Ligger vid poolen, solar och njuter av 35-gradig värme. Läser en svinbra bok "Dödergök" av Katarina Wennstam. Behöver jag säga att jag inte saknar Sverige ett dugg? XOXO

Av Charlotte - 30 juli 2012 20:57

Idag har vi softat vid poolen hela långa dagen, lite molnigt har det varit men färg har vi fått ändå och vi har t.om lyckats bränna oss lite. När Kenth kom hem från jobbet, fixade vi i ordning oss för att gå ut och äta. Det är grymt billigt både äta och handla här..ikväll åt och drack vi följande: vi började med en mezetallrik med småplock sen åt vi varsin varmrätt och till det drack jag och Kenth tre öl, barnen två cocacola var. Dessert, glass och chokladmousse + varsin kopp kaffe. Denna middag kostade 220 lei dvs ca 440sek, det var inte farligt dyrt och dessutom väldigt gott!

Av Charlotte - 30 juli 2012 07:52

Tjingeling!! Igår var en riktig skitdag, låg i sängen precis hela långa dagen. Kräktes och mådde allmänt kasst! Idag är dock en ny dag och än så länge mår jag bra, frukosten var precis som jag ville crossiant och NUTELLA, tjoho!! Kenth har åkt till jobbet och vi ska softa vid poolen, här ska solas! Kram på er därhemma..

Av Charlotte - 29 juli 2012 11:08

Vaknade inatt av ont i magen och sen dess har jag slutat räkna gångerna jag varit på toaletten och jag kan tala om att det kommer lika mycket från båda håll!! Jag fick stanna på rummet när de andra gick ner till frukosten, jag som sett fram emot den!! Vilken tur man har så fina barn som väntar och sen vilken fin karl jag har som tar hand om dem! Här kommer bilder från maten igår kväll och lägenheten där vi bor, som ni ser har vi varsitt stort sovrum..hoppas nu jag får behålla isteet jag drack för en stund sedan så jag oxå kan bada och sola! XOXO

Av Charlotte - 28 juli 2012 17:35

Äntligen är vi framme, vädret är verkligen kanon och vi kan inte ha det så mycket bättre. Natten till idag sov jag inte många timmar pga diverse störande moment som flygplan, regn och en herre som snarkar :-)... Nu har vi i alla fall installerat oss i lägenheten på hotellet, hunnit spana in gymmet och annat men badat och njutit av sol och värme!! Nu ska vi duscha och fixa oss sen blir det middag ;-), kram till er och näe, jag saknar inte Sverige ett dugg!

Av Charlotte - 27 juli 2012 17:36

Äntligen semester och på väg till Rumänien med Jessica & Linnéa! Kenth ska jobba men hoppas han får lite tid över även för oss.. Vi har nyss kommit fram till Landvetter och sitter i SAS lounge, gött! Vi sover en natt i Danmark för att tidigt i morgon bitti flyga vidare till Bukarest! Nä nu hägrar taxfree, see you XOXO

Av Charlotte - 21 juli 2012 18:05

Dagen började med sovmorgon sen efter kaffet, blev det en springtur på 8,5km men jag tror jag måste köpa nya skor för jag får jätteont i min vänstra höft efter ca 45min så jag vet inte om jag snedbelastar eller vad det kan vara, ska testa andra skor imorgon.

Det är ju kanonväder ute, så efter frukosten solade jag och Linnéa en timme. Linnéa klagade på värmen (16grader i skuggan) och jag förklarade att i Rumänien är det sådär 35-40 grader i skuggan....

Jag i min prickiga klänning som jag tror jag köpte för fyra år sedan, still going strong   


         

Vi åkte ner till stan och gick omkring lite, konstaterade att det var mycket skit som såldes och sen gick vi till strandgatan för att äta lunch. Tog varsin svindyr räksmörgås och jag som inte äter brödet ser ni hur mycket jag fick för dom hundra kronorna...det är banne mej inte värt pengarna äta ute och det värsta av allt, räkorna var förstås goda MEN de var slarvigt skalade och det stör mig nåt såpass!

Mammas och Linnéas variant..

    

Min variant..

    

Linnéa stannade kvar på stan med en kompis medans jag och mamma åkte hem för att dricka kaffe. Efter mamma åkt lade jag mig och solade igen lagom tills både Jessica + två kompisar till henne och LInnéa stormade in genom dörren. Jessica ska ut med dem om en stund så henne har jag haft ett allvarsamt samtal med...Linnéa och jag ska kolla tredje hyrfilmen, men först middag bestående av lax och romsås, en klar favvo! Jag får täta rapporter från Kenth och Nickepicke som verkar ha det mycket bra när dom kollar bilar som vrålar förbi var femte sekund, jag är dock glad att jag inte följde med..saknar dock min fina sambo, jättemycket   

Kram till er alla, må fridens liljor vara med er   

 

Av Charlotte - 20 juli 2012 19:08

Vi har varit på hemmakväll och hyrt oss några filmer, hoppas alla är sevärda. Risken finns väl att jag somnar i soffan lite senare...då är det tur man får ha dem flera dagar. Go kväll på er så länge!

Presentation


Välkommen hit! Jag heter Charlotte och jag är 41 år gammal. Jag arbetar som lärare och bor i Trollhättan tillsammans med min man Kenth. Jag är mamma till världens finaste tjejer Jessica 18år och Linnéa 15år som bor hos oss varannan vecka.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Intressanta bloggar

Besökare

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards