Lottentotts fantastiska liv! ...skriver om mig, mina tankar och allt annat!

Direktlänk till inlägg 19 maj 2012

Kräftmys och kalas

Av Charlotte - 19 maj 2012 13:13

Tjingeling!

Igår var jag hem till bästa vännen Lorena för att skvallra lite, fick lydigt hänga med henne ner till tvättstugan....thank god för att jag kan tvätta när jag vill! Några timmar avverkades hos henne och sen var det full fart göra lite ärenden och sen hem för att klippa meterlångt halvblött gräs, jobbigt värre men fint blev det! Efter den kraftansträngningen var det dags göra sig iordning för att åka och hämta Kenth, den ack så rara men numer sällsynta mannen som behagade komma hem en sväng igår. Han hade med sin en påse från Desigual och däri låg bland annat den här lilla skönheten   .

   

 Jag drog ett sms till honom där jag frågade om han kunde be damerna i taxfree om tips gällande en olja/creme som smörjer naglar/nagelband. Dom lurade på honom denna, någon som testat och vet om det är bra grejer? Jag menar...bara för det är dyrt behöver det ju inte vara bra...?

 

Hade lite idétorka inför kvällens middag men såg att det var bra pris på kräftor igår så då slog jag till och överraskade med dessa! (Brödet i bakgrunden är till han som envisas med att äta kolisar)

   

Ostar vilka är tryffelbrie (en favorit) getostbrie och cambozola (äter en halv sådan nästan varje kväll, istället för godis).

   Jag hittade en fruktkaka som innehöll aprikos och mandel som jag var tvungen att prova, var riktigt gott tillsammans med de salta ostarna men det är få som slår kombinationen cambozola/rabarber&vaniljmarmelad....nu ska jag inte äta marmelad i större mängd då det är väääldigt sött men en pytteklick slinker allt ner ibland.

 

Idag steg jag upp kl åtta och satte mig för att både påbörja och skriva klart den pedagogiska planeringen, nu i ämnet svenska, jag känner mig nöjd med både planering och reflektion. Skönt att redan ha den gjord då inlämning är först nääästa måndag.  Det innebär nu att jag kan börja med den muntliga uppgiften som vi ska ha examination i nu på torsdag...huu!  

Nu blir det pannkakor till Kenth och kokosplättar till mig....sen blir det iväg på kalas, gratta bror som fyller år 43år idag! Är dåligt förberedd vad gäller ersättning för tårta och kakor så det får väl bli en ruta choklad och lite nötter.

XOXO


 
 
Anna

Anna

19 maj 2012 14:54

Åh så duktig du är som skrivit klart båda planeringarna. Jag är inte alls nöjd med min i matten, men men. Nu är den skriven och det får gå som det går :)

Ha en trevlig kväll!
Kram

http://www.annabergman.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Charlotte - 27 september 2014 12:41


Det går ju sådär med att blogga och min ambition är faktiskt att jag ska blogga oftare men vi får se hur det blir med den saken. Här kommer ialla fall ett litet inlägg.   Jag eller vi sitter och väntar på besök från Säffle med en styck åkgräsklip...

Av Charlotte - 25 augusti 2014 19:59

   Go kväll! Då var det måndag igen, eller den är ju nästan slut.. Helgen gick fort och vi fick mycket gjort i huset. Förebilder från tjejernas rum. De är nu helt kritvita! Nu ska det in vitlaserat trägolv, panelvägg och nya lister sen så är de k...

Av Charlotte - 22 augusti 2014 21:06

   Hej på er allihop! Sist jag skrev härinne var för över ett år sedan. Mycket roligt (och tråkigt) har hänt sedan dess men absolut det roligaste är att vi har blivit ägare till en jättefin gård! Idag skrev vi sista pappren, övertog nycklarna och s...

Av Charlotte - 13 juli 2013 20:04

Tjingeling! Igår fick jag lappsjuka av att gå här hemma med taskig mage så till slut frågade jag Linnéa om hon och jag inte skulle ta en fika på stan. Strandgatan blev det med en liten morotskaka! Gott och mysigt var det fika med fina dottern. Hon ...

Av Charlotte - 11 juli 2013 17:30


..ingen roadtrip idag, magen vill inte bli frisk utan fortsätter krångla. Jag vaknade flera ggr inatt över att jag fick kramper, rusa på toa och så har det hållt på och håller på... Istället har jag legat i solen hela dagen lång och lyssnat på spotif...

Presentation


Välkommen hit! Jag heter Charlotte och jag är 41 år gammal. Jag arbetar som lärare och bor i Trollhättan tillsammans med min man Kenth. Jag är mamma till världens finaste tjejer Jessica 18år och Linnéa 15år som bor hos oss varannan vecka.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Intressanta bloggar

Besökare

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards