Lottentotts fantastiska liv! ...skriver om mig, mina tankar och allt annat!

Alla inlägg under maj 2013

Av Charlotte - 18 maj 2013 17:41

Det går lite trögt mellan inläggen men här kommer ialla fall ett, pingstafton till ära.

Denna afton har till större del tillbringats med att klippa häcken, rena rama slavgörat som Kenth tvingade med mig på. Jag förenade dock nytta med nöje och solade (läs brände) mig samtidigt. 

 

När häcken var ansad och klar, roade jag mig med att plantera ytterligare några blommor till våra små hörnor på altanen. Jag (vi) har säkert köpt både blommor och krukor för sådär 2000 spänn men skulle mycket väl kunna köpa mera, love it! Jag menar, jag ska ju ligga på denna altan heeeeeela låååååånga sommaren och läsa romaner, sola och dricka goda drinkar så då måste jag ju ha något fint vila ögonen på emellanåt. Den lilla söta rosen i den lilla krukan har Linnéa valt   , mycket söt tycker jag! Fast nu när jag ser på bilderna så ser krukorna lite intryckta ut så jag får nog flytta ut dem lite.


     


Igår satt jag och Kenth vakter på disco, Linnéa och hennes klass samlar ihop pengar till skolresa (London 2015) så igår satt vi alltså vakt mellan 17-19.30 för massor av gulliga små barn mellan 6-8 år..Vi var förvisade till ett omklädningrum och skulle vara behjälpliga ifall det var något särskilt som hände och det gjorde det...Det var flickor som inte hade fått pengar till godis och som det rann stora tårar på (jag tyckte att de kunde vara tacksamma som fått 25 spänn till inträde och som fick gå på discot), det var en ledsen flicka som ville hem men inte hade telnummer efter lite trixande visste hon nog var hon bodde så det var bara att traska med henne hem till sina vindrickande föräldrar, det var en ledsen pojke vars argument var "den här musiken passar inte mig" och som bestämt ville ringa sin pappa och bli hämtad, det var en ledsen flicka som blivit trampad på tårna (vad har vi sagt om att ha med sig inneskor!!?) Det var en konflikt där en pojke hade ritat med en tuschpenna på skolans plint...tja, kvällen gick ganska snabbt ändå, Kenth fick nöja sig med tjejer och killar som ville gå på toa och som ville prata av sig lite. 

Mellan varven så snodde jag lite discogodis, jag menar.. lämnar ungdomarna lådor med smågodis precis bredvid mig så får dom faktiskt skylla sig själva..  

 

Nu har Kenth bjudit på drinkar och vi (läs han) har kollat när Sverige spelade hem en finalplats, bra gjort grabbar och det kändes extra härligt att höra Loa sjunga vår fina nationalsång .

Det vankas minsann grillat ikväll och jag fick välja mellan kött och fisk, jag valde fisk. Jag tror det blir grillade havskräftor till förrätt och färsk makrill till huvudrätt. Kenth är ju liiiite sämre på det här med desserten eller jag ska inte säga sämre men han lägger inte riktigt lika stort (läs inget) intresse på just den delen så jag antar att det blir en sköldpadda eller två   .

Ha nu en fortsatt trevlig och ljummen afton, imorgon ska vi iväg på 44års-kalas till "finhooden" på andra sidan stan...Ps.jag betalade faktiskt 2:-/godisbit)

Puss och kram    

 

Av Charlotte - 9 maj 2013 19:18

Go kväll!

Det är så skönt att vara ledig, det var ju längesedan man var det ;-). Hursomhaver så drog Kent och Anders till Tyskland klockan fyra imorse för att proviantera "lite" inför sommaren. Själv sov jag till nio och softade innan jag gjorde frukost till mig och tre andra tjejer.

 

Jag och Jessica promenerade ner till överby i regnet där vi förlustade oss med diverse inköp. Jag handlade mig två par solglasögon, tre toppar och lite bling till det. Jessica hittade sig en tröja, en klänning och en byxklänning. En glass hann vi med oxå. Jag tog smakerna salta mandlar och dammsugare, salta mandlar smakade som vanlig kolaglass men dammsugare smakade riktigt gott!

 

 När vi handlat middagen som blev grillad kyckling med potatissallad till barnen och coleslaw till mig (jensens boefhaus) som smakade jätteilla och väldigt sött...usch, tacka vet jag min egna. Nu har jag druckit kaffe och kollat avsnitt av game of thrones, jäklar i min låda vilka intriger det är.. Nu är Kenth och Anders hemma så jag får ut och kolla vad dom köpt därför önskar jag er en fortsatt trevlig kväll!

Av Charlotte - 5 maj 2013 09:58

Halloj! Igår var även den en varm och solig dag, vi har verkligen prickat in solen vid rätt tillfälle. Igår lyckades vi gå lite vilse och hittade om än ännu lyxigare gata med ännu lyxigare affärer, inget för oss men roligt att kika i fönstren och på folket. Annars så köpte jag några toppar och Kenth köpte sig en scarf..inga djupare hål alltså. En trerätters middag blev det även igår, parmaskinka och melon till förrätt, pasta med 1/2 hummer till huvudrätt och tiramisu till kaffet, mycket gott! Jag har fått span på ett par solglasögon från Prada, såg några som hade dem och jag tycker de är jättefräcka, nästan på gränsen till fula. Jag hittade dem här på Milanos flygplats och de kostade de €200, nästan 1800 SEK så jag tänkte kolla i Köpenhamn oxå..dit vi kommer om några timmar. Ha det gott så länge, imorgon är det tillbaka till verkligheten men är det några timmar kvar på denna fina resa!

Av Charlotte - 4 maj 2013 09:21

God morgon!! Vaknar upp till ännu en varm och solig dag, igår var inte att leka med.. Tog det lite lugnare på morgonen och kom in till stan först vid ett. Det är en miljon turister här, alla med en karta i näven så vi behöver inte känna oss utanför. Vi hoppade av spårvagnen några hållplatser senare och hittade en jättegata till med affärer, dessa var inte lika flashiga som Dior, Versace. Hittade en butik det stod Lotten på så dit ska jag i dag och spendera lite pengar tror jag. Vi åt på en mysig restaurang igår kväll, där vi började med varsin öl och åt trerätters med en flaska vin för €97, det var inte så dyrt eller? Det var ganska skönt att ta en promenad till spårvagnen för vi var proppmätta. Jag har ont av värmen, svullnar upp som en barbamamma och det är inte så roligt. Men idag är det sista dagen för imorgon åker vi hem så nu ska vi strax gå ner och äta frukost! Hittade en helt ljuvlig limekaka på fruksotbordet så...ha det så gott så hörs vi igen /kram kram

Av Charlotte - 3 maj 2013 09:31

God morgon!! Här kommer en hälsning från ett soligt och varmt Italien. Temperaturen visade på 25 grader igår, får se om det blir lika varmt idag! Vi satt på en uteservering och pratade vilka intryck vi fått av staden hittills då ingen av oss varit här tidigare. Italienarna är inte speciellt vänliga, det är grönt och en mycket vacker stad att strosa runt i. Vi kom fram till en galleria som var gammal och helt otroligt fin, det är synd jag inte kan lägga upp bilder men ni får kolla FB då Kenth är ganska flitig med att lägga upp bilder. Vi åker spårvagn till den äldre delen av staden och går sedan ner till gettot, dvs shoppingen med en miljon affärer och ALLA de stora dyra märkena. Vi kom hem igår kväll helt slut, utan en enda påse :-) vilket måste vara rekord för att vara mig. Vi satt länge och tittade på folk, det tycker jag är bland det roligaste som finns...kommentera kläderna, utseende och spåna vad dom gör just här. Vi fotade även en katedral, il doumo tror jag den hette och den var helt otroligt vacker och väldans stor!! Enligt info ska den vara fjärde största i världen och rymma 40 000 pers.. Annars har vi inte varit särskilt kulturella om man inte räknar in dricka rödvin, äta pasta och pizza förstås? Nu ska vi strax gå ner till frukosten, och näe...för er som undrar så finns det inte nutella men väl chokladfyllda crossianter :-)). Ha det gott /kram från mig!!

Av Charlotte - 1 maj 2013 11:16

...Möta..Maj..Milano!! Fyndigt så det förslår ;-)Hej allihopa!! Nu var det verkligen länge sedan jag skrev, typ fyra månader sedan :-). Mycket har hänt sedan dess, jag har ju bland annat tagit min examen som lärare och jobbar sedan januari som mentor för en klass med söta 2:or... Dagarna och veckorna flyger iväg då jag jobbar mellan 7.00-17.00 nästan varje dag. Nu på vårterminen är det ganska många lovdagar oxå så det gäller hinna med allt och gör man inte det så...får vi ta det till hösten! Det är ett jätteroligt jobb men som sagt, stressigt emellanåt. Jag är dock tacksam över att jag är lite äldre och varit med en del när det gäller svåra samtal osv så man vet hur man ska bete sig, vad man bör säga och inte säga. Nu struntar vi i Jobbet och ägnar oss åt nuet, vi ( jag och Kenth) är på väg till Milano för att förhoppningsvis möta våren på allvar, det såg dock ut som att det är regn därnere men hoppas ändå på lite uppehåll. Vi hoppas även på att äta god mat, titta på sevärdheter och shoppa förstås! Jag måste prova pastan och glassen. Livet är alltså lika fantastiskt som det varit de senaste åren, visst är det up and downs men på det stora hela så är jag mycket tacksam för det livet gett mig! Det ska bli skönt ha ett lång ledighet över sommaren, inte behöva lyfta ett finger mer än resväskan till Grekland! Jag står i valet o kvalet om jag ska leasa bil, vi var runt förra helgen och det kommer kosta ca 3500:- sen tillkommer bensin..nu åker jag antingen med Kenth eller buss, ett busskort kostar 465:-/månad så det blir en viss skillnad men ändå, tänk vad gött åka när och hur man vill :-). Nåja, nu tänker jag softa lite i loungen innan det är dags gå till gaten. Vi flyger via Cph och beräknas vara framme runt 19.00 See you later alligator!!

(här skulle det vara en bild på mig och på Kenta men min padda suger...så ni får vackert vänta). Puss puss

Presentation


Välkommen hit! Jag heter Charlotte och jag är 41 år gammal. Jag arbetar som lärare och bor i Trollhättan tillsammans med min man Kenth. Jag är mamma till världens finaste tjejer Jessica 18år och Linnéa 15år som bor hos oss varannan vecka.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Intressanta bloggar

Besökare

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards