Lottentotts fantastiska liv! ...skriver om mig, mina tankar och allt annat!

Alla inlägg under november 2011

Av Charlotte - 13 november 2011 17:05

Kanske i senaste laget men hur är det ordspråket lyder "bättre sent än aldrig"? Idag tog vi en sväng till några affärer för att bland annat kolla gardiner och lite annat krafs men hittade inget som föll mig i smaken, väntar nog till 1:a advent. Jag köpte ialla fall lite växter som jag planterade i krukan som står ute på trappan och det blev riktigt mysigt, speciellt med tänt ljus till. Barnen har åkt och huset ekar tyst och tomt, speciellt tyst nu när även Kenth är borta... En kopp kaffe och tidning väntar på mig borta i soffan så jag säger hej så länge!

   

   

Av Charlotte - 12 november 2011 20:13

Att ta bort stygnen var inte så farligt som Jessica trodde och efteråt tog vi en fika på ett närliggande café. Medans vi satt där fick vi se en tidigare bekantskap dyka upp för att köpa fika, kanske fredagsfika till kollegorna? lite lustigt var det ialla fall. När Kenth kom hem senare på kvällen, åkte vi och handlade, sen lagade vi mat allihop. Jessica gjorde hamburgare och barbequesås, Linnéa skar tomater, sallad  + att hon dukade bordet.

   

Vad jag gjorde vet jag inte riktigt...förutom att jag syndade med ett glas vin och tog en massa kort. När vi ätit klart firade vi en tidig fars dag. Eftersom Kenth inte har kontakt med någon av sina döttrar, tycker Jessica & Linnéa det är synd om honom att han inte blir uppvaktad på fars dag, så Jessica hade köpt en present och Linnéa gjort en grej i slöjden till honom. Denna omtänksamhet gjorde honom jätteglad och rörd och det gjorde även mig stolt och glad över att ha så fina tjejer   !

Idag har Kenth åkt till Kina och ska vara där till fredag, det är inte alls roligt nu när man vant sig vid att ha honom hemma och jag saknar honom redan! Sist resa han gjorde slutade ju på ett tråkigt sätt med att han drog med sig en allvarlig lunginflammation hem eller var det kanske en bacill i magen...? hursomhelst var han väldans sjuk och illa dåli  så oavsett hoppas jag att han kommer hem frisk och kry! Efter att jag och Linnéa kört ner honom till Landvetter, tänkte vi gå in på Ikea på hemvägen men vi körde förbi då det inte fanns en enda parkeringsplats ledig..dit får vi åka en annan dag. Istället åkte vi direkt hem till lilla mamma för att göra slingor och gosa lite med den söta missen , hon är jättesöt, nästan så jag kramade sönder henne men innan jag försökte mosa henne var jag minsann tvungen att arbeta med att bära brädor..rena slaveriet   !


        


Nu är vi åter hemma och resten av denna lördagkväll ska det kollas på film ihop med dessa tre....jag kommer alla gånger somna först!

   


Av Charlotte - 10 november 2011 09:32

Fick ett ryck och ändrade utseende på bloggen, blev väl ganska bra!? Det finns inte så många mallar etc. att välja på, sen är jag kass på hur man fixar och donar utöver det som finns.. Igår köpte jag Moroccanoil, oljan som Maria Montazami gjorde reklam i programmet Hollywoodfruar. Vet ej om den funkar på mitt hår men den luktar jättegott och helt klart värd att testa.

    

Problemlösnings-seminariet igår var givande trots lite luddigt upplägg och förhandsinfo. Jag tycker nästan alltid att det är bra med först ett mindre grupparbete och sen en presentation av resultatet inför resten av klassen. När jag kom hem igår hade Kenth lagat mat, hjälpt tjejerna med deras datorer och förhört dem på deras läxor, han är verkligen en klippa   . Idag blir nog en repris på gårdagen, först plugga matematik några timmar och senare ikväll ska vi åka på öppet hus till Linnéas skola.

Av Charlotte - 9 november 2011 13:20

Här händer det inte så mycket förutom att jag pluggar matte och tar hand om hus, familj och annat löst folk som driver omkring på stadens gator och torg. De senaste dagarna har jag pluggat matematik och det ger sig tillkänna av en överansträngd muskel i nacken, det gör jätteont! Jag trodde aldrig jag skulle säga detta men jag tycker det är roligt att räkna matte men det kanske är för att jag än så länge hänger med, det blir väl värre framåt natten (låt med Björn Skifs). Tur att jag har snäll sambo som smörjar min onda nacke med Voltaren   .

Jessica har fysikprov på torsdag, det är imorgon det! Förhörde henne igår på atomfysik..intressant!? Linnéa den lilla kråkan har oxå fysik/kemi prov fast på fredag så henne får Kenth sätta sig med ikväll, jag ska ju på seminarium ikväll. 

Jag vet vem du är..varför låter du mig inte få ta del av ditt liv när du är så nyfiken på mitt?

 


Av Charlotte - 8 november 2011 06:17

Sitter och försöker vakna till liv med en kopp kaffe, trodde inte det var sant när klockan ringde imorse. Väntar på att åka till jobbet..sen blir det hem och fortsätta med matten. Igår gjorde jag några problem och skrev klart en uppgift till seminariumet imorgon kväll. Kenth är hemma från jobbet pga ryggskott, stackars stackars han och jag skulle inte vilja byta med honom! Som ni ser här försökte Linnéa leka knotknackare, vet ej om det lyckades men så väger hon inte så mycket heller.

    

Jessica fick för sig att hon ville baka kladdkaka och sånt uppmuntrar vi även om jag själv inte äter sånt... 

 

Kakan intogs efter middagen då vi allihop spelade M.I.G (frågesport), där Linnéa gick segrare ur leken, Jessica god tvåa och Kenth trea, vem som kom sist kan ni ju räkna ut   . Det var mysigt att ha kvalitetstid och spela spel med hela familjen. Resten av kvällen ägnades åt TV:n,  "Ensam mamma söker" och "Mitt stora feta syrianska bröllop"..

Av Charlotte - 6 november 2011 20:56

  

        

Här kommer några bilder på Kenth..eller som Lorena döpte honom till Mr.Roadkill

Av Charlotte - 6 november 2011 15:05

...försöker kurera mig efter vad jag tycker har varit en mycket trevlig men samtidigt krävande helg. Lade oss runt halv fyra i fredags och igår kom vi i säng halv tre, man är ju inte direkt tjugo längre... Middagen hos Erica & Johan var som vanligt mycket trevlig med jättegod mat som bestod av skaldjur till förrätt, fisksoppa till varmrätt och dajmkladdkaka till efterrätt, jättegott och som vanligt ett strålande värdpar! På lördag var det dags ladda batterierna några timmar för att sedan spöka ut sig och bege sig på maskerad/födelsedagsfest till bästa Lorena. Här kommer lite bilder på mig som en kanske lite annorlunda variant på Häxan surtant?

        

Vi hade köpt en Mickeymouse-klocka till Lorena då jag vet att hon älskar dels klockor men även Disney så jag tror den gick hem. Det serverades välkomstdrink, ett jättegott buffébord med allt ifrån pastaskruvar till kycklingfilé, lax, oliver, röror av alla de slag, grönsaker i alla färger och former...ja, det fanns det mesta. Drinkbordet ska vi inte tala om och det märks idag..att det var välfyllt på alla sätt   . Det var roligt se att alla gått in för att klä ut sig, under kvällen skulle man rösta på bästa dräkt och jag röstade självklart på värdinnans dräkt. Som ni kan se var hon Hjärter dam och hon var jättefin och vacker men å andra sidan är hon det för det mesta..

 

Idag sov vi till elva då vi blev väckta av ett telefonsamtal, sen blev det frukost och efter den gick vi igenom tentan en sista gång (den är nu inskickad). Medans vi gjorde det, gick jag in och kollade skolmailen och såg jag fått tillbaka resultatet på föregående tenta och det var två underbart fina G  . Det är så jäkla nervöst medans man öppnar dokumentet och sedan lika underbart se de vackra formade G:na!! I do love it of all my heart!!!! Nu ska ju inte jag läsa någon kurs på dagtid utan istället jobba samt förkovra mig i matematikens fantastiska värld, det blir nog bra det oxå får vi hoppas!


Av Charlotte - 4 november 2011 13:25

Nu är jag såpass trött på att skriva på den j***a rapporten för engelskan så nu kräks jag snart!!!! För att undvika allt kladd med vad en spya skulle innebära, har jag därför bestämt mig vara klar med den och ta helg och det med omedelbar verkan! Den börjar med en prommis ner till stan, har laddat MP3:n med ny musik så nu blir det extra lätta steg. I stan tänkte jag kolla efter lite bling dels tills ikväll då vi är hembjudna till Erica & Johan men även tills imorgon då det blir halloweenparty/maskerad hos bästa Lorena som fyllt år!! Det ska bli skitskoj klä ut sig och parta loss lite! Jag kommer att lägga upp bild både på mig och Kenth på söndag när vi väl vaknat till liv. Jag har dock ett problem inför morgondagen och det är att jag köpt linser som jag tänkt ha och har man som jag aldrig varit i närheten av något annat i ögat än just ett öga så var det väldans läbbigt att prova dem (gjorde det igår)..usch! Det kanske är någon av er som har något tips att ge mig för att underlätta?

Sen är det en annan sak som jag lurar på. När jag sitter här och skriver på min blogg..undrar jag egentligen vem det är jag skriver för och varför jag överhuvudtaget skriver? Jag vet att ni är ett par stycken som tydligen tycker det är intressant att gå in här och läsa om vad jag pysslar med och vad jag ibland tycker till om, jag tycker det är jättekul och det är det som får mig att fortsätta skriva! Samtidigt undrar jag vad era tankar och reflektioner är, ni vet väl om att ni är ganska dåliga på att kommentera och tycka till!? Nu skriver ju jag mer utifrån en dagbok och det kanske inte finns så mycket att kommentera men det hade faktiskt varit roligt med en kommentar då och då, inte bara när jag sticker ut hakan och tycker till.  Nu drar jag inte alla över en kam för ni är några stycken därute som brukar skriva några rader, mest på fb men oavsett ställe så uppskattar jag det mycket!    Med detta säger jag hejdå så länge, nu blir det skorna på och bland annat Nicklebacks nya i öronen!

Presentation


Välkommen hit! Jag heter Charlotte och jag är 41 år gammal. Jag arbetar som lärare och bor i Trollhättan tillsammans med min man Kenth. Jag är mamma till världens finaste tjejer Jessica 18år och Linnéa 15år som bor hos oss varannan vecka.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Intressanta bloggar

Besökare

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards