Lottentotts fantastiska liv! ...skriver om mig, mina tankar och allt annat!

Alla inlägg under december 2011

Av Charlotte - 14 december 2011 12:14

Tjingeling!

Jag fick äta på Lorenas fina servis, är helt klart impad över hennes samling och tog bara kort på en liten liten bråkdel av alla hennes fina prydnader. Jag ställde mig dock lite frågande till fiberljusgranen...vad är det för fel på riktig gran och hon räknade genast upp flera nackdelar som jag inte vet om jag höll med om...

       

Jag blev bjuden på en jättegod spaghetti bolognese som kokat länge och väl och till dessert hade hon gjort Leilas banoffee pie där botten var gjord på digestivekex och smör, fyllning av kolasås, banan och fluffig vispgrädde och pricken över i:t, riven choklad med havssalt....suuuuupergod men ganska söt och mäktig. Jag kunde inte röra mig hemåt förrän vid kvart i elva, men roligt var det, vi har skvallrat och analyserat olika personers beteende så nu klarar vi oss nog ett tag framåt...

Jag skulle egentligen åkt ner till gymmet nu på förmiddagen men jag orkade inte! Det blev en film och slappande i soffan istället. Jag har även skrivit klart julkorten, skönt bocka av ytterligare en grej på to do-listan.  Om en stund ska jag åka eller gå (har inte bestämt vilket) ner till tandläkaren där jag har tid kl 14. Det ska bli sådär kul fast man som jag är utbildad tandsköterska och då förväntas vara måttlig med sitt småätande, tandtråden ska regelbundet dras mellan tänderna och det efterföljande flouret som ska silas i ca två minuter men nja...det där kan jag ärligt erkänna görs i perioder, när andan faller på.

Om ni nu inte vet så är det onsdag hela dagen så det blir även matematik ikväll, men först ska jag äta lite lunch Hejdå!

Av Charlotte - 13 december 2011 08:18

Drack mitt kaffe framför tv:n där Svt sände Lucia från Göteborgs domkyrka, vackert och stämningsfullt med kör, Jill Johnson och Sofia Karlsson som sjöng sånger för glatta livet så nu har jag fått min dos Lucia så det räcker för idag. 

Det blev en film igår, nämligen denna.. 

 

...den var väl sådär, handlade om en stackars tös som hamnade på mentalsjukhus där det pågick skumma grejer...Filmen var ganska förutsägbar som de flesta skräckisar ändå är, om det inte är "SAW-stuk" på dem förstås!

Idag blir det nog en sväng ner till gåbandet igen, bäst passa på när lusten finns. Jag borde även ta itu med matten men jag hittar inte motivationen, antar det är för lång tid kvar tills inlämningen för att börja.

Ikväll är jag hembjuden på middag till fenan! Det ska bli kul och spännande se hennes fina julpyntade hem. Kanske, kanske jag får äta på hennes mkt dyra och fina Disneyjulservis oxå, jag menar.. hoppas kan man ju alltid   .

 

Ha det gott därute, surpuppor och fegisar, tomtar och troll!

  

Av Charlotte - 12 december 2011 13:02


 

..är jag nu. Jag har jobbat nu på morgonen och sen åkte jag ner till gymet där jag harvade av en timme på ett utav gåbanden. Denna gång hade jag 6% lutning och speed 6,5km/h så det var som att gå en lååååååång seeeeeeeg uppförsbacke i raskt tempo, som belöning unnade jag mig lite solning   efteråt.

Nu ligger jag i soffan som ett utsketet päron och det tänker jag fortsätta göra precis hur länge jag vill. Det är så tyst och stilla och jag saknar både Kenth och barnen   . Kollade vad det var på tv ikväll och det var noll och inget så det blir kanske att utnyttja telia och deras utbud (fast inte någon okänd film med Peter Stormare i rollen)   .  Ha det gott så länge!


  

Av Charlotte - 11 december 2011 22:06

Jösses vilken Söndag!! Jag gick och lade mig vid kvart över ett i natt vilket är väldigt sent för att heta Lotten..jag trodde jag skulle sova länge men kroppen ville inte mer än till kvart i åtta. Sedan dess har det varit full rulle här hemma. Jag och barnen har gjort världens finaste pepparkakshus, denna gång med liiiiite mer kristyr än det brukar men så är det ibland, inget hus är det andra likt.  Efter huset var klart så var det dags för årets första julgodistillverkning dvs. polkagristryffel och bountybollar stod på schemat. Jag vill påpeka att vare sig tryffel eller annat konstigt julgodis än knäck, mozartkulor och kola hör till vanligheterna. Jessica rörde i grytorna och Linnéa fotade. Lilla mamma kom på besök så det blev en liten fika mellan varven och sen var det dags att göra middag, tiden bara rann iväg. Jag tror jag fick en halvtimma att andas innan det var dags dra sig till jobbet och nu sitter jag här och väntar på att klockan ska ringa för jag börjar sju imorgon bitti igen.

Här är jag redo att ta mig an pepparkakshuset! (Jag var tvungen skriva Linnéa som tagit dom fina bilderna).


 

             

       

sen var det dags för....

 


Jessica tycker kanske att det luktar illa eller så har hon ont i armen för att hon mortlar polkagrisar...

         

Resultatet blev dessa godingar

    

Nu...

    

...och till dessa behövs det såklart kokos och en Lotten som rullar bollar

         

    

Sist men inte minst vill jag avsluta med en bild som talar om att det faktiskt varit tredje advent idag..och därmed en vecka kvar till fjärde   .

    





Av Charlotte - 10 december 2011 22:21

Nyss hemkommen från ett pass från mitt härliga jobb, jag är allt lyckligt lottad egentligen som har möjligheten att få lära känna och arbeta med dessa goa människor. Jessica är på tjejfest hos en kompis så henne ska jag hämta om några timmar och Linnéa har en kompis här som ska sova över här, så det är full rulle på det mesta. 

Tidigare idag har jag kört kärleken till Landvetter   , det är dags för ännu en runda till Kina, men som tur är blir det årets sista. I veckan som kommer har jag fullt upp varje dag så få tiden att gå blir inga som helst problem. Imorgon är det tänkt att jag/vi ska göra pepparkakshus och sen, om vi hinner även göra lite julgodis men jag börjar jobba på eftermiddagen så det gäller att ligga i. Jag har hittat en del nya recept som verkar goda och som inte skadar inte att testa men min absoluta favorit, och som måste finnas på jul, är mozartkulorna (är stoooooort fan av marsipan)! God tvåa kommer knäcken och därefter lakritskolan

Jag har i tidigare inlägg skrivit om ett litet projekt vi haft och här nedan kan ni se resultatet. Kenth hittade en gammal låda ute hos mamma som han gjort iordning och jag fick för mig göra ett litet jullandskap där tomten och hans "renar" fick bo..det är inte riktigt klart ännu men säga vad man vill (såklart), jag tyckte det blev fint och sen lyser det upp på ett fint sätt. 

     

 

Av Charlotte - 9 december 2011 13:19

Intervjun igår gick fint, tror jag. Eller rättare sagt så var det en matning om vad som är lämpligt och mindre lämpligt att göra/bete sig när man är ute och vikarierar i förskolor/skolor. För min del var det självklara saker hon tog upp men det är det visst inte för alla.. Nu får vi ialla fall se vad som händer.

Idag är det fredag och det känns i både kropp och själ kan jag säga! Innan jag åkte iväg till jobbet imorse fick jag se en kommentar och det gjorde mig lite förundrad, har människor verkligen inget annat att göra kl 01.34 på en fredagmorgon än att sitta och kommentera gamla inlägg? Vi andra som har ett liv, vi sover...eller gör kanske något annat roligt men att sitta och kommentera inlägg på ett ointelligent sätt, det verkar ju kul!

Hittills denna fredag, har jag fördrivit med att jobbat fram till halv ett. Jag kom innanför dörr´n och gjorde mig några mackor, drack en kopp te för att sedan krashlanda i soffan vilket är mindre bra då jag egentligen skulle börja städa..men jag antar det bara är att kavla upp ärmarna, på med stereon i bott och fram med trasan!

Ha det gott alla vänner därute   

Av Charlotte - 8 december 2011 08:59

Då har man avverkat två dagar i skolans värld, roligt som bara den och barnen är ju sååå söta! Träffade på en kurskamrat som oxå vikarierar, det var längesedan vi pratades vid och hade som vanligt mycket att prata om. Det var matte igår kväll men jag orkade inte masa mig ner utan det fick bli kvalitetstid här hemma med barnen istället. Jag fick ialla fall reda på att jag fixat två bonuspoäng till den kommande mattetentan   .

I tisdags ringde jag upp timvikariecentralen och ifrågasatte hur det kommer sig att jag inte får bli timvikarie...kvinnan som tog emot samtalet kunde inte riktigt svara på det men det resulterade i att jag idag klockan halv elva idag ska på en liten "intervju" nere i stadshuset, ska bli spännande se hur det går. Intyg och betyg är kopierade samt utdrag ur brottsregistret är med så jag tror inte jag glömt något. Senare i eftermiddag ska jag jobba och sen var nästan den torsdagen över. Jag har märkt att när man jobbar och har annat för sig, blir saker såsom handling och städning lagda åt sidan så nu blir det bannemej att ta ett krafttag med det imorgon men först efter att jag jobbat några timmar... Det börjar bli lite kyligt ute så det är bäst att klä sig varmt, speciellt när man som jag, tänker gå ner till stan! See you......   

 

Av Charlotte - 6 december 2011 09:58

...att tisdagen är veckans tråkigaste dag? Snö har vi fått och visst var jag trött när klockan ringde men vad gör det, vi är ju friska och mår bra. Idag blir det lunch/fika med Anne på schemat, det är inte något som händer för ofta så det ska bli kul träffa henne och skvallra om vad som hänt sen sist   .

Igår hände något jätteroligt, eller rättare sagt i slutet av förra veckan då rektorn från en skola ringde till mig och frågade om jag ville vikariera i en trea så det gjorde jag igår och ska även göra imorgon. Jag blev jätteglad och självklart ville jag det, det är ju det jag ska jobba med i framtiden! Jag har anmält mitt intresse som timvikarie inom skolomsorgen men det har inte hänt så mycket mer än just det på den fronten. Nu drog rektorn i lite trådar, vilket jag är mycket tacksam för så nu får vi se om det kanske blir mer jobb framöver sen gjorde det ju absolut ingenting att lönen faktiskt var hyfsad.  Det var ialla fall roligt att komma ut till skolan och eleverna är sååå söta men väldigt pratiga utav sig, speciellt som det igår var måndag och dom bara måste få berätta om allt som hänt ända från fredag till söndag..  .  

Nu önskar jag er alla en fortsatt trevlig tisdag! 

   

Presentation


Välkommen hit! Jag heter Charlotte och jag är 41 år gammal. Jag arbetar som lärare och bor i Trollhättan tillsammans med min man Kenth. Jag är mamma till världens finaste tjejer Jessica 18år och Linnéa 15år som bor hos oss varannan vecka.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Intressanta bloggar

Besökare

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards