Lottentotts fantastiska liv! ...skriver om mig, mina tankar och allt annat!

Direktlänk till inlägg 16 november 2011

Hur gick det här till!!!!???

Av Charlotte - 16 november 2011 10:42

 

Häromdagen sa jag till Kenth att jag skulle vilja åka till Ullared för att jag ansåg att jag lätt skulle tjäna ihop lite pengar åt oss...han frågade vad det var som hindrade mig och det fanns ingenting som gjorde det så igår åkte jag dit! Med tanke på kvittot så vet jag inte om jag direkt sparade några pengar åt oss men jag hade väldigt roligt när jag gick omkring, i min egen takt och la ner de varor som föll mig i smaken, rätt ner i vagnen...sen drabbar det ju ingen fattig   . 

Idag sov jag ända till halv tio, såå skönt men får samtidigt lite dåligt samvete då det känns som man nästan sovit bort halva dagen. Jag ska ta hand om grejerna från igår, saker ska ställas på sin plats och saker ska slås in i väntan på den 24:e dec.. mys på hög nivå, det är bara glöggen och pepparkakorna som fattas.

Ikväll är det kvällskurs, då är det geometriska begrepp och mätning som står på schemat, kanske inte så roligt för er att veta men nu fick ni det ändå. Här kommer några bilder från gårdagens shopping, "mycket-bra-att-ha" saker   .

Mössa till Lottentott,  Pepparkakor + ädelost och sist men inte minst ett skal till Lottentotts Iphone   

       

Vad dom andra 6000:- riksdalerna spenderades på, det får ni se en annan gång....

 
 
Christel

Christel

16 november 2011 23:34

Herre min gud kvinna :) släppte han iväg dig med kreditkortet helt själv hihi
Du en fråga var det mycket folk när du var där? Funderar på att åka dit jag med men orkar inte "slås" om sakerna.
Kram

http://kikkel.blogspot.com

 
Ingen bild

Kenth

17 november 2011 06:37

Christel!
Hon passade på när jag inte va hemma :-) Hon åker säkert dit med dig igen, hon just löve it... Och hon har väldigt vassa armbågar, du kan använda henne som murbräcka. Sen kan du nog glida in på en räkmacka :-)

 
Lotten

Lotten

17 november 2011 07:18

Christel! Jag tyckte att det var mycket folk, ingen kö vid ingången men desto mer därinne, trångt och sura kärringar så det förslår..jag upplevde även att det var många småbarnsfamiljer som handlade julklappar. Kram till er båda!
Kenth ♥.. Jag måste ju fördriva tiden på något sätt, solly om du lämnar både kort och bil hemma ;-)

http://lottentott.bloggplatsen.se

 
Christel

Christel

17 november 2011 19:54

Kan tänka mig att hon gjorde det, men som Lotten skrev om du lämnar bil och kort hemma så :)
Sen behöver man med sig någon med vassa armbågar på ett sånt ställe.

Jo det kan jag tänka mig att barnfamiljer gör, jag är ju själv ute efter leksaker till min lilla och alla andra barn i släkten. Får väl tjöta lite på pappa igen om att jag och syster vill dit.
Men den lördagen blir det inte för då var han bortbjuden ;)
Kram

http://kikkel.blogspot.com

 
Ingen bild

Anne

18 november 2011 18:56

Nu vet jag varför aldrig du och jag åkt dit ihop. Mitt rekord är nog ca 1000:- och då var det lego för ca 400:- :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Charlotte - 27 september 2014 12:41


Det går ju sådär med att blogga och min ambition är faktiskt att jag ska blogga oftare men vi får se hur det blir med den saken. Här kommer ialla fall ett litet inlägg.   Jag eller vi sitter och väntar på besök från Säffle med en styck åkgräsklip...

Av Charlotte - 25 augusti 2014 19:59

   Go kväll! Då var det måndag igen, eller den är ju nästan slut.. Helgen gick fort och vi fick mycket gjort i huset. Förebilder från tjejernas rum. De är nu helt kritvita! Nu ska det in vitlaserat trägolv, panelvägg och nya lister sen så är de k...

Av Charlotte - 22 augusti 2014 21:06

   Hej på er allihop! Sist jag skrev härinne var för över ett år sedan. Mycket roligt (och tråkigt) har hänt sedan dess men absolut det roligaste är att vi har blivit ägare till en jättefin gård! Idag skrev vi sista pappren, övertog nycklarna och s...

Av Charlotte - 13 juli 2013 20:04

Tjingeling! Igår fick jag lappsjuka av att gå här hemma med taskig mage så till slut frågade jag Linnéa om hon och jag inte skulle ta en fika på stan. Strandgatan blev det med en liten morotskaka! Gott och mysigt var det fika med fina dottern. Hon ...

Av Charlotte - 11 juli 2013 17:30


..ingen roadtrip idag, magen vill inte bli frisk utan fortsätter krångla. Jag vaknade flera ggr inatt över att jag fick kramper, rusa på toa och så har det hållt på och håller på... Istället har jag legat i solen hela dagen lång och lyssnat på spotif...

Presentation


Välkommen hit! Jag heter Charlotte och jag är 41 år gammal. Jag arbetar som lärare och bor i Trollhättan tillsammans med min man Kenth. Jag är mamma till världens finaste tjejer Jessica 18år och Linnéa 15år som bor hos oss varannan vecka.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Intressanta bloggar

Besökare

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards