Lottentotts fantastiska liv! ...skriver om mig, mina tankar och allt annat!

Alla inlägg under augusti 2014

Av Charlotte - 25 augusti 2014 19:59

   Go kväll!

Då var det måndag igen, eller den är ju nästan slut..

Helgen gick fort och vi fick mycket gjort i huset. Förebilder från tjejernas rum. De är nu helt kritvita! Nu ska det in vitlaserat trägolv, panelvägg och nya lister sen så är de klara.

     



Här var det en tjej som inte var sur. Jag tror det är nya arbetsbyxorna från Jula :-)

 


I vardagsrummet/hallen på ovanvåningen drog Kenth och rediga arbetaren Anders bort plastmattan och golvlisterna så att snickaren hade liiiite mindre att göra.


   

 Som ni ser så är det inte konstigt jag är jättetrött och sliten idag (förkyld till råga på allt) när det är så här bra arbetsfördelning, en jobbar och tre tittar på...



Snickaren kom dit idag (som för övrigt är min storebror) och påbörjade operation golvbyte. Kenth har tagit ledigt från jobbet några dagar för att vara behjälplig så nu ligger han och ojjar sig i soffan samtidigt som han muttrar "Åhhhh, vad länge sedan det var jag jobbade så här hårt". Då har han inte varit på min arbetsplats ;-).

    Nu ska jag vara ärlig mot er för när jag ser på bilderna ovanför så har jag svårt se det färdiga resultatet...men jag litar på bror att det kommer bli skitsnyggt!


Fick med ett kort på hönan surtant (tror jag ska döpa henne till Ingegerd) oxå...där ligger hon bra och hon lär ju få ligga där ett tag för hon har inte några ägg under henne.  

Min bror är inte bara snickare, han har hållt på med fåglar i alla färger och former så länge jag kan minnas och han är även utbildad domare när det gäller fjäderfä...så det är ju inte konstigt att Mårten och hans quinnor valde att gömma sig när han kom gåendes. Vem vill bli granskad utifrån och in, från topp till tå liksom? Jag är ialla fall jätteglad att de lägger ägg åt oss.


Nä, nu är det snart läggdags så jag avslutar detta inlägg med att säga 

God Natt! 

Av Charlotte - 22 augusti 2014 21:06

   Hej på er allihop!

Sist jag skrev härinne var för över ett år sedan. Mycket roligt (och tråkigt) har hänt sedan dess men absolut det roligaste är att vi har blivit ägare till en jättefin gård! Idag skrev vi sista pappren, övertog nycklarna och som vi har väntat på denna dag! Vi åkte dit med barnen, gick runt och kikade på vårt ställe, vilken underbar känsla!

Vi fick med oss ett ägg hem från någon av tuppen Mårten och hans tio vackra kvinnor (japp, vi har även blivit ägare till en tupp och tio hönor)..en av dem låg och ruvade och var sådär glad när Kenth försökte plocka hennes ägg, tror hon låg och ruvade på sina små kommande barn.

   

Sedan det blev allvar med gården, har jag sagt att jag ska börja blogga den dagen vi får nycklarna, så om ni vill följa mig och allt som händer runt omkring mig...

VÄLKOMMEN!  

Imorgon åker vi tidigt för att börja måla tjejernas rum samt ta bort lister och gamla plastmattor för på måndag kommer snickaren och då ska så mycket som möjligt vara klart.

Hej då så länge, önskar er alla en trevlig helg!

Presentation


Välkommen hit! Jag heter Charlotte och jag är 41 år gammal. Jag arbetar som lärare och bor i Trollhättan tillsammans med min man Kenth. Jag är mamma till världens finaste tjejer Jessica 18år och Linnéa 15år som bor hos oss varannan vecka.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Intressanta bloggar

Besökare

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards