Lottentotts fantastiska liv! ...skriver om mig, mina tankar och allt annat!

Direktlänk till inlägg 18 maj 2013

Pingstafton

Av Charlotte - 18 maj 2013 17:41

Det går lite trögt mellan inläggen men här kommer ialla fall ett, pingstafton till ära.

Denna afton har till större del tillbringats med att klippa häcken, rena rama slavgörat som Kenth tvingade med mig på. Jag förenade dock nytta med nöje och solade (läs brände) mig samtidigt. 

 

När häcken var ansad och klar, roade jag mig med att plantera ytterligare några blommor till våra små hörnor på altanen. Jag (vi) har säkert köpt både blommor och krukor för sådär 2000 spänn men skulle mycket väl kunna köpa mera, love it! Jag menar, jag ska ju ligga på denna altan heeeeeela låååååånga sommaren och läsa romaner, sola och dricka goda drinkar så då måste jag ju ha något fint vila ögonen på emellanåt. Den lilla söta rosen i den lilla krukan har Linnéa valt   , mycket söt tycker jag! Fast nu när jag ser på bilderna så ser krukorna lite intryckta ut så jag får nog flytta ut dem lite.


     


Igår satt jag och Kenth vakter på disco, Linnéa och hennes klass samlar ihop pengar till skolresa (London 2015) så igår satt vi alltså vakt mellan 17-19.30 för massor av gulliga små barn mellan 6-8 år..Vi var förvisade till ett omklädningrum och skulle vara behjälpliga ifall det var något särskilt som hände och det gjorde det...Det var flickor som inte hade fått pengar till godis och som det rann stora tårar på (jag tyckte att de kunde vara tacksamma som fått 25 spänn till inträde och som fick gå på discot), det var en ledsen flicka som ville hem men inte hade telnummer efter lite trixande visste hon nog var hon bodde så det var bara att traska med henne hem till sina vindrickande föräldrar, det var en ledsen pojke vars argument var "den här musiken passar inte mig" och som bestämt ville ringa sin pappa och bli hämtad, det var en ledsen flicka som blivit trampad på tårna (vad har vi sagt om att ha med sig inneskor!!?) Det var en konflikt där en pojke hade ritat med en tuschpenna på skolans plint...tja, kvällen gick ganska snabbt ändå, Kenth fick nöja sig med tjejer och killar som ville gå på toa och som ville prata av sig lite. 

Mellan varven så snodde jag lite discogodis, jag menar.. lämnar ungdomarna lådor med smågodis precis bredvid mig så får dom faktiskt skylla sig själva..  

 

Nu har Kenth bjudit på drinkar och vi (läs han) har kollat när Sverige spelade hem en finalplats, bra gjort grabbar och det kändes extra härligt att höra Loa sjunga vår fina nationalsång .

Det vankas minsann grillat ikväll och jag fick välja mellan kött och fisk, jag valde fisk. Jag tror det blir grillade havskräftor till förrätt och färsk makrill till huvudrätt. Kenth är ju liiiite sämre på det här med desserten eller jag ska inte säga sämre men han lägger inte riktigt lika stort (läs inget) intresse på just den delen så jag antar att det blir en sköldpadda eller två   .

Ha nu en fortsatt trevlig och ljummen afton, imorgon ska vi iväg på 44års-kalas till "finhooden" på andra sidan stan...Ps.jag betalade faktiskt 2:-/godisbit)

Puss och kram    

 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Charlotte - 27 september 2014 12:41


Det går ju sådär med att blogga och min ambition är faktiskt att jag ska blogga oftare men vi får se hur det blir med den saken. Här kommer ialla fall ett litet inlägg.   Jag eller vi sitter och väntar på besök från Säffle med en styck åkgräsklip...

Av Charlotte - 25 augusti 2014 19:59

   Go kväll! Då var det måndag igen, eller den är ju nästan slut.. Helgen gick fort och vi fick mycket gjort i huset. Förebilder från tjejernas rum. De är nu helt kritvita! Nu ska det in vitlaserat trägolv, panelvägg och nya lister sen så är de k...

Av Charlotte - 22 augusti 2014 21:06

   Hej på er allihop! Sist jag skrev härinne var för över ett år sedan. Mycket roligt (och tråkigt) har hänt sedan dess men absolut det roligaste är att vi har blivit ägare till en jättefin gård! Idag skrev vi sista pappren, övertog nycklarna och s...

Av Charlotte - 13 juli 2013 20:04

Tjingeling! Igår fick jag lappsjuka av att gå här hemma med taskig mage så till slut frågade jag Linnéa om hon och jag inte skulle ta en fika på stan. Strandgatan blev det med en liten morotskaka! Gott och mysigt var det fika med fina dottern. Hon ...

Av Charlotte - 11 juli 2013 17:30


..ingen roadtrip idag, magen vill inte bli frisk utan fortsätter krångla. Jag vaknade flera ggr inatt över att jag fick kramper, rusa på toa och så har det hållt på och håller på... Istället har jag legat i solen hela dagen lång och lyssnat på spotif...

Presentation


Välkommen hit! Jag heter Charlotte och jag är 41 år gammal. Jag arbetar som lärare och bor i Trollhättan tillsammans med min man Kenth. Jag är mamma till världens finaste tjejer Jessica 18år och Linnéa 15år som bor hos oss varannan vecka.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Intressanta bloggar

Besökare

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards