Lottentotts fantastiska liv! ...skriver om mig, mina tankar och allt annat!

Direktlänk till inlägg 1 maj 2013

MMM...

Av Charlotte - 1 maj 2013 11:16

...Möta..Maj..Milano!! Fyndigt så det förslår ;-)Hej allihopa!! Nu var det verkligen länge sedan jag skrev, typ fyra månader sedan :-). Mycket har hänt sedan dess, jag har ju bland annat tagit min examen som lärare och jobbar sedan januari som mentor för en klass med söta 2:or... Dagarna och veckorna flyger iväg då jag jobbar mellan 7.00-17.00 nästan varje dag. Nu på vårterminen är det ganska många lovdagar oxå så det gäller hinna med allt och gör man inte det så...får vi ta det till hösten! Det är ett jätteroligt jobb men som sagt, stressigt emellanåt. Jag är dock tacksam över att jag är lite äldre och varit med en del när det gäller svåra samtal osv så man vet hur man ska bete sig, vad man bör säga och inte säga. Nu struntar vi i Jobbet och ägnar oss åt nuet, vi ( jag och Kenth) är på väg till Milano för att förhoppningsvis möta våren på allvar, det såg dock ut som att det är regn därnere men hoppas ändå på lite uppehåll. Vi hoppas även på att äta god mat, titta på sevärdheter och shoppa förstås! Jag måste prova pastan och glassen. Livet är alltså lika fantastiskt som det varit de senaste åren, visst är det up and downs men på det stora hela så är jag mycket tacksam för det livet gett mig! Det ska bli skönt ha ett lång ledighet över sommaren, inte behöva lyfta ett finger mer än resväskan till Grekland! Jag står i valet o kvalet om jag ska leasa bil, vi var runt förra helgen och det kommer kosta ca 3500:- sen tillkommer bensin..nu åker jag antingen med Kenth eller buss, ett busskort kostar 465:-/månad så det blir en viss skillnad men ändå, tänk vad gött åka när och hur man vill :-). Nåja, nu tänker jag softa lite i loungen innan det är dags gå till gaten. Vi flyger via Cph och beräknas vara framme runt 19.00 See you later alligator!!

(här skulle det vara en bild på mig och på Kenta men min padda suger...så ni får vackert vänta). Puss puss  

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Charlotte - 27 september 2014 12:41


Det går ju sådär med att blogga och min ambition är faktiskt att jag ska blogga oftare men vi får se hur det blir med den saken. Här kommer ialla fall ett litet inlägg.   Jag eller vi sitter och väntar på besök från Säffle med en styck åkgräsklip...

Av Charlotte - 25 augusti 2014 19:59

   Go kväll! Då var det måndag igen, eller den är ju nästan slut.. Helgen gick fort och vi fick mycket gjort i huset. Förebilder från tjejernas rum. De är nu helt kritvita! Nu ska det in vitlaserat trägolv, panelvägg och nya lister sen så är de k...

Av Charlotte - 22 augusti 2014 21:06

   Hej på er allihop! Sist jag skrev härinne var för över ett år sedan. Mycket roligt (och tråkigt) har hänt sedan dess men absolut det roligaste är att vi har blivit ägare till en jättefin gård! Idag skrev vi sista pappren, övertog nycklarna och s...

Av Charlotte - 13 juli 2013 20:04

Tjingeling! Igår fick jag lappsjuka av att gå här hemma med taskig mage så till slut frågade jag Linnéa om hon och jag inte skulle ta en fika på stan. Strandgatan blev det med en liten morotskaka! Gott och mysigt var det fika med fina dottern. Hon ...

Av Charlotte - 11 juli 2013 17:30


..ingen roadtrip idag, magen vill inte bli frisk utan fortsätter krångla. Jag vaknade flera ggr inatt över att jag fick kramper, rusa på toa och så har det hållt på och håller på... Istället har jag legat i solen hela dagen lång och lyssnat på spotif...

Presentation


Välkommen hit! Jag heter Charlotte och jag är 41 år gammal. Jag arbetar som lärare och bor i Trollhättan tillsammans med min man Kenth. Jag är mamma till världens finaste tjejer Jessica 18år och Linnéa 15år som bor hos oss varannan vecka.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Intressanta bloggar

Besökare

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards