Lottentotts fantastiska liv! ...skriver om mig, mina tankar och allt annat!

Direktlänk till inlägg 2 november 2012

Fredag!

Av Charlotte - 2 november 2012 07:47

God morgon allesammans!

Här gick jag upp med tuppen, har hunnit med vika och lägga in en tvätt samt hänga upp en ny och på det även ätit frukost. Jag skrev igår att jag skulle testa balsammetoden och vad jag har kunnat läsa mig till så går den i stora drag ut på att utesluta schampo och tvätta håret med godkända balsam som inte får innehålla mineraloljor och silikoner då dessa ämnen lägger sig som en hinna runt hårstrået och får det att kännas i bättre skick än det är. Många schampo innehåller sulfater, ett uttorkande ämne som gör så att håret förlorar sin fukt, om ni vill läsa mer om metoden hittar ni info här http://stinamarkan.se/blogg/beauty/balsammetoden/info-om-balsammetoden.

Mitt hår är jättetorrt och min hårbotten kliar mycket så jag hoppas och tror detta ska hjälpa till en del på vägen, sen får vi se.

Efter mycket om och men valde jag ovan produkter som första test så igår började jag med att tvätta håret med djuprengörande schampo, tror jag tvättade det fyra gånger för att vara säker så att allt blev rent. Efter det tog jag det lila balsamet, masserade in det i hårbotten plus lite på längderna och sist tog jag i det gröna balsamet och då mest på längderna och lät det verka några minuter. Håret är fortfarande torrt men det känns jättelent så nu får vi vänta och testa några ggr.

Det är inte helt lätt hitta en stylingprodukt som inte innehåller mineraloljor, silikon eller alkohol men jag fick till slut tag i en mousse som jag hoppas ska funka.

    

Vill ju inte ha stela lockar som nästa går att bryta av och som gör att håret ser sådär blött ut. Helst skulle jag vilja ha en creme eller mjukt vax som binder ihop dem men det var lättare sagt än gjort hitta en sådan.

Nu blir det sätta sig med läxorna, känns sådär kul då man vet man har heeeela helgen framför sig med pluggande men ett ljus i tentamörkret är att ikväll kommer kärleken hem och det ser jag verkligen fram emot   . Fast det är bara för några dagar för han åker tillbaka på söndag igen men det är ändå värdefullt att få några timmar tillsammans ialla fall...

XOXO

    


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Charlotte - 27 september 2014 12:41


Det går ju sådär med att blogga och min ambition är faktiskt att jag ska blogga oftare men vi får se hur det blir med den saken. Här kommer ialla fall ett litet inlägg.   Jag eller vi sitter och väntar på besök från Säffle med en styck åkgräsklip...

Av Charlotte - 25 augusti 2014 19:59

   Go kväll! Då var det måndag igen, eller den är ju nästan slut.. Helgen gick fort och vi fick mycket gjort i huset. Förebilder från tjejernas rum. De är nu helt kritvita! Nu ska det in vitlaserat trägolv, panelvägg och nya lister sen så är de k...

Av Charlotte - 22 augusti 2014 21:06

   Hej på er allihop! Sist jag skrev härinne var för över ett år sedan. Mycket roligt (och tråkigt) har hänt sedan dess men absolut det roligaste är att vi har blivit ägare till en jättefin gård! Idag skrev vi sista pappren, övertog nycklarna och s...

Av Charlotte - 13 juli 2013 20:04

Tjingeling! Igår fick jag lappsjuka av att gå här hemma med taskig mage så till slut frågade jag Linnéa om hon och jag inte skulle ta en fika på stan. Strandgatan blev det med en liten morotskaka! Gott och mysigt var det fika med fina dottern. Hon ...

Av Charlotte - 11 juli 2013 17:30


..ingen roadtrip idag, magen vill inte bli frisk utan fortsätter krångla. Jag vaknade flera ggr inatt över att jag fick kramper, rusa på toa och så har det hållt på och håller på... Istället har jag legat i solen hela dagen lång och lyssnat på spotif...

Presentation


Välkommen hit! Jag heter Charlotte och jag är 41 år gammal. Jag arbetar som lärare och bor i Trollhättan tillsammans med min man Kenth. Jag är mamma till världens finaste tjejer Jessica 18år och Linnéa 15år som bor hos oss varannan vecka.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Intressanta bloggar

Besökare

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards