Lottentotts fantastiska liv! ...skriver om mig, mina tankar och allt annat!

Alla inlägg under juni 2012

Av Charlotte - 29 juni 2012 12:56

...har jag fått höra sedan jag var liten och mamma försökte kamma mitt lockiga hår.

Jag var som sagt och gjorde andra omgången laserbehandling igår och jösses vad ont det gör!!! Jag fick koncentrera mig på att andas in med magen och ut genom munnen, lugnt och metodiskt medan lasermannen babblade på om än det ena än det andra men han är hur trevlig som helst! Jag sa till honom att om det hade gjort så här ont tatuera sig, hade jag aaaaldrig gjort det, never ever! Han skrattade åt mig då vi skulle gå till hans studio och jag gick vilse bland alla gångar och andra rum som fanns men sen skyllde jag på att det är en sån traumatisk upplevelse att jag förträngt det mesta  

Här kommer lite bilder från varav den första är tagen för fem veckor sedan, den andra är innan gårdagens behandling och den tredje från imorse som ser sådär kul ut..


          


Jag vaknade inatt av att jag låg konstigt och hade svårt somna om då jag gärna ville lägga mig på sidan där tatueringen sitter men det skulle innbära att blåsorna sprack.. lagom till klockan ringde 5.30 hade jag dock somnat och sov som skönast    .

Jag jobbar alltså delad tur idag, ska strax iväg för ännu ett kvällspass och passar därmed på att önska er en trevlig kväll

XOXO

Av Charlotte - 28 juni 2012 06:59

Här har ni en som får sova men som inte kan...just för tillfället är det många tankar som flyger och far genom huvudet. Jag tänker mycket på hur människor tänker och hur de väljer att agera. Vad har de för avsikt med sina handlingar, har de någon avsikt eller är de för ointelligenta för att förstå resultatet av sitt agerande?

    

Jag tänker även en del på framtiden men det är med spänning och förväntan. Jag tänker att framtiden kommer föra med sig mycket positivt in i vårt redan så berikade liv, en sak som Kenth gärna får göra i framtiden är att sluta resa för det är inte så roligt. Höstterminen närmar sig med skolstart och därmed är det sista terminen innan examen sen är det ut i verkligheten som gäller. Jobb är jag inte så orolig att jag ska vara utan och skulle det bli så, så klarar vi oss gott och väl vad gäller ekonomiskt nu när jag studerar trots enbart jag valt bidragsdelen. Sen blev det ju inte sämre av att det från och med 25:e Juni ramlar in ytterligare 2500:-. Jessica börjar gymnasiet med allt vad det innebär och Linnéa högstadiet, dom har blivit så stora mina små tjejer   .

Det känns som att jag går på högvarv och jobbar hela tiden, upp tidigt och hem sent. Igår kraschlandade jag fysiskt i soffan med svullna ben och fötter, jag orkade inte ens laga middag så det fick bli nachochips med massor av smält ost ovanpå, fett och väldigt gott *mums*.

Innan det är dags att dra sig till jobbet senare idag, ska jag besöka tatueraren då det nu gått fem veckor och är dags för andra omgången laser. Den har preciiiiis läkt sedan sist och nu ska han alltså bränna upp den igen, fy sjutton men vad gör man inte för att den ska försvinna?

Nu ska jag smälta frukosten som idag bestod av fyra skivor stekt bacon och till dem hackade jag två kokta ägg, 2msk majonäs, strimlad purjolök salt och peppar så nu står man sig gott och väl fram till lunch. Det blir motion i någon form innan dags dra sig ner till stan, har inte bestämt mig för om det blir powerwalk i spåret eller om det blir språng/march på gåbandet. 

Solen lyser därute!!

XOXO

Av Charlotte - 25 juni 2012 08:33

...deppat ihop om jag haft semester till det här vädret! En sån tur att jag jobbar då   och att jag har en (förhoppningsvis) soligare och varmare vistelse att se fram emot.

Jessica började sitt sommarjobb idag, hon ska jobba på Kenths företag fyra veckor i sommar. Hon och Kenth skulle samåkt men han var tvungen åka till Kina som igår så hon fick ta tåg och spårvagn ner, klockan 5.15 hörde jag henne gå upp. Ska bli kul höra hur dagen varit men jag jobbar till halv tio så hon kanske inte är vaken när jag kommer hem..

Har ett mission idag (förutom jobba) och det är att jag måste beställa tid för andra omgången laserbehandling för min tatuering. Det känns väl sådär för såret från sist gång har precis läkt och jag hade nog väntat en vecka till men de har bara öppet denna vecka sen stänger de för semester så jag hoppas det finns tid för jag vill verkligen ha bort den! Jag har sagt det förr och jag tycker ju att det är såå fult med tatueringar på övre armen/axeln.

Nu blir det ett (eller två) avsnitt av Game of Thrones, see you..   

 

Av Charlotte - 23 juni 2012 12:43

Halloj alla midsommarfirare!

Igår gjorde vi kladdkakemuffins efter recept jag hittat på www, dessa små godingar hade en fyllning av kolasmak, icke lchfvänliga men ack så goda!

 

     

Jessica och Anders tog sin an uppgiften med bravur, gjorde dem lite extra festliga med grädde och jordgubbar till.

 

Jag och Linnéa var ute och plockade midsommarblomster, lättare sagt än gjort hitta fina blommor så det fick bli några från rabatten oxå...vi fick ialla fall ihop en bukett till sist.

 

Annars var det ett lugnt och fint firande  med traditionell mat, slog på stort och åt två små färskpotatisar då jag tycker det hör midsommar till.

 

     

God mat tillsammans med de personer jag älskar och som betyder mest i hela världen för mig, det är livskvalité på hög nivå!

Idag blev det rester till frukost, extra kul se att Linnéa äter både lax och ägghalvor. Annars händer det inte så mycket då jag börjar jobba klockan tre och fram till dess ägnar jag tiden åt att sortera in papper (godkända examinationer) från skolans kurser i respektive pärm, det har nu blivit en hel del genom de år jag hittills läst på högskolan. Tänk att jag nu "bara" har 30poäng kvar sen har jag min examen som lärare, helt otroligt!! Jag har även turen att hittat en flitig och ambitiös liten myra som jag skriva C-uppsatsen med så det oroar jag mig inte så mycket för. Har även tänkt läsa idrott parallellt med skrivandet så vi får väl se hur jag mår i slutet av höstterminen    men det är bäst köra på när man är inne i svängen för sen är det ju jobb för hela slanten som gäller och då kanske man inte orkar läsa på kvällarna.

Önskar er alla en fortsatt mysig helg    

Av Charlotte - 20 juni 2012 21:12

Äntligen fick jag svar på sluttentan och den innehöll ett jäääättefint G så nu lämnar jag vårterminen bakom mig och tar sommarlov från skolan på allvar   

Fy f*n vad gött det känns, pulsen är uppe i hundraåtti innan man scrollar ner och ser att man fått godkänt, liiiiika skönt varje gång!!

 


Av Charlotte - 20 juni 2012 10:14

Äntligen har vi fått lite sol till Svedala, inte en dag för tidigt..extra bra då jag är ledig igår och idag så nu blir det ut på altan, lägga sig i solsäng och njuta av värmen och den braiga boken jag för tillfället läser.

Fick ett fint brev på posten igår från högskolan, däri låg min pedagogiska planering i svenska och den hade ett fint G    skrivet på sig så nu är det bara slutexaminationen jag väntar på...!

Jag lurade på om vi skulle gå på bio som igår kväll, är sugen på att se "Snow white and the huntsman" men så var det fotboll (Anders/Jessica, not me) och sen kom en vacker fé förbi med hela andra säsongen av "Game of Thrones"...så bion prioriterades bort fortare än kvickt. Usch, fast man har huset fullt av kids så finns det en jag saknar och det är förstås Kenth   , vänjer mig aldrig vid att han är borta, tycker det är så tomt.

Nu önskar jag er en fortsatt fin onsdag, ut i solen och njut!

   

XOXO 

Av Charlotte - 19 juni 2012 12:14

Hej hopp!

Igår lagade jag kyckling med gorgonzola och valnötter till middag, busenkelt och jättegott! Tjejerna åt bandspaghetti till medans jag nöjde mig enbart med grönsallad.

   

Tjejerna frågade ifall de fick bada och självklart fick de göra det, tar ju sån tid fylla det bara..men tror dom hade det mysigt för jag varken såg eller hörde av dem på en timme eller nåt.

 

Själv läser jag en av de pocketböcker jag tänkt avverka i sommar. Först ut är denna, riktigt spännande och otäck på ett obehagligt sätt..

 

Strax blir det en promenad ner till stan. Det är tydligen rutin att när man varit sjuk måste man skriva på en sjukfrånvarolapp...jag är nästan aldrig sjuk så jag satt som ett frågetecken när daman på kommun förklarade med myndig stämma hur jag skulle gå tillväga och det är ju bäst göra som dom säger.

See you!

Av Charlotte - 18 juni 2012 16:02

Igår jobbade jag mellan 7-15 och var död som en sill när jag kom hem. Kidsen skulle komma som vanligt vid fem men istället åkte Jessica till Anders, dom skulle fira sin ettårsdag som idag   . Linnéa följde med en kompis hem och sov över så här satt jag alltså ensam en söndagkväll, det är bara att inse att mamma inte är viktigast längre men det är väl så det ska vara!? Bredbandet funkade inte och därmed var även Tv:n ur funktion....Även Kenth skulle vara borta för det var tänkt han skulle åkt till Rumänien men missade flyget med en minut, surt sa räven men det innebar att han fick boka om sig till idag och sen vända om hem till sin ofrivilligt ensamma sambo.

Under tiden han var på väg, blev jag såå såå sugen på stuvad vitkål så det ihop med stekt chorizo (95% kötthalt) fick bli kvällens middag. Mycket  Lchf-vänlig mat då vitkålen fick koka sig mjuk och krämig i enbart grädde och sen chorizokorv till det, kan nästan inte bli bättre (jo, om man tar bort senapen för den innehåller en del socker).

Jag älskar den här sorts maten och tills motsatsen bevisats (genom forskning !) kommer jag välja fortsätta äta den här typen av föda så länge som jag själv känner att jag mår bra. Jag har lagt ner det här med att säga jag går på diet, istället väljer jag säga det blivit min livsstil. Många säger till  mig "är det inte bättre äta normalt och röra på sig"? Kanske (jag är ingen forskare) men om det hade varit så enkelt...varför är då så många människor överviktiga, alla kan väl inte bära på genetiska sjukdomar som de kan skylla på? Å andra sidan, vad är att äta normalt? Jag tycker att det är upp till var och en äta hur dom vill, personligen har jag hittat en matstil som jag tycker om och som funkar och det är jag jätteglad för! Jag upplever inte att jag måste tänka på vad jag försakar och fuskar det gör jag ibland, men då oftast i form av sötsaker och inte av pasta, potatis, ris eller bröd,  vita snabba kolhydrater har jag inga som helst cravings efter. Trots att jag inte lever efter jättestrikt lchf så håller sig min vikt men även mina mått och det är ju trots allt de som är viktigast! Nog tjötat om mat för denna gång, (stuvad vitkål är ialla fall skitgott).

 

Vi gick och la oss redan klockan åtta, båda dödströtta och med bubbliga magar pga kålen   . Min klocka ringde fem imorse då jag började jobba 6.30 så nu är man lagom mör, igen! och då har jag inte ens gått på mitt schema för sommaren ännu (först måndag nästa vecka) men gnäll du lite till Lotten så ska du se att det inte blir bättre...

Som ni ser har Kenth köpt sig en ny leksak så nu är man inte nummer ett där heller längre   .

 

Nu kom ialla fall Linnéa hem med sin övernattningskompis! (Kenth har även fixat och trixat så nu funkar även bredbandet och TV:n igen)   

Hej svejs så länge,

XOXO

Presentation


Välkommen hit! Jag heter Charlotte och jag är 41 år gammal. Jag arbetar som lärare och bor i Trollhättan tillsammans med min man Kenth. Jag är mamma till världens finaste tjejer Jessica 18år och Linnéa 15år som bor hos oss varannan vecka.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Intressanta bloggar

Besökare

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards