Lottentotts fantastiska liv! ...skriver om mig, mina tankar och allt annat!

Alla inlägg under december 2012

Av Charlotte - 26 december 2012 12:08

God fortsättning till er alla, hoppas helgen har varit fin och ni firat den med de som betyder mest för er.

Igår var vi och kollade på bio "mammas pojkar", den var rolig mellan varven men lite långtråkig och jag hade nog förväntat mig mer skratt.

 

Barnen åkte hem till sin pappa när filmen var klar, jag och Kenth kollade på inspelat "Så mycket bättre" och Victorias Secret´s show...jösses vilka pinglor!

    

Nu är det någon som tjatar om att han vill åka till Överby...för mig betyder det lots of people och jag hade hellre fortsatt mysa i min nya fina morgonrock från Pellevävare men det struntar han i så jag antar jag får snabba på att göra mig i ordning.

Kram till er

  

Av Charlotte - 23 december 2012 18:07

Efter två frenetiska dagar inne på högskolan tar jag äntligen julledigt, tänker inte ägna en sekund åt c-uppsatsen förrän på torsdag kl 10 för då är det dags igen. Tack och lov att jag har Kenth som fixar det mesta, hade vi haft en gris hade han säkert slaktat den oxå..vem vet, det kanske blir utav nästa jul? Jag har minne från när jag var liten att det låg en halv gris uppslängd på köksbordet och mamma plus farmor styckade kött, malde kött, stoppade korv och grejsade hela långa dagen...låter som jag är hundra år minst!

Barnen åkte hem till sin pappa för några timmar sedan för att kommma tillbaka imorgon runt ett och då åker vi ut till mamsen äter gott, myser och väntar in tomten.. Nu ska jag krypa upp i soffan titta på granen, tindra med ögonen och äta julgodis så det sprutar ur öronen!

    

Av Charlotte - 15 december 2012 12:16

 

       

     

Julmusik som spelas, levande ljus och glögg i muggen...Åhh vad det är mysigt när man tittar ut och snön faller i stoooora flingor, precis som det ska vara...fast det ska även vara så på julafton ;-). Idag ägnar vi (jag och Kenth) oss åt att göra julgodis, slå in paket och klistra frimärken på julkorten som ska skickas iväg till nära och kära. Kenth har några godisrecept han vill prova och jag håller mig till förra årets favoriter, för att nämna några polkagristryffel, mozartkulor, knäck, ischoklad och lakritskola så får vi hoppas det finns några över när väl julafton är här, inte alltid så lätt med ungdomar som blir sugna (skyller på dem ialla fall).

Önskar er alla en fortsatt trevlig helg med mycket snö och kärlek!

   

Presentation


Välkommen hit! Jag heter Charlotte och jag är 41 år gammal. Jag arbetar som lärare och bor i Trollhättan tillsammans med min man Kenth. Jag är mamma till världens finaste tjejer Jessica 18år och Linnéa 15år som bor hos oss varannan vecka.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Intressanta bloggar

Besökare

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards