Lottentotts fantastiska liv! ...skriver om mig, mina tankar och allt annat!

Direktlänk till inlägg 27 september 2014

Tjingeling!

Av Charlotte - 27 september 2014 12:41

Det går ju sådär med att blogga och min ambition är faktiskt att jag ska blogga oftare men vi får se hur det blir med den saken. Här kommer ialla fall ett litet inlägg.


Jag eller vi sitter och väntar på besök från Säffle med en styck åkgräsklippare så att vi äntligen kan klippa det nu vääääldigt långa gräset. Tidigare i veckan så var jag ute och krattade löv från vår jättekastanj och det blev några vändor med skottkärran kan man säga...fast jag tycker ju att det är ganska roligt att kratta löv men inte i meterhögt gräs.


Jag bakade en kanelbullesockerkaka till fikat, fin att se på men vet ej hur den smakar ännu. Återkommer kanske med en recension senare.

     







Jobbet flyter på i hundraåtti och jag blir lika förvånad varje gång det är fredag. Kul att dagarna går fort samtidigt som man känner känslan "vart tar tiden vägen?" Något annat som inte flyter på är golvläggningen/renoveringen. För att göra en lång historia någorlunda kort så var en stor del av vårt nya golv vi köpt både mögligt och skadat på olika sätt. Nytt golv beställdes och bror snicakare hann lägga klart golvet i tjejernas rum men sen var han tvungen åka på annat jobb några veckor. Delar av det nya golvet har kommit och det gamla är borta. Golvet har nu legat till sig och vi hoppas att bror kommer i mitten på kommande vecka för att påbörja uppsättning av väggpanel och spika fast lister i tjejernas rum så att deras rum blir klara någongång! Golvet blev ialla fall jättefint! Kenth föreslog att vi skulle lägga en ram runt golvet och det blev jättefint, tydligen lade man golven så förr i tiden men det tar längre tid för snickaren att lägga.


För några veckor sedan när jag skulle duscha fanns det inget varmvatten. Det var ett kretskort som gått sönder till värmepannan så vi hade ingen värme och inget varmvatten! Reparatör kom efter fyra dagar och vi blev 3500:- fattigare, kul utgift när man bott i huset en vecka..


Fasiken vad jag gnäller! Nu till något som är betydligt mer kul och det är att vi om ca två veckor får tre nya familjemedlemmar!!  

Så säg hej till Skrutten 8 veckor, Diva 8 veckor (syster till Skrutten) och Olle 10 veckor.

     

Jessica har valt Skruttens namn, Linnéa har valt Divas namn och Kenth har valt Olles. Skrutten och Diva är blandningar med norsk skogskatt i sig medans Olle är bondkatt. Jag hoppas att jag ialla fall får välja namnet på hästen som någongång kommer hit men antagligen har han/hon redan ett namn så även det sket sig. Å andra sidan har jag ju döpt en höna efter sura Ingegärd så jag antar jag får vara nöjd med det.


Kram på dig

  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Charlotte - 25 augusti 2014 19:59

   Go kväll! Då var det måndag igen, eller den är ju nästan slut.. Helgen gick fort och vi fick mycket gjort i huset. Förebilder från tjejernas rum. De är nu helt kritvita! Nu ska det in vitlaserat trägolv, panelvägg och nya lister sen så är de k...

Av Charlotte - 22 augusti 2014 21:06

   Hej på er allihop! Sist jag skrev härinne var för över ett år sedan. Mycket roligt (och tråkigt) har hänt sedan dess men absolut det roligaste är att vi har blivit ägare till en jättefin gård! Idag skrev vi sista pappren, övertog nycklarna och s...

Av Charlotte - 13 juli 2013 20:04

Tjingeling! Igår fick jag lappsjuka av att gå här hemma med taskig mage så till slut frågade jag Linnéa om hon och jag inte skulle ta en fika på stan. Strandgatan blev det med en liten morotskaka! Gott och mysigt var det fika med fina dottern. Hon ...

Av Charlotte - 11 juli 2013 17:30


..ingen roadtrip idag, magen vill inte bli frisk utan fortsätter krångla. Jag vaknade flera ggr inatt över att jag fick kramper, rusa på toa och så har det hållt på och håller på... Istället har jag legat i solen hela dagen lång och lyssnat på spotif...

Av Charlotte - 10 juli 2013 18:49

Nu har man varit hemma några dagar från vår fina resa som denna gång gick till Grekland, till ön Kefalonia. När vi kom fram till Landvetter blev tjejerna helt saliga då det öppnat en Victoria Secret-affär där, halva deras reskassa gick åt i den aff...

Presentation


Välkommen hit! Jag heter Charlotte och jag är 41 år gammal. Jag arbetar som lärare och bor i Trollhättan tillsammans med min man Kenth. Jag är mamma till världens finaste tjejer Jessica 18år och Linnéa 15år som bor hos oss varannan vecka.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Intressanta bloggar

Besökare

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards