Lottentotts fantastiska liv! ...skriver om mig, mina tankar och allt annat!

Alla inlägg under november 2011

Av Charlotte - 3 november 2011 06:27

Sitter och väntar på att strax åka till jobbet, det blir delad tur idag så jag ska tebax senare i eftermiddag. Däremellan hade jag tänkt skriva lite till på tentan, usch och fy! Jessica tog bort ett födelsemärke igår, gumman var jättenervös men allt gick fina fisken. Här har ni henne pustandes efter ingreppet, som tur var bjöd hennes mycket snälla mamma på både chokladcheesecake och vanillalatte på Espresso House, själv nöjde jag mig med en svart kopp kaffe   .

Vi gick runt lite och kikade i affärer tills det var dags för mig gå till skolan och ha lite matematik. Jag blev förvånad då jag fick se Jessicas mattelärare som tydligen hade hoppat in som ersättare för den ordinarie och ska tydligen så göra resten av terminen..kan bli intressant med tanke på vad vi haft för tidigare diskussioner.

   Önskar er en trevlig torsdag!

Av Charlotte - 2 november 2011 07:10

..så därför kommer nu en uppdatering sedan sist. Examinationen i måndags gick bra, tror jag..det var givande presentationer där man fick många roliga tips och idéer som man kan ta med sig ut till skolan. Tänk vad mycket roligt man kan göra med eleverna!!

Igår var jag hembjuden till finaste Ulrika, vi satt i tre timmar och tjötade men ändå kändes det som att det inte räckte till. Istället för blomma köpte jag en "feelgood"-påse som innehöll tidning, pocketbok, choklad, chips och liten flaska vin, jag tror det var uppskattat, vinet drack vi ialla fall upp med en gång   . Hursomhelst är det lika roligt varje gång vi träffas och jag är jätteglad för att vi fortfarande håller kontakten, sådana vänner växer inte på träd och dom ska man vara rädd om! 

Idag ska jag (förutom att skriva på den förbenade tentan) följa med Jessica till farbror doktorn för att ta bort ett födelsemärke, det kommer att gå toppen! Senare på kvällen blir det matematik med problemlösning och bedömning på schemat och det vet jag ju inte om det kommer gå lika bra...

Här kommer några bilder på bland annat sängen och pottskåpen som Kenth nu är klar med, resultat blev jättefint och jag är supernöjd! Jag försökte pimpa till fönstret lite men vet inte om det blev så bra...sängen blev ialla fall görsnygg   .

    


       

Linnéas fönster har vi oxå försökt ändra lite i, det blev riktigt bra! Nu skulle jag ju haft en före och efter bild till er men ni får hålla tillgodo med det som finns. Hennes ljusslinga slutade dock fungera, men det var bara halva som gick sönder, jag trodde ju sådana var seriekopplade!?

         

Sist men inte minst kommer här ett leende från mig till dig och en bild från det fina fönstret som Kenth gjort iordning! Nästan varje morgon brukar jag tända ljuset för det sprider ett väldigt fint sken och det passar ju speciellt bra idag när det är grått och trist väder ute...

        

  


Presentation


Välkommen hit! Jag heter Charlotte och jag är 41 år gammal. Jag arbetar som lärare och bor i Trollhättan tillsammans med min man Kenth. Jag är mamma till världens finaste tjejer Jessica 18år och Linnéa 15år som bor hos oss varannan vecka.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Intressanta bloggar

Besökare

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards