Lottentotts fantastiska liv! ...skriver om mig, mina tankar och allt annat!

Alla inlägg under december 2011

Av Charlotte - 31 december 2011 09:42

  Nu har vi äntligen ätit frukost, Kenth gör jättegod risgrynsgröt men så är det ju både smör och grädde i men skit samma, gott är det fast jag tycker inte man ska ha mjölk till, eller Kenth som har sylt i...!?  

 

Igår var vi som sagt ute på Överby och fick fyndat en hel del på rean, bland annat köpte sig Kenth två par jeans på Selected och jag köpte mig en tröja på Stadium. Jag hittade dessa söta servettringar som bara var ett måste! 

    

 Jag köpte även fransar till kvällens begivenheter..har aldrig testat lösögonfransar så det ska bli kul att prova.

 

Idag är det alltså dags att fira det gågna året och samtidigt välkomna det nya. Det tänkte vi bland annat göra med god mat, smällare och raketer. Som starters blir det kallrökta laxrullar fyllda med wasabicreme och gravade laxrullar fyllda med romcreme. Till förrätt blir det Parmesangratinerad hummer och som mellanrätt Skaldjurssoppa med aiolicreme (mycket creme märker jag...). Då det är nyårsafton startar vi grillen så till huvudrätt blir det grillad fläskfilé med portvinssås och rostade rotfrukter och som avslutning creme brüle där Kenth får användning av en av sina julklappar (brännaren).


Nyårsafton 2010 var jag och Kenth i Kina och satt på en roterande restaurang 70 våningar upp i en 18-miljonersstad, det var en häftig känsla! Det var en buffé utan dess like och det blev mycket skaldjur och fisk i alla färger och former.  

        

Detta år blir det att fira hemma i Svedala, inte fy skam det heller då huvudsaken är ju att få vara tillsammans med de som står mig allra närmast och med detta avslutar jag med att säga 


 

Av Charlotte - 30 december 2011 08:06

Nu har jag funderat klart och mina tre bästa upplevelser/händelser från 2011 får bli

 

1) Resan till Kina

2) Framgång i skolarbetet, både för mig själv och mina barn

3) Semestern

...och här kommer de tre mindre bra upplevelserna/händelserna 

1) Kenths lunginflammation

2) Släktingars bortgång

3) Lämnar denna punkt öppen, men ni vet nog vilka ni är...


Vad har jag då för egoistiska förväntningar inför 2012? Att jag själv och dom jag håller kär ska få vara friska och må bra. Att det går fortsatt bra med både min egen men även med barnens skolgång. Sist men absolut inte minst hoppas jag få fortsätta leva det fina liv jag hittills levt sedan jag träffade Kenth, där varje dag är en lycka att vakna upp till. Jag hoppas att vi inte börjar ta varandra för givet och att med det lilla och enkla, fortsätter göra vardagen till en fest! Tja, man kan ju egentligen sammanfatta detta med att jag gärna vill se en ännu bättre repris på 2011 förutom de tre sista punkterna..(och att jag går ner de sista kilona till min målvikt).


Nu blir det strax tomtegröt och sen ut till Överby för att spendera lite pengar på onödiga grejer..


    

Av Charlotte - 29 december 2011 14:18

...på vad de tre bästa resp. tre sämsta sakerna har varit med 2011 samt vad jag har för förväntningar inför 2012 men jag får nog lov att återkomma med detta då jag inte bestämt mig än..

Nu blir det snart middag och sen grupparbete, jag känner inte det minsta för att sätta foten utanför dörren i detta väder!

 

Av Charlotte - 28 december 2011 16:53

Här har det inte hänt mycket idag förutom att jag/vi slöat och varit en sväng på IKEA, kollade även in Kenth när han bytte vindrutetorkare på bilen, tjoho va kul!

Tydligen har man gjort intryck på folk, såpass att man skaffar login och lösen till sin blogg samt blockar en både här och där...intressant tycker jag och jag ställer mig förstås frågan, varför just nu? Härinne skriver jag för kreti och pleti, inte bara för vissa utvalda men jag antar vi är olika även på den punkten? Jag tycker ialla fall inte att det är okej skriva pikar och dylikt för att i nästa sväng, när det passar en själv dra sig tillbaka och gömma sig, det är bara fega och osäkra människor som gör sådant, som inte vågar stå för det dom skriver, tycker och tänker men vem vet, vi kanske ses öga mot öga en dag..? 

Imorgon blir det grupparbete på eftermiddagen, det känns väl sådär måste jag säga, vid närmare eftertanke så känns det inte alls kul, man kanske skulle gå ut och ta en öl efteråt för att liva upp stämningen lite? Mitt i alla sorger och bedrövelser kommer här en bild på en byggmästare som inte gjort sitt jobb eller rättare sagt, det vet väl alla att man inte bygger hus på sank mark!!?   


 

Av Charlotte - 27 december 2011 16:04

             

Här håller julen fortfarande oss i ett järngrepp, julmusiken spelar, granen tindrar och ögonen lyser...mysfaktorn är hög här i Björndalen! Kenth fick för sig att åka till jobbet imorse men tyckte det var lite tomt på kontoret då alla var jullediga utom han själv och en till så han kom hem lika snabbt igen   .

 

Jag hann knappt sakna honom för jag sov fram till halv nio sen kröp jag upp i soffan med en kopp kaffe från en utav mina fina julklappar, nämligen en röd fin Dolce Gusto!

   

Jag såg på första avsnittet av miniserien "Svärdet och spiran", del två (av totalt fyra) kommer ikväll. När det var färdigtittat fick jag lite dåligt samvete över skolan så jag började skriva på en av flera matteuppgifter som ska vara inlämnade senast den 18:e januari, jag måste ju inte vänta till den 16:e med att sätta mig med dem så sagt och gjort, några rader blev det.

Idag fick jag dessutom besked om att jag kommit in på en kvällskurs med start v03, men då inte inom gruppen pedagogik utan en annan förhoppningsvis intressant grupp, nämligen psykologi!

Till julafton gjorde jag en maffig kaka "Layered chocolate cake" där bottnarna bestod av mjuk saftig pepparkaka och en frosting gjord på bl a nutella (  ), apelsinskal och espresso! Såååå jäkla god och om man som jag gillar nutella och pepparkaka så är denna skapelse en fullpoängare!

 

Nä, nu blir det bestämt en kopp starkt kaffe och en bit smarrig kaka, för som sagt...HÄR är julen INTE slut!

Av Charlotte - 24 december 2011 09:03

 

Av Charlotte - 20 december 2011 13:36

...av mig att inte uppdatera men jag har haft liiiiite annat att göra och sen har jag helt enkelt inte orkat. Vad har då hänt sedan sist? När jag tänker tillbaka så har jag jobbat, tränat (vågen visar nu på 77kg, det blir -7kg sedan start för drygt åtta veckor sedan, tack för det televerket!) och i lördags hämtade jag hem Kenth från Kina. Vi åkte och köpte gran, vilket vi är grymt bra på och fort går det. 

 

Det är städat, pyntat och julstämningen börjar nu att infinna sig på allvar så nu kan tomten få komma vilken dag som helst... Vi har även gjort mer julgodis, igår efter att jag, Kenth och barnen ätit på Thairestaurang (för att jag som hårt arbetande kvinna inte orkade laga middag), åkte vi hem och rullade mozartkulor för glatta livet. Sen blev det en omgång knäck oxå.

     

När vi var klara blev det en välförtjänt kopp kaffe. Det dög ju inte för Jessica som önskade sig en vanillalatte och Kenth, snäll som han är svängde ihop en till henne.

 

Så här såg jag och Linnéa ut imorse när vi åt frukost...kul va!?

   

Idag har jag hunnit med att gå fram och tillbaka till Överby för att göra en del ärenden och nu om en stund ska jag knalla bort till jobbet för ett kvällspass. See youuuuu!!


Av Charlotte - 14 december 2011 22:07

Jag gick ner till stan och precis när jag var framme vid dörr´n till tandläkaren började det att hagla, det kallar jag bra tajming. Jag hade tydligen skött mig för det var rent och fint och inga hål hade jag heller så nu måste jag fira detta men frågan är bara hur...!?

Efter att ha klarat av några ärenden på stan, tog jag bussen hem och packade väskan för sen åkte jag ut till mamma för att hjälpa henne sätta upp hennes utegranbelysning. Jag tog även Molly ett tag och klippte klorna på henne, hon är så gullig för hon kan inte jama och morra vet hon absolut inte hur man gör. Hon  tittade dock mycket styggt på mig efteråt men mjuknade lika fort när jag gosade och lekte med henne. En kopp kaffe  hann jag oxå med men sen var det dags bege sig till matematik föresläsningen. Väl där blev jag så jävla trött på henne så vi började med gruppuppgifterna istället... När vi var klara körde jag vännen hem och blev satt i arbete med att utfodra fyra hungriga hästar men sen kollade vi på bondesökerfru-bröllop och till det drack vi glögg och åt lussekatt. Nu är jag alltså hemma och ska försöka lägga mig för jag ska upp 5.15 imorgon, börjar nämligen jobba halv sju...ett av två pass. Just det, dom ringde från vikariecentralen idag och undrade om jag kunde jobba! Nu är man alltså inskriven där oxå, så nu gäller det hålla kalendern uppdaterad...

Detta skulle bli ett kort inlägg så nu säger jag go natt så hörs vi en annan dag, förhoppningsvis imorr´n!

Presentation


Välkommen hit! Jag heter Charlotte och jag är 41 år gammal. Jag arbetar som lärare och bor i Trollhättan tillsammans med min man Kenth. Jag är mamma till världens finaste tjejer Jessica 18år och Linnéa 15år som bor hos oss varannan vecka.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Intressanta bloggar

Besökare

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards