Lottentotts fantastiska liv! ...skriver om mig, mina tankar och allt annat!

Alla inlägg under februari 2012

Av Charlotte - 28 februari 2012 14:50

Solen lyser ju ute, kan det bli så mycket bättre!? Varit ute på en lång walk, kände dock att jag hade alldeles för mycket kläder på mig.

Igår var det skola hela dagen lång, Kenth slutade tidigare så vi kunde åka och handla mat inför veckan då vi inte orkade göra det i söndags. Han hade t.o.m skrivit matsedel, gött så slapp jag göra det.

Idag hade jag tänkt vara duktig med skolarbete men så igår laddade jag (Kenth) hem Wordfeud så nu har även jag blivit fast...fast jag är hellre än bra på det   . Kenth leder väl med sådär 600 poäng men så är han grym oxå eller så har lagt in något som gör att han kan fuska...jag blev väldigt arg när ordet LETT blev godkänt men jag fick inte skriva ordet NUTELLA!! 

Satt nyss ute på trappan med en kopp kaffe och solade mig lite, längtar grymt till våren drar igång på allvar, ha det gott så länge tills vi hörs nästa gång! 

  

Av Charlotte - 26 februari 2012 21:22

 

Av Charlotte - 26 februari 2012 20:42

Det känns som jag inte hinner med...att sova och njuta av allt som händer! Middagen hos Lorena & Jonas i fredags var huuur trevlig och god som helst. Jag hade tänkt köra så vi tog ju bilen dit men jag ändrade mig så fort Lorena plockade fram bubblet till förrätten    så det blev taxi hem klockan halv ett fram på natta och då var jag kräkmätt av allt det goda vi åt. Hon hade bland annat gjort en krämig och god kycklinglåda och en himmelsk pannacotta till dessert..snacka om att magen stod i fyra hörn.

På Lördagen drog vi iväg vid 10-tiden ner till Göteborg och sen var det incheckning på hotellet, därefter ner till matmässan! Vi både åt och drack hela dagen lång men vi köpte faktiskt inte med oss någonting hem. Jag "glömde" eller struntade i allt vad Lchf stod för då både öl, vin, cider, godis och all slags mat slank ner i långa banor. 

     

På kvällen gick vi ut och åt fast vi inte var särskilt hungriga och då tog vi båda en ceasarsallad som egentligen kunde kvittat då den smakade sådär men det är ju sånt man inte vet i förväg. Hittade dock ett öl som både jag och Kenth tyckte smakade fint  . Sen verkar Eriksberg vara ett fint område besöka på sommaren..?  

   

Idag, efter en stärkande och god hotellfrukost där jag höll mig till äggröra, bacon och brieost for vi hemåt för att förbereda för Jessicas kalas. Hon fick många fina presenter och jag tror mig veta vilken hon drog lite extra på smilbanden åt, något hon velat ha länge nu...nämligen en alldeles egen Iphone!!

     

För min del slank både mazarinkakan och cheesecaken ner och därefter smågodis för fulla muggar så nu får jag väl lida för det några dagar men va f*n, jag har haft en supertrevlig helg från början till slut och det ångrar jag inte en sekund!

Tack mitt hjärta för att du är du och för att du förgyller tillvaron både för mig, Jessica och Linnéa!    

   

Av Charlotte - 24 februari 2012 17:42

Detta veckoslut kunde inte börjat bättre.

Det började med att Ulrika och Per hämtade mig i sin nya fiiiiina bil för att ta oss ner till Göteborg. Väl framme, efter jag hälsat på kollegor och uppfört mig förhoppningsvis artigt, blev jag sittandes och titta på Kenth och hans rygg när han jobbade, kul på hjul...

 

men så närmade det sig lunch och då åkte vi till ett ställe som ligger vid Sjömagasinet och åt lunchbuffé, jag tog det som jag tror innehöll minst kolhydrater..

 

och hör här...kolla in liiiiilla biten chokladkaka som jag tog till mig och tänkte äta upp men så struntade jag faktiskt i den när jag väl kom till bordet och åt istället upp enbart vispgrädden, redigt gjort av mig Lotten!!

 

För den maten fick jag/vi betala 139:- per skalle, vilket kanske inte var som hittat men va sjutton, någongång får man väl unna sig?

När vi ätit klart körde jag Kenth åter till slitgörat medans jag själv fortsatte vidare till Nordstan för lite shopping   , hittade mig bland annat en skitsnygg blus som jag ska ha till kommande event, kanske redan imorgon...?

Nu har vi kommit hem och jag har svängt ihop (vad jag tycker) smarrigaste kakan ever! Borghamns mazarinkaka heter den och är som en enda stor härlig mazarin....den är tänkt vi ska ha tills på söndag och den mina vänner, kommer jag inte kunna hålla mig undan från att provsmaka..fattar inte varför jag ska göra favvon av alla kakor?

Om en stund bär det av till Lorena och Jonas för middag, ska bli skojsigt och himla skönt sätta sig vid dukat bord (hoppas jag, så jag inte måste vara med och laga den).

Tjing så länge!!

 

Av Charlotte - 24 februari 2012 07:22

Kl 12.35 för 16 år sedan, föddes det en alldeles alldeles underbar liten flicka som senare skulle få namnet Jessica Anni Gunnel!

   

Ett stort GRATTIS på din födelesedag min älskade och jättefina dotter!   


 


Av Charlotte - 23 februari 2012 06:57

Igår åt vi paj med lax och babyspenat, den var otippat jättegod! Pajbotten bestod av mandelmjöl, ägg och parmesanost och fyllningen av rökt lax, spenat och vitlök.

 

Ibland är jag en riktig tidsoptimist eller kanske jag bara är lat & bekväm..? Jag drar ibland på saker in i det sista och sen sitter jag där med andan i halsen och tror jag ska få allt färdigt på nolltid. Igår var en sådan dag, satt i fåtöljen heeeela långa dagen tills Kenth kom hem vid fem. Vi ska ha kalas på Söndag för världens finaste Jessica som fyller 16år imorgon. Men innan dess ska jag jobba som idag, imorgon tänkte jag följa med en kompis ner till Göteborg (hon ska på anst.intervju) så jag passar på hälsa på mitt   och äta lunch med honom sen liftar jag nog med han hem. På kvällen är vi bjudna på middag till bästa vännen och på lördag bär det åter av till Göteborg för att gå på matmässa hela dagen lång samt att Kenth överraskat och bokat hotell med övernattning, tjoho!! 

Förresten hörde jag att Sverige fått en prinsessa, Grattis till Victoria och Daniel! 

 

Av Charlotte - 21 februari 2012 18:03

Tjingeling!

Hur har ni det ute i vårvärmen? Jag och Kenth tog en prommis till Maxi för att handla lite och vilket väder det var ute, nu får ju gärna våren komma! Tidigare idag gjorde jag en variant på chokladbollar,

 

tjuvsmakade på en när mamma kom förbi med semla till sig själv och Kenth. Det var ett helt okej substitut fast jag hade nog tyckt att Kenth kunde lämnat sin mandelmassa och grädde till mig   .  När vi kom hem från Överby, lagade vi (Kenth) middag som hette Ädel kycklinglåda och som det mycket riktigt stod i receptet så skulle denna passa väldigt bra vid festligare tillfällen, den var jättesmarrig så nu är jag proppmätt! Innehöll kyckling, ädelost, bacon, purjolök, creme fraiche och grädde....kan inte bli så mycket än gott!?

 

För övrigt har jag hittat mitt drömhus...jäkligt synd det ligger på fel ställe, nämligen i Borås!!!!!!!! Kommer aldrig bosätta mig där och hade det inte varit för placeringen i den regniga hålan hade jag köpt det omedelbart!

http://www.hemnet.se/bostad/villa-7rum-skogsryd-boras-kommun-forsbacken-2-3320457

 

Av Charlotte - 21 februari 2012 08:12

 


Idag är ingen vanlig dag för idag är det Camillas födelsedag!! Jessicas och Linnéas äldsta storasyster fyller 27år idag och här har ni henne i egen hög person... 

dåtid (då var det katter och sagor som gällde) VS nutid (nu är det hundar och paaarty som gäller)

                  

Ett stort Grattis till dig och jag hoppas du får en riktigt fin dag!   


Presentation


Välkommen hit! Jag heter Charlotte och jag är 41 år gammal. Jag arbetar som lärare och bor i Trollhättan tillsammans med min man Kenth. Jag är mamma till världens finaste tjejer Jessica 18år och Linnéa 15år som bor hos oss varannan vecka.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Intressanta bloggar

Besökare

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards