Lottentotts fantastiska liv! ...skriver om mig, mina tankar och allt annat!

Alla inlägg under november 2012

Av Charlotte - 4 november 2012 14:11

...eller hur nu låten går, kan det vara med Lasse Stefanz? Mannen jag syftar på är maken    såklart. Hämtade honom i fredags, hem och åt räkor och kungskrabba så det sprutade ur öronen, kräftorna var slut så därför fick det bli kungskrabba, två legs för 185:- men det är inte så konstigt kanske då kg-priset låg på 595:-/kg men det såg jag först när jag kom hem, haha! På lördag pluggade jag och blev serverad den godaste trerättersmiddagen (fiskhandlar´n lurade nämligen på mig en styck nykokt svensk hummer ...   tänkte i mitt stilla sinne att den får Kenth göra något vääääldigt gott med och det gjorde han, nämligen en supergod hummersallad som förrätt!

Sebastian i död version..


 

 


Till huvudrätt torskrygg med riven pepparrot, skirat smör och palsternack-rättikspuré.

 

Till "så mycket bättre" blev det kaffe och vaniljpannacotta...

  

sen blev jag dödstrött och höll på att somna i soffan. Obra att Kenth lagar så god mat men som tur är gör han det ganska så Lchf-vänligt.

Idag har jag kört Kenth ner till flyget igen, på vägen hem blev det en snabbis in på IKEA, behövde nämligen värmeljus då det går åt en fem-sex stycken varje dag. 

Nu sitter jag här efter att ha ätit lunch bestående av stekt chorizo, två stekta ägg med två skivor hamburgerost mellan och lite senap. Jag borde plugga men det är så jäkla tråkigt så jag bjuder er på en gammal bild på mig och dotter istället   .


   

Av Charlotte - 2 november 2012 15:31

...får det räcka med skolarbete för idag, alldeles strax ska jag åka till Götlaborg. Jag ska hinna med besök hos "Feskebröderna" i femmanhuset innan Landvetter, det vankas nämligen räkor och kräftor tills senare ikväll. Kenth bad mig även köpa torskrygg och skinnet måste vara kvar...? Det är morgondagens middag och mig gör det inget, bara jag slipper laga till den för det har jag inte en susning om hur man gör.

Kul inlägg va? See you......

       



Av Charlotte - 2 november 2012 07:47

God morgon allesammans!

Här gick jag upp med tuppen, har hunnit med vika och lägga in en tvätt samt hänga upp en ny och på det även ätit frukost. Jag skrev igår att jag skulle testa balsammetoden och vad jag har kunnat läsa mig till så går den i stora drag ut på att utesluta schampo och tvätta håret med godkända balsam som inte får innehålla mineraloljor och silikoner då dessa ämnen lägger sig som en hinna runt hårstrået och får det att kännas i bättre skick än det är. Många schampo innehåller sulfater, ett uttorkande ämne som gör så att håret förlorar sin fukt, om ni vill läsa mer om metoden hittar ni info här http://stinamarkan.se/blogg/beauty/balsammetoden/info-om-balsammetoden.

Mitt hår är jättetorrt och min hårbotten kliar mycket så jag hoppas och tror detta ska hjälpa till en del på vägen, sen får vi se.

Efter mycket om och men valde jag ovan produkter som första test så igår började jag med att tvätta håret med djuprengörande schampo, tror jag tvättade det fyra gånger för att vara säker så att allt blev rent. Efter det tog jag det lila balsamet, masserade in det i hårbotten plus lite på längderna och sist tog jag i det gröna balsamet och då mest på längderna och lät det verka några minuter. Håret är fortfarande torrt men det känns jättelent så nu får vi vänta och testa några ggr.

Det är inte helt lätt hitta en stylingprodukt som inte innehåller mineraloljor, silikon eller alkohol men jag fick till slut tag i en mousse som jag hoppas ska funka.

    

Vill ju inte ha stela lockar som nästa går att bryta av och som gör att håret ser sådär blött ut. Helst skulle jag vilja ha en creme eller mjukt vax som binder ihop dem men det var lättare sagt än gjort hitta en sådan.

Nu blir det sätta sig med läxorna, känns sådär kul då man vet man har heeeela helgen framför sig med pluggande men ett ljus i tentamörkret är att ikväll kommer kärleken hem och det ser jag verkligen fram emot   . Fast det är bara för några dagar för han åker tillbaka på söndag igen men det är ändå värdefullt att få några timmar tillsammans ialla fall...

XOXO

    


Av Charlotte - 1 november 2012 07:58

God morgon och välkommen November!


 


Här är det fortfarande grus i maskineriet, dock inte lika stora bumlingar som det var för två veckor sedan. Att ha så här ont i ryggen som jag haft är nog bland det värsta jag varit med om, usch och fy!

Denna veckan har jag ialla fall tagit mig till skolan och suttit på sådäääär bra föreläsningar och nu är det plugg till tenta som gäller. En tenta i kvalitativa / kvantitativa forskningsmetoder som går av stapeln på måndag klockan 13, ska bli intressant se hur den går   . 

Solen skiner och imorgon kommer Kenth hem så nu kör vi så det ryker och hoppas tiden går fort!! Just det, jag tänkte jag skulle börja med balsammetoden, dvs utesluta schampo och bara tvätta håret med balsam..spännande se vilket resultat det blir. Jag återkommer till detta... Nu blir det frukost!

Puss och kram heeeeeeela dan

  

Presentation


Välkommen hit! Jag heter Charlotte och jag är 41 år gammal. Jag arbetar som lärare och bor i Trollhättan tillsammans med min man Kenth. Jag är mamma till världens finaste tjejer Jessica 18år och Linnéa 15år som bor hos oss varannan vecka.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Intressanta bloggar

Besökare

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards