Lottentotts fantastiska liv! ...skriver om mig, mina tankar och allt annat!

Direktlänk till inlägg 22 november 2012

Skriva, glöggmys och glädje!

Av Charlotte - 22 november 2012 13:19

Vi har just nu en liten paus i vårt c-uppsatsskrivande då orden börjat hoppa och dansa framför mig i en enda salig röra.

Igår hade jag lite glöggmys hemma med några studentkompisar på besök. Det är ju svårt veta vad i "matväg" vad man ska bjuda på men jag gjorde "konjaksrullar med fikon" och "ljuvliga ostbollar" sen gjorde jag istället för den vanliga ädelosten en dipp på creme fraiche och ädelost, verkligen något som jag kan rekommendera då alla tyckte den var jättegod. Som godis hade jag gjort med mycket hjälp av Jessica och Anders (Linnéa med på ett litet hörn) favoriter i repris som Mozartkulor, Polkatryffel, Rocky Road och Lakrits/chokladkola.

    

Jag är en ganska dålig mamma oxå...Linnéa har klagat av och till att hon har ont i sitt knä samt ryggen värker. Jag har skrivit förr att jag inte är den som springer ner doktorn utan det görs så bra av många andra. Hursomhaver så till slut så åkte Linnéa och hennes pappa till vårdcentralen där det konstaterades att hon kanske var något kortare på ena benet, ca 1cm men att hon absolut kunde vara med på gymnastiken etc. För säkerhets skull skrev doktorn en remiss till NÄL och där var jag och Linnéa i tisdags. Det var en snäll och trevlig läkare som tog emot oss och allteftersom så mätte han Linnéas ben..mätte och mätte varpå han till slut sa att "hon är inte 1 cm kortare utan jag får det till 3cm" så det är inte konstigt att hon har ont i sitt knä och sin rygg. När han sen visade mig såg jag klart och tydligt att Linnéas ryggrad var sned och så även hennes bäcken, i dagligt tal kallas det Skolios. Hon fick ialla fall en remiss till att röntga hennes rygg samt till en ortoped som ska utforma inlägg till hennes skor, hoppas verkligen att skruttan nu får hjälp! Usch, jag fick änna dåligt samvete så hon fick både kladdkaka och en tidning som plåster, hon försökte även tigga till sig pepparkaksdeg men där gick gränsen... Näe, nu tycker tydligen Erica att vi ska börja igen så jag antar det är bäst göra henne till viljes. Vi tog med oss rester från igårkväll så det går ju ingen nöd på oss mer än att vi kanske hamnar i sockerkoma.

 


Just det !! Jag glömde berätta att vi fick reda på tentaresultatet imorse och jag blev godkänd!! Tjoho, nu kan man lägga sig den kursen bakom sig och enbart sikta in sig på c-uppsatsen och dess 15 sista poäng som ska ta oss till en lärarexamen!!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Charlotte - 27 september 2014 12:41


Det går ju sådär med att blogga och min ambition är faktiskt att jag ska blogga oftare men vi får se hur det blir med den saken. Här kommer ialla fall ett litet inlägg.   Jag eller vi sitter och väntar på besök från Säffle med en styck åkgräsklip...

Av Charlotte - 25 augusti 2014 19:59

   Go kväll! Då var det måndag igen, eller den är ju nästan slut.. Helgen gick fort och vi fick mycket gjort i huset. Förebilder från tjejernas rum. De är nu helt kritvita! Nu ska det in vitlaserat trägolv, panelvägg och nya lister sen så är de k...

Av Charlotte - 22 augusti 2014 21:06

   Hej på er allihop! Sist jag skrev härinne var för över ett år sedan. Mycket roligt (och tråkigt) har hänt sedan dess men absolut det roligaste är att vi har blivit ägare till en jättefin gård! Idag skrev vi sista pappren, övertog nycklarna och s...

Av Charlotte - 13 juli 2013 20:04

Tjingeling! Igår fick jag lappsjuka av att gå här hemma med taskig mage så till slut frågade jag Linnéa om hon och jag inte skulle ta en fika på stan. Strandgatan blev det med en liten morotskaka! Gott och mysigt var det fika med fina dottern. Hon ...

Av Charlotte - 11 juli 2013 17:30


..ingen roadtrip idag, magen vill inte bli frisk utan fortsätter krångla. Jag vaknade flera ggr inatt över att jag fick kramper, rusa på toa och så har det hållt på och håller på... Istället har jag legat i solen hela dagen lång och lyssnat på spotif...

Presentation


Välkommen hit! Jag heter Charlotte och jag är 41 år gammal. Jag arbetar som lärare och bor i Trollhättan tillsammans med min man Kenth. Jag är mamma till världens finaste tjejer Jessica 18år och Linnéa 15år som bor hos oss varannan vecka.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Intressanta bloggar

Besökare

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards