Lottentotts fantastiska liv! ...skriver om mig, mina tankar och allt annat!

Alla inlägg under november 2011

Av Charlotte - 28 november 2011 15:26

...nämligen fixat ett snyggt G och det på sista engelskatentan!!!!! Därmed kan jag lägga den kursen bakom mig och lägga till ytterligare 15 högskolepoäng i min utbildning som lärare, det här går ju lätt som en plätt...du vet vem du är, tack för hjälpen   . 

I am so happy and I promise you, jag ska fira detta stort, flera dagar i sträck!! Jag börjar veckan med jobb och gör så varje dag fram till torsdag kväll, sen åker jag med Kenth på en liten jobbresa. Medans Kenth jobbar på fredagen, ska jag ligga kvar i sängen och kolla såpor iklädd hotellets morgonrock och äta chokladfyllda praliner och dricka skumpa (eller rödvin), så jäkla glad är jag!!!


Om några timmar ska vi åka och fira svägerskan som fyller år idag, ett stort Grattis till henne!! Innan dess ska jag helst ha påbörjat inlämningsuppgiften i matematiken, som visst ska vara inne nu på onsdag kväll.... Jag har ju bara haft sådär två månader på mig att skriva men varför vara ute i god tid?

  

Av Charlotte - 27 november 2011 10:11

Då var det dags fira första advent!

      

I fredags var jag och klippte mig, vet inte om ni ser på bilderna nedan men frisören tog en braaaaa bit på längden och klippte även upp det, hon är så himla duktig och gör det där lilla extra, som att platta och sätta upp håret! Jag var där kl 9 och var klar 10.45 så hon håller ju på ett tag men jag blev nöjd!

   

 Senare på kvällen gick vi på bio "Breaking Dawn", jag tyckte mest det var romantiskt dravel med mycket känslor och ögonstillbilder...hade velat ha mer vampire och fight    men både Jessica och Linnéa tyckte den var jättebra, Anders var ganska neutral i sitt utlåtande...

Igår hämtade jag Kenth på landvetter, så skönt att ha honom hemma! Han hade bland annat köpt med sig goodiebag´s från Dolis som är en riktigt härlig blingblingförsäljare. Hennes tagna västerländska namn är Doris och hennes kinesiska namn är Zheng ying qing. När jag var med Kenth över, spenderade jag åtskilliga både timmar och pengar hos henne. Dolis (hon kan inte säga r) frågar tydligen efter "Kenths fru" varje gång han är hos henne, gulligt men jag antar hon bara vill tjäna pengar..Jag jobbade igår kväll och tiden gick väldigt fort men det gör den när man har roligt och det hade vi igår! Kom hem till ett glas vin och nöjda, glada och mätta barn då Kenth lagat riktig mat till dem   .

Idag väcktes jag av kaffe och pepparkakor på sängen, adventskaffe som Kenth kallade det   . Idag skulle jag behöva ge mig ut och köpa lecakulor till adventsfatet som vi brukar ha på vardagsrumsbordet men vi får se hur det blir, det är ju halv storm ute så det kanske blir att vi stannar inne. Oavsett leca eller inte så ska jag tona håret och färga brynen nu, see you!! 

Av Charlotte - 23 november 2011 11:23

Här händer det inte så mycket och dagarna ser ganska likadana ut, såg nu att Klemens har namnsdag så grattis till alla Klemens! Jag går upp och ger tjejerna frukost, kör dem till skolan och sen har det blivit powerwalk i sandhemsspåret två morgnar i rad nu. Igår gjorde jag en kul grej och det var lämna in bilen på Brandt för däckbyte, gött slippa göra det själv. Idag gjorde jag oxå en kul grej och det var åka till Willys och handla innan jag gick i spåret. Annars så gör jag bara roliga saker här hemma som att tvätta, städa och plocka undan allt som tjejerna drar fram...

Igår var det ialla fall dags! Jag tycker att man ska klä upp sig på julafton och barnen har alltid fått ny outfit till den dagen, ända sen dom var bebisar. Sagt och gjort, igår drog vi iväg till Överby (kanske inte det bästa vi gjort map vi inte ätit något innan). Nu är det dock inte gulliga rödrutiga klänningar och vita strumpbyxor som gäller längre (det var rätt länge sedan det var aktuellt) utan Jessica valde svarta korta skinnshorts och en svart tunn skjortblus till detta som hon ska ha istoppat. Linnéa valde svarta jeansleggins och mörkblå tunn skjortblus till som även hon ska ha instoppat...inte så tuttinuttigt men tiderna förändras och jag tyckte det var tufft och snyggt och sen var det detta dom ville ha så då fick det bli så. Jag kan se min mammas min på julafton när dom kommer ner och dom ser ut som värsta partypinglorna, hon kommer storkna! Annat var det när jag var liten....blå sammetsknickers, vit spetsblus med hög hals och stickad väst över   , synd jag inte har fotoalbumet här för då hade ni fått se hur en tolvåring (man kan tro det var artonhundratalet) var klädd på jul. Jag har lärt mig en sak och det är att inte tvinga barnen köpa något de själva inte vill ha för då blir det aldrig använt, hur gärna man själv vill att dom ska vilja ha det. Jag fick höra flera ggr under kvällen att dom saknade Kenth..han blev inte lika arg, han tjatade inte så mycket, han tycker inget är dyrt, han lagar ialla fall mat till oss (trötta och hungriga som vi alla var när vi kom hem tyckte jag att vi skulle äta rester från gårdagen). Linnéa kläckte ur sig "Mamma, eftersom du varit i Ullared och handlat för så mycket pengar, är det inte konstigt vi får äta rester..." Oavsett orsak så är du saknad för att du är du   !

Av Charlotte - 21 november 2011 11:17

..men han hann vara hemma i två dygn ialla fall.

 

Kenth åker nämligen tillbaka till Kina idag, men denna vecka slipper jag vara själv för tjejerna kom ju till oss igår   . Då var det presentregn och mys så det stod härliga till, ska lägga upp en bild på Linnéas häftiga och ganska färgglada jacka när hon kommer hem från skolan! Som ni ser fick jag en påse från Desigual, innehållande en jättefin väska och en snygg top men topen får Kenth ta med sig och byta för den var lite för liten   .

      

Kenth hade herrmiddag här i lördags så när jag jobbat klart, åkte jag hem till mamsen och sov med en väldigt busig pisse som sällskap. Fick ett lustigt godnatt-sms från Kenth kl halv fyra så dom måste haft roligt   . Jag hade ställt klockan på halv sex för då det var dags dra till jobbet och från Upphärad tar det sin lilla tid..

I veckan som kommer blir det jobb men jag hade även tänkt ta fram matteböckerna för det blev inte så mycket räknat förra veckan, var ju mest ute och shoppade...sen blir det ta hand om tjejerna och hjälpa dem med läxor etc, sen är det ju dags att plocka fram och inventera bland adventssakerna oxå. Här hittade jag en fin bild på tjejerna   där dom är i full färd med att göra julgodis.

 

Av Charlotte - 18 november 2011 07:43

Jag ska strax åka ner och hämta hem kärleken   , ska bli så skönt att ha honom hemma igen! Spännande se om han hittat något roligt och vad iså fall, jag vet att det är några som väntar... Denna helgen går åt till att jobba, startar kl 14 idag och slutar kl 15 på söndag vilket är mindre roligt då Kenth just kommit hem men några timmar får vi ialla fall tillsammans   . Förresten såg jag en ny serie igår på sexan "GRIMM" heter den. En fantasy/horror-serie där sagorna blir till verklighet, det är läskiga odjur och blodigt, precis i min stil, så igår var det Rödluvans tur...

 

Önskar er en trevlig helg mina vänner och alla jag känner!

Av Charlotte - 17 november 2011 19:09

Nu är jag lite tjötter...det kostar på flänga land och rike runt jämt hele tia   . Idag har jag och mamma varit i Borås, vi har hälsat på min moster som är sjuk i MS. Jag blev jätteglad då hon kände igen mig för sist jag var hos henne, visste hon knappt vem jag var. Hursomhaver har hon en assistent, jätterar på alla sätt men jag fattar inte...helt plötsligt hade jag lyssnat igenom hennes tjocktarm- och hemorojdoperation, hennes hjärtsjuka dotter, hennes gnällande över sin man, renovering och försäljning (besiktningsman hade hittat fukt pga vattenskada) av deras fd gemensamma hus, hennes undran över hennes nya schema....you name it och detta har hon dragit inför sin brukares anhöriga!? Jag undrar om hon sitter och spyr ut allt det här över min moster för den kvinnan tycktes verkligen ha behov av att prata. Efter att ha lekt terapeut några timmar, åkte vi vidare till mormors och morfars grav   och tittade till den samt tände ett ljus. Efter det så drog vi till Knalleland, drog på oss shoppingskorna och hittade bl a en jättefin klänning och det till halva priset så nu ska vi bara hitta lite bling till den!

Här ser ni mig falla för frestelsen att beställa en halv special, det skulle jag inte ha gjort för den smakade blä så den åkte i bingen efter några tuggor.

Jag råkade jag få syn på den här i en affär..Vi får inte säga negerbollar om chokladbollar men diska skit med afrokrull, det är tydligen helt ok !?

 

Av Charlotte - 16 november 2011 10:42

 

Häromdagen sa jag till Kenth att jag skulle vilja åka till Ullared för att jag ansåg att jag lätt skulle tjäna ihop lite pengar åt oss...han frågade vad det var som hindrade mig och det fanns ingenting som gjorde det så igår åkte jag dit! Med tanke på kvittot så vet jag inte om jag direkt sparade några pengar åt oss men jag hade väldigt roligt när jag gick omkring, i min egen takt och la ner de varor som föll mig i smaken, rätt ner i vagnen...sen drabbar det ju ingen fattig   . 

Idag sov jag ända till halv tio, såå skönt men får samtidigt lite dåligt samvete då det känns som man nästan sovit bort halva dagen. Jag ska ta hand om grejerna från igår, saker ska ställas på sin plats och saker ska slås in i väntan på den 24:e dec.. mys på hög nivå, det är bara glöggen och pepparkakorna som fattas.

Ikväll är det kvällskurs, då är det geometriska begrepp och mätning som står på schemat, kanske inte så roligt för er att veta men nu fick ni det ändå. Här kommer några bilder från gårdagens shopping, "mycket-bra-att-ha" saker   .

Mössa till Lottentott,  Pepparkakor + ädelost och sist men inte minst ett skal till Lottentotts Iphone   

       

Vad dom andra 6000:- riksdalerna spenderades på, det får ni se en annan gång....

Av Charlotte - 14 november 2011 15:50

Har hunnit med mycket idag, jobbat några timmar, varit på Torp och Blomsterlandet..hittade lite fint till fönsret såsom  växter, den höga vita krukan och tekopp + fat, två söta ljuslyktor (kan ALDRIG få för många lyktor) och sen hoppade även två söta tomtar ner i påsen fast dom får gå och lägga sig igen för det är lite för tidigt sätta fram dem.

     

     


På väg hem från Uddevalla fick jag ett ryck och efter två sekunders överläggning bestämde jag mig för att imorgon åker jag på utflykt, vart får ni reda på först då!

Jag har även hunnit med att gå runt spikön men det var attans rått och kallt!

Jag vet att du läser det jag skriver....Allt som händer har en mening, ett syfte och alla val man gör får en konsekvens, undrar om du har förstått vidden av de val du gjort?

 

Presentation


Välkommen hit! Jag heter Charlotte och jag är 41 år gammal. Jag arbetar som lärare och bor i Trollhättan tillsammans med min man Kenth. Jag är mamma till världens finaste tjejer Jessica 18år och Linnéa 15år som bor hos oss varannan vecka.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Intressanta bloggar

Besökare

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards