Lottentotts fantastiska liv! ...skriver om mig, mina tankar och allt annat!

Alla inlägg under december 2011

Av Charlotte - 5 december 2011 16:24

  

Jag har både läst och hört om den tragiska olyckan där två tjejer tydligen hemmahörande i Sollebrunn och Göteborg, som fick sladd på bilen och omkom genom att frontalkrocka med mötande bil. Två tjejer på väg in i vuxenlivet som utbildade sig till lärare och som så småningom skulle skaffa sig ett jobb och kanske bilda familj. På några sekunder är deras liv över och kvar lämnas anhöriga i både sorg och förtvivlan med den ständigt obesvarade frågan hängande över sig....VARFÖR?

Det är som om en hand kramar runt mitt hjärta och jag inser att livet faktiskt bara är oss till låns, och det jag är mest rädd för är inte att det ska hända mig själv någonting utan att någon i min närmaste familj ska drabbas. När man tänker i dessa banor kan det tyckas rätt patetiskt höra om barn som har frostiga relationer till sina föräldrar, släktingar och vänner man tvistar med, kollegor man inte kommer överens med etc. men samtidigt inser jag att det är i vardagen man lever i och det otänkbara kanske dyker upp i tankarna men inte mer än så... 


Av Charlotte - 4 december 2011 21:46

En del ska bara ha sista ordet oavsett hur dumt det låter...och då är det liksom ingen idé.

 


2:a advent är det idag och det har firats här i Björndalen med grötfrukost och sen blev vi lite lata för vi hade tänkt åka ut och hämta granris, gratis sådant men så insåg vi att då var vi ju tvungna att    vara trevliga och det orkade vi inte just då så istället åkte vi kvickt och lätt och köpte oss dyyyyrt granris som vi klätt räcket på trappan med, men fint och mysigt blev det! Efter det rantade jag, Kenth +en miljon andra, runt i lite affärer på jakt efter material till vårt lilla projekt. Vad det är får ni se senare, men tror det blir jättefint och det har med julen att göra. Barnen   har kommit till oss  och middagen bestod av två flugor i en smäll, nämligen varma mackor med kantarellstuvning och en krämig risotto med 1kg riven parmesan i..skitgott! Sedan en timme tillbaka har jag försökt klå Linnéa i Super Mario Wii, något som inte alls gick vägen eller rättare sagt det gick rätt av vägen ut i skogen för min del  . Nu blir det snart krypa under täcket för min del för imorgon blir det ställa klockan tidigt för då händer det minsann grejer, så go´ natt alla musiclovers...

   

Av Charlotte - 3 december 2011 19:59

Är det något jag går i gång på så är det orättvisor här i världen och speciellt när jag blir beskylld för något jag inte har gjort.

Precis som alla andra som skriver bloggar, skriver även jag vad jag känner oavsett om jag är glad, ledsen eller som nu pissed off (fast det tillhör inte vanligheterna att jag är arg). 

Jag har idag via sms blivit beskylld av att jag och mitt skrivande härinne ska vara orsaken till att några personer blir eller blivit utsatta för att det sägs hemska saker om dem uppe i Färgelanda..och det är tydligen pga att jag skrivit om dem här på bloggen!? Det enda jag överhuvudtaget nämnt om dem härinne, är inlägget (kommer inte ihåg när det var) där jag skriver om fars dag, att på grund av att han ingen kontakt har med sina barn, tyckte mina barn synd om honom och gav honom farsdags-presenter etc...

Nu är det en utav personerna som skrivit detta sms och som beskyller mig för detta. Vad den andra personen anser vet jag inte men oavsett är det lågt att gå på mig om en sådan sak. Att inte kunna ta till sig kritiken man får utan måste istället hitta en syndabock och därmed även få möjligheten att skylla ifrån sig.

Hur många gånger har jag inte fått läsa om mig och mina barn i form av "pappas nya tjej...." "pappas nya familj...." Jag har dock skrivit det förut och jag tycker det är ganska underhållande läsa om mig, men så är jag ju lite ego av mig oxå.  

Ett råd till dig och det är att börja med att bemöta de hemska saker som nu sägs om dig däruppe i Färgelanda och berätta som det är istället för att ge dig på mig och de rader jag skriver? Vad är det du har så svårt med att säga...sanningen? Mig veterligen har jag inte hoppat på någon med namn, ålder och kön så jag är nog ganska så snäll ändå, det är nog mer andras dåliga samvete som spökar...? 


Nu kom jag att tänka på  mitt tidigare inlägg, där jag nämnde både med för- och efternamn att Dan, Fred och Peter spottade på scenen, nu kanske jag blir stämd för förtal? Men jag tyckte ju faktiskt att dom spottade....!


    

Av Charlotte - 3 december 2011 19:32

Nu är vi hemma från trippen till Malmö. Medans Kenth var ute på jobb, fördrev jag tiden med att gå i affärer och handla julklappar till nära och kära! Jag tyckte dock inte att det fanns så mycket annorlunda affärer än här hemma i Trollhättan/Överby..men jag hann inte mer än gå "gågatan" upp och ner, det fanns säkert sidospår som jag missade. Kenth blev klar tidigare så även vi tog en sväng ut i affärerna men måste säga att Malmöborna är allt bra snobbiga och servitrisen Lovisa på Harry´s höll med oss. Det var där vi hamnade efter shoppingen och där åt vi oxå en trerätters innan det var dags bege sig till hotellet för att göra oss i ordning för kvällens överraskning som var "Les Misarbles" och som gick på Malmös opera! Det kanske inte var den gladaste framställning men oj, vad bra den var och vilken atmosfär gå på sådana föreställningar. Vi satt på tredje raden så vi såg varenda salivdroppe (läs spottloskor) Dan Ekborg, Fred Johnson och Peter Harrysson spottade ur sig när dom tog i för kung och fosterland! Det var verkligen en hellyckad helg (fast det inte fanns något gym på hotellet....). Här kommer lite bilder och vi börjar med min färdgotta i bilen, som är ett måste...   .

 

Vi vilar fötterna på Harry´s med sin mycket trevlig personal!

   

Grillad tonfisk med mangorisotto och chilismör, jättegott!

 

Friterad camembert med hjortronsylt...80-tals klassiker men lika gott oavsett årtal.

 

Scenen på Malmös opera

 


Av Charlotte - 2 december 2011 08:49

Nu är det ett tag sedan jag skrev men det har varit fullt upp med jobbet och matten. Nu är jag i Malmö för första gången i mitt 38-åriga liv. Jag följde med Kenth då han är på jobb härnere. Vi har njutit av en frukostbuffe här på hotellet som inte gick av för hackor, dock blir jag mätt så fort..jag tog med träningskläder då jag hoppades det fanns ett gym men till min besvikelse fanns det bara relax med bastu och bubbelpool :(. Nu blir det dusch och göra sig i ordning för en dag ute i Malmö's affärer, ska bli kul! Kenth har åkt till kund/leverantör så han kommer hem först vid halv fyra. Han har hittat på en överraskning som börjar kl.19 och innan dess ska vi hunnit äta middag :)..undrar vad det kan vara, skulle vara lite fancy i min klädsel...jag bloggar via mobilen just nu så jag kan inte lägga upp några kort så dom kommer senare. Kram på er så länge!

Presentation


Välkommen hit! Jag heter Charlotte och jag är 41 år gammal. Jag arbetar som lärare och bor i Trollhättan tillsammans med min man Kenth. Jag är mamma till världens finaste tjejer Jessica 18år och Linnéa 15år som bor hos oss varannan vecka.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Intressanta bloggar

Besökare

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards