Lottentotts fantastiska liv! ...skriver om mig, mina tankar och allt annat!

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2011

Har inte Herr´n gått och lagt sig?

Av Charlotte - 24 oktober 2011 07:59

 

Helgen har varit mysig på alla sätt och vis, tänk att det är ett år sedan vi förlovade oss däruppe, tiden går fort när man är så lycklig som jag är! Min ring är det finaste jag någonsin ägt när det gäller smycken. En del tycker att jag valde en modell som är som en alliansring då förlovningsringar vanligtvis brukar vara släta, ialla fall här i Sverige. Men jag tänkte som så, att detta är en ring jag kommer bära varje dag och förhoppningsvis resten av mitt liv och DÅ vill jag ha en precis som jag vill ha det så därför blev det en ring i vitguld med 13 gnistrande diamanter och jag vet preeeeeciiiiiis vad jag vill ha för vigselring då den stora dagen är framme..  .

Här sitter mannen i mitt liv på en stubbe och väntar på att jag ska fota klart så han kan dricka sitt kaffe någongång..

 

Vi var ute på en lång promenad i lördags och jag blev lite nödig så jag satte mig i skogen och då fick jag se en bit bort i mossan, att Herr Kantarell tittade upp! Jag som trodde att han gått och lagt sig för att sova sedan några veckor tillbaka!!? Det blev plockat lite grann så igår kväll åt vi stekt röding med stekta kantareller och rökt sidfläsk till...det är mumma det! 

 

När vi var ute och gick, kom vi fram till en byggnad där denna läskiga dörr stod på vid gavel...tänkte att jag måste ju bara gå fram och kika vad som fanns där inne. Det var allt möjligt som spelades upp i min sjuka hjärna men lite besviken blev jag allt då det "bara" fanns några rostiga cyklar därinne! Jag har ganska nyligen sett "Den som dräper" på SVT1 så ni kan ju tänka er resten..

 

Det är som sagt ny vecka med nya möjligheter, så idag blir det till att läsa engelska artiklar till ett kommunikationsseminarium som går av stapeln nu på torsdag. Tjejerna kom som vanligt till oss igår, utvecklingssamtal för Jessica står på schemat, hon sköter sig så bra i skolan så det ska bara bli roligt gå dit, min stora duktiga tjej! Imorse skickade jag med Linnéa en fråga till sina mentorer, om jag får följa med henne till skolan nu på onsdag eller på fredag. Om det går bra, ska det bli spännande hänga med henne i klassen och sen tänkte jag även smygkika på själva undervisningen   . Igår när vi kollade på Moreus med gäster eller vad det nu heter på TV, frågade Jessica om jag kunde måla hennes naglar svarta. Samtidigt som jag gjorde det drog den gamle räven Yngwie Malmsteen av ett riff som fick publiken uppe i Orsa att hålla händerna för öronen, Jessica & Linnéa undrade vad han var för en typ och Kenth började spela luftgitarr för glatta livet, kanske var det en blandning av allt detta som gjorde att jag blev lite wild´n crazy för vips! hade även jag svarta naglar ...! 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Charlotte - 27 september 2014 12:41


Det går ju sådär med att blogga och min ambition är faktiskt att jag ska blogga oftare men vi får se hur det blir med den saken. Här kommer ialla fall ett litet inlägg.   Jag eller vi sitter och väntar på besök från Säffle med en styck åkgräsklip...

Av Charlotte - 25 augusti 2014 19:59

   Go kväll! Då var det måndag igen, eller den är ju nästan slut.. Helgen gick fort och vi fick mycket gjort i huset. Förebilder från tjejernas rum. De är nu helt kritvita! Nu ska det in vitlaserat trägolv, panelvägg och nya lister sen så är de k...

Av Charlotte - 22 augusti 2014 21:06

   Hej på er allihop! Sist jag skrev härinne var för över ett år sedan. Mycket roligt (och tråkigt) har hänt sedan dess men absolut det roligaste är att vi har blivit ägare till en jättefin gård! Idag skrev vi sista pappren, övertog nycklarna och s...

Av Charlotte - 13 juli 2013 20:04

Tjingeling! Igår fick jag lappsjuka av att gå här hemma med taskig mage så till slut frågade jag Linnéa om hon och jag inte skulle ta en fika på stan. Strandgatan blev det med en liten morotskaka! Gott och mysigt var det fika med fina dottern. Hon ...

Av Charlotte - 11 juli 2013 17:30


..ingen roadtrip idag, magen vill inte bli frisk utan fortsätter krångla. Jag vaknade flera ggr inatt över att jag fick kramper, rusa på toa och så har det hållt på och håller på... Istället har jag legat i solen hela dagen lång och lyssnat på spotif...

Presentation


Välkommen hit! Jag heter Charlotte och jag är 41 år gammal. Jag arbetar som lärare och bor i Trollhättan tillsammans med min man Kenth. Jag är mamma till världens finaste tjejer Jessica 18år och Linnéa 15år som bor hos oss varannan vecka.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Intressanta bloggar

Besökare

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards