Lottentotts fantastiska liv! ...skriver om mig, mina tankar och allt annat!

Direktlänk till inlägg 28 juni 2012

God morgon!

Av Charlotte - 28 juni 2012 06:59

Här har ni en som får sova men som inte kan...just för tillfället är det många tankar som flyger och far genom huvudet. Jag tänker mycket på hur människor tänker och hur de väljer att agera. Vad har de för avsikt med sina handlingar, har de någon avsikt eller är de för ointelligenta för att förstå resultatet av sitt agerande?

    

Jag tänker även en del på framtiden men det är med spänning och förväntan. Jag tänker att framtiden kommer föra med sig mycket positivt in i vårt redan så berikade liv, en sak som Kenth gärna får göra i framtiden är att sluta resa för det är inte så roligt. Höstterminen närmar sig med skolstart och därmed är det sista terminen innan examen sen är det ut i verkligheten som gäller. Jobb är jag inte så orolig att jag ska vara utan och skulle det bli så, så klarar vi oss gott och väl vad gäller ekonomiskt nu när jag studerar trots enbart jag valt bidragsdelen. Sen blev det ju inte sämre av att det från och med 25:e Juni ramlar in ytterligare 2500:-. Jessica börjar gymnasiet med allt vad det innebär och Linnéa högstadiet, dom har blivit så stora mina små tjejer   .

Det känns som att jag går på högvarv och jobbar hela tiden, upp tidigt och hem sent. Igår kraschlandade jag fysiskt i soffan med svullna ben och fötter, jag orkade inte ens laga middag så det fick bli nachochips med massor av smält ost ovanpå, fett och väldigt gott *mums*.

Innan det är dags att dra sig till jobbet senare idag, ska jag besöka tatueraren då det nu gått fem veckor och är dags för andra omgången laser. Den har preciiiiis läkt sedan sist och nu ska han alltså bränna upp den igen, fy sjutton men vad gör man inte för att den ska försvinna?

Nu ska jag smälta frukosten som idag bestod av fyra skivor stekt bacon och till dem hackade jag två kokta ägg, 2msk majonäs, strimlad purjolök salt och peppar så nu står man sig gott och väl fram till lunch. Det blir motion i någon form innan dags dra sig ner till stan, har inte bestämt mig för om det blir powerwalk i spåret eller om det blir språng/march på gåbandet. 

Solen lyser därute!!

XOXO

 
 
Ingen bild

rumble

28 juni 2012 13:25

väckte vi dej?..

 
Lotten

Lotten

28 juni 2012 13:33

Ja det gjorde ni men det är ingen fara, dagen blir extra lång då :)

http://lottentott.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Amanda

19 juli 2012 22:57

Ja 2500:- extra varje månad e ju aldrig fel. Hur kommer det sig att ni får in de extra nu då? Extrajobb?

 
Lotten

Lotten

20 juli 2012 07:16

Pengar kan man inte få nog av, ialla fall inte jag! Skyldighet att betala ut underhåll har upphört.

http://lottentott.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Charlotte - 27 september 2014 12:41


Det går ju sådär med att blogga och min ambition är faktiskt att jag ska blogga oftare men vi får se hur det blir med den saken. Här kommer ialla fall ett litet inlägg.   Jag eller vi sitter och väntar på besök från Säffle med en styck åkgräsklip...

Av Charlotte - 25 augusti 2014 19:59

   Go kväll! Då var det måndag igen, eller den är ju nästan slut.. Helgen gick fort och vi fick mycket gjort i huset. Förebilder från tjejernas rum. De är nu helt kritvita! Nu ska det in vitlaserat trägolv, panelvägg och nya lister sen så är de k...

Av Charlotte - 22 augusti 2014 21:06

   Hej på er allihop! Sist jag skrev härinne var för över ett år sedan. Mycket roligt (och tråkigt) har hänt sedan dess men absolut det roligaste är att vi har blivit ägare till en jättefin gård! Idag skrev vi sista pappren, övertog nycklarna och s...

Av Charlotte - 13 juli 2013 20:04

Tjingeling! Igår fick jag lappsjuka av att gå här hemma med taskig mage så till slut frågade jag Linnéa om hon och jag inte skulle ta en fika på stan. Strandgatan blev det med en liten morotskaka! Gott och mysigt var det fika med fina dottern. Hon ...

Av Charlotte - 11 juli 2013 17:30


..ingen roadtrip idag, magen vill inte bli frisk utan fortsätter krångla. Jag vaknade flera ggr inatt över att jag fick kramper, rusa på toa och så har det hållt på och håller på... Istället har jag legat i solen hela dagen lång och lyssnat på spotif...

Presentation


Välkommen hit! Jag heter Charlotte och jag är 41 år gammal. Jag arbetar som lärare och bor i Trollhättan tillsammans med min man Kenth. Jag är mamma till världens finaste tjejer Jessica 18år och Linnéa 15år som bor hos oss varannan vecka.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Intressanta bloggar

Besökare

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards