Lottentotts fantastiska liv! ...skriver om mig, mina tankar och allt annat!

Alla inlägg under november 2012

Av Charlotte - 30 november 2012 18:04

Här ligger vi och förbereder oss för vad som komma skall. Vi är på hotell radisson blu i Göteborg och ska sova här inatt. Om en timme ska vi äta deras landskapsjulbord..har inte en susning om vad det kan vara men vi får se. Ska inte äta någon potatis, bara det som är dyrt och gott ;-)
Hej så länge...

Av Charlotte - 30 november 2012 13:07

Nu var det ett tag sedan jag skrev härinne, jag har dock skrivit men då på vår C-uppsats och vi ligger nog hyfsat med i tidsplanen tror jag.

Dagarna går och det närmar sig jul med stormsteg!! Imorgon eftermiddag ska vi, om vi inte är för trötta, göra fint inför advent här hemma. Jag håller på traditionerna och tänder inga stakar/stjärnor eller hänger upp gardiner flera dagar i förväg. Men först...ska jag alldeles strax ta bussen ner till resecentrum för där ska jag nämligen möta upp Jessica och Linnéa. Jag och Kenth ska överraska dem och med vad får ni veta senare.

Trevlig helg på er, hej svejs!!

    

Av Charlotte - 22 november 2012 13:19

Vi har just nu en liten paus i vårt c-uppsatsskrivande då orden börjat hoppa och dansa framför mig i en enda salig röra.

Igår hade jag lite glöggmys hemma med några studentkompisar på besök. Det är ju svårt veta vad i "matväg" vad man ska bjuda på men jag gjorde "konjaksrullar med fikon" och "ljuvliga ostbollar" sen gjorde jag istället för den vanliga ädelosten en dipp på creme fraiche och ädelost, verkligen något som jag kan rekommendera då alla tyckte den var jättegod. Som godis hade jag gjort med mycket hjälp av Jessica och Anders (Linnéa med på ett litet hörn) favoriter i repris som Mozartkulor, Polkatryffel, Rocky Road och Lakrits/chokladkola.

    

Jag är en ganska dålig mamma oxå...Linnéa har klagat av och till att hon har ont i sitt knä samt ryggen värker. Jag har skrivit förr att jag inte är den som springer ner doktorn utan det görs så bra av många andra. Hursomhaver så till slut så åkte Linnéa och hennes pappa till vårdcentralen där det konstaterades att hon kanske var något kortare på ena benet, ca 1cm men att hon absolut kunde vara med på gymnastiken etc. För säkerhets skull skrev doktorn en remiss till NÄL och där var jag och Linnéa i tisdags. Det var en snäll och trevlig läkare som tog emot oss och allteftersom så mätte han Linnéas ben..mätte och mätte varpå han till slut sa att "hon är inte 1 cm kortare utan jag får det till 3cm" så det är inte konstigt att hon har ont i sitt knä och sin rygg. När han sen visade mig såg jag klart och tydligt att Linnéas ryggrad var sned och så även hennes bäcken, i dagligt tal kallas det Skolios. Hon fick ialla fall en remiss till att röntga hennes rygg samt till en ortoped som ska utforma inlägg till hennes skor, hoppas verkligen att skruttan nu får hjälp! Usch, jag fick änna dåligt samvete så hon fick både kladdkaka och en tidning som plåster, hon försökte även tigga till sig pepparkaksdeg men där gick gränsen... Näe, nu tycker tydligen Erica att vi ska börja igen så jag antar det är bäst göra henne till viljes. Vi tog med oss rester från igårkväll så det går ju ingen nöd på oss mer än att vi kanske hamnar i sockerkoma.

 


Just det !! Jag glömde berätta att vi fick reda på tentaresultatet imorse och jag blev godkänd!! Tjoho, nu kan man lägga sig den kursen bakom sig och enbart sikta in sig på c-uppsatsen och dess 15 sista poäng som ska ta oss till en lärarexamen!!

 

Av Charlotte - 16 november 2012 08:41

Jag sitter och väntar på bussen som ska ta mig vidare till tåget som i sin tur ska ta mig till Göteborg och kärleken   .

Det är tänkt att efter han slutat jobba, ska vi besöka två väl utvalda affärer, Bagare & kocken och Hemmakocken. Kenth tycker tydligen vi behöver nya stekpannor och kastruller...Jag tänker mer åt hållet att dom kanske har lite roliga grejer för att pynta cupcakes/tårtor? Efter det är avklarat checkar vi in på hotell och senare blir det middag på en skaldjursrestaruang där vi bokat bord till 19:30, ska bli jättemysigt och förhoppningsvis en smakupplevelse.

Imorgon innan hemfärd är det tänkt att det blir mer shopping i Göteborg fast då av den mjukare varianten...

Medans jag väntar så roade jag mig med att ta lite bilder...kom fram till att nu har jag allt väldans långt hår!

 

Nu är jag ju gift och fick håret fint uppsatt så det kanske är dags att klippa av det nu? Jag har ju fått höra att jag absolut inte får klippa mig kort (du/ni vet vem ni är) men tänkte om man kapar sådär 20cm skulle det kanske göra gott?

Hittade ett kort på mig från då jag var på Dominica 2003... 

 

Ha nu en riktigt trevlig helg för det tänker jag ha!!

See you   




Av Charlotte - 14 november 2012 14:06

Halloj på er!



Idag blev det en walk till Överby och tillbaka, tycker jag går hyfsat fort men tydligen inte för genomtiden är ju över 9min!! Den första julklappen är nu inhandlad, skönt börja med det i tid. Jag tycker ju advent och tiden före julafton nästan är den mysigaste med alla förberedelser och dofterna som sprider sig i huset plus alla ljus som tindrar *suckar och ler*. På tal om förberedelser så ska jag tydligen ha glöggkväll här hemma nästa vecka för några quinns så det är ju änna nästan dags börja planera inför den.

 

Igår hittade jag ett recept på müsli som verkade gott och jag blir lätt liiiite trött på ägg & bacon i alla former..I denna müsli skulle det ialla fall vara kokosolja och det hittade jag av en slump på Maxi MEN det var svindyrt så jag fick gå en sväng bland hyllorna, svettas och värka på om det verkligen var värt betala 200:- för en liten burk... 


     


Jag vet hur Kenth frågade hur jag egentligen tänkte när jag köpte lchf-brödmix för 79:-...Så vad tror ni jag gjorde, köpte burken såklart! Nu får vi hoppas att Kenth inte läser detta när han kör hem idag för han lär få en hjärtattack och nu kommer han verkligen tro han gift sig med en kvinna som inte har vett någonstans men hur är det nu uttrycket låter "a happy wife is a happy life..."    (hoppas müslin är jättegod och värd sin vikt i guld för det är väl där priset / hg hamnar någonstans).


     

  

Av Charlotte - 11 november 2012 09:44

  

Igår blev vi bjudna på trerätters-middag av Jessica, hon är jätteduktig i köket och supergott blev det! Som förrätt blev det sparris med parmaskinka och rostade pinjenötter, till serverades en citrondressing.

     

Varmrätten lyckades vi inte ta någon bild på men bestod av fläskfilé, potatisgratäng och en smarrig sallad bestående av bland annat avokado och fetaost.

 

Sist men inte minst serverade hon desserten som var smörstekta päron (syns knappt på bilden) och en mjölkchokladmousse med aningens punch i, den var worth dying for...

          

En helt perfekt lördag i mina/våra ögon, detta får du gääärna göra om gumman!

  

Av Charlotte - 7 november 2012 17:47

Inte många dagar kvar nu tills kärleken kommer hem, du är saaaaknad   !!

Vad har hänt idag? Jo, gamla tanten har varit ute och walkat i spåret 7,1km blev det som ni kan se, redigt gjort av henne!

       

Efter dusch och lunch åkte jag till Brandt och bytte bil för att sedan susa vidare mot högskolan då vi fått meddelande om att tentan från förra kursen fanns att hämta så det var vi tvugna att kika på (jag och Erica). Ett fint G spred sig över pappret och det är jag såklart jätteglad över men kan ändå inte glädjas till 100% då tentan från i måndags ligger som ett mörkt moln över min så vanliga ljusa himmel. Jag och Erica skrev ialla fall några rader på vår forskningsplan och efter det vandrade jag genom stan till bilen. I en utav affärerna jag var inne i, låg denna reklam på disken..kul!

 

Nu blir det hyra en rulle och softa i soffan, omelett med rökt lax står på tur!


  Syskonkärlek     

 


Av Charlotte - 6 november 2012 09:15

Halloj!!

Som så många andra redan skrivit så skrev även jag tenta igår, hur det gick och om det var den sista får resultatet utvisa.

Idag kommer Erica hit och vi ska fila på forskningsplanen som ska vara inlämnad 14/11. Bad henne ta med gåvänliga skor då jag hoppas på sol och en promenad runt spikön senare idag. Ska även lämna in bilen på service senare. Nyss betalade jag anmälningsavgiften till sommarens resa som bär av till Grekland!! Kenth har jobbat i Grekland och jag har varit där flera ggr på semester och vi båda tycker det är ett fint land. Man blev ju helt klart bortskämd med Karibien men inser att vi inte kan åka dit allihop just nu. Det är ju någon i familjen som fyller jämnt 2013 och som inte vill fira hemma så det blir familjen + Anders (han räknas ju till familjen nu) som åker och det ska såklart bli jätteskönt och kul ha något att se fram emot!! Tjejerna har redan börjat surfa bikinis   .

 

Presentation


Välkommen hit! Jag heter Charlotte och jag är 41 år gammal. Jag arbetar som lärare och bor i Trollhättan tillsammans med min man Kenth. Jag är mamma till världens finaste tjejer Jessica 18år och Linnéa 15år som bor hos oss varannan vecka.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Intressanta bloggar

Besökare

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards