Lottentotts fantastiska liv! ...skriver om mig, mina tankar och allt annat!

Alla inlägg under juni 2013

Av Charlotte - 28 juni 2013 10:24

Fast alla dagar är ju fredag under ledigheten.. Under denna vecka har jag ställt klockan på väckning 6.00 men har istället väckts av Kenth som kommit upp med en kopp rykande kaffe. Det kanske är knasigt att gå upp så tidigt när man väl kan och får sova men dagen blir lång och man hinner med mycket (läsa många sidor i boken).


Jag har satt upp ett mål via Runkeeper på min Iphone och det är att jag ska orka springa 5 km om några veckor.  För att komma dit ska jag genomföra 28 olika sorters övningar och jag har just i skrivande stund avverkat övning 11 som var "3,2 km run at a moderate pace", det blev istället 4 km på 27min vilket jag är nöjd med! Jag funderar starkt på att ta med mig skor och kläder till Grekland och se om jag får med mig någon mer ut på morgonen. Kenth hoppar nog över pga sina knän så han får serva mig med kaffe istället och Linnéa har även hon ont i sina knän eller om det var latmasken...;) nej, jag får nog sätta mitt hopp till Jessica och/eller Anders.


Idag kommer tjejerna och Anders samt att jag har date med mamma, vart vet jag inte ännu men jag vet att jag har en hel del ärenden att uträtta så det blir nog på Överby. Jag köpte solcreme på Cubus för 199:- och samma solcreme säljer dom på Rusta för 59:-, det är ju för sjutton 140:- i skillnad så jag tänker faktiskt gå tillbaka till Cubus och lämna igen den. De 140:- kan jag ha mycket roligare för...t ex fynda på taxfree.

Have a nice day!

Av Charlotte - 27 juni 2013 08:57

Hej på er!

Det börjar bli en (dålig) vana det här då det går lång tid mellan varje inlägg. Jag antar det beror på att nu finns inte den tiden och orken lägga energi på bloggen när jag arbetar istället för att tidigare plugga, åh detta bekymmerslösa plugg...

Jag har nu fixat min första termin som lärare, tror den gick bra och man lär sig hela tiden nya saker, vad man kunde gjort annorlunda mm. Jag tycker det är kul och ser fram emot hösten med ny organisation och nygamla kollegor men först ska jag ha ett långt och härligt sommarlov eller "semester" som ligger framför mig då jag tidigare skrivit att jag inte kommer lyfta ett finger vad gäller jobb utan bara ta tillvara på det sköna livet.


 


Linnéa har fyllt 14år, hon börjar bli riktigt stor nu med allt vad denna ljuva tonårstid innebär...

Hon blir t ex säkert jätteglad över denna bilden men jag tycker hon är hur fin som helst!

  


Nu på lördag åker hela familjen till Grekland, jag behöver väl inte säga att jag och resten längtar? Fast vi fick en försmak av sommaren då vi var i Italien början på Maj vilket jag förresten tänkte ägna ett inlägg åt med bilder etc, får se vilket århundrade det kommer.. I alla fall så till kommande resa så har jag jag införskaffat lite lektyr då jag hoppas på avkoppling med mycket sol och värme.

           

Igår var jag och gjorde fina naglar hos Cissi i Uddevalla, jag blir lika nöjd varje gång! Linnéa var med som sällskap och dagen till ära fick vi låna Anders bil, den blå pärlan som till vardags står på vår uppfart och glänser   . 
    


Nu ska jag strax gå ut och gå till Överby och köpa svarta plastpåsar, tänkte klippa gräset senare idag om inte regnet hinner före. Jag har även ett annat mission som jag håller på med och det är att rensa sådär 1 km lång grusgång som går runt huset från ogräs..jag tycker i och för sig det är ganska roligt att rensa men jag får ont lite överallt i kroppen av att sitta längre stunder, kanske är ett tecken på att man börjar bli äldre ELLER så är det tecken på en osmidig kropp...


 


Ha det gott tills nästa gång vi hörs! Önskar er alla en fin dag, ta vara på den!




Presentation


Välkommen hit! Jag heter Charlotte och jag är 41 år gammal. Jag arbetar som lärare och bor i Trollhättan tillsammans med min man Kenth. Jag är mamma till världens finaste tjejer Jessica 18år och Linnéa 15år som bor hos oss varannan vecka.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Intressanta bloggar

Besökare

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards