Lottentotts fantastiska liv! ...skriver om mig, mina tankar och allt annat!

Alla inlägg under oktober 2011

Av Charlotte - 17 oktober 2011 16:30

Tjingeling!

Nu var det ett bra tag sedan, såg nu att det var 9:e oktober sedan sist, en hel vecka!! Förra veckan gick i ett, den började med att vi firade en liten 6-åring som fyllt år, sen har det varit läxläsning för både mig och barnen, föreläsningar och jobb för resten av pengen. I fredags var jag och Linnéa i badhuset och gottade oss. Vi badade varmt och bubblade för att till sist avsluta med inpackning i håret i bastun!

Här har Linnéa gjort en fläta på mig, håret blev väldans lent och fint efter inpackningen

 

Lördagen städade jag först hela huset och sen hade jag tröttnat på att frysen ekade tom och sen skäms jag när det inte finns något att bjuda mina besök på mer än laxfilé och kräftskal för det har vi mycket utav! Sagt och gjort, jag och Linnéa bakade först dumlekakor (premiär för min del) och sedan dubbel sats med bullar,

    

så nu finns det fika på alla håll och kanter! Kenth håller på ute i garaget med vår sängmöbel, här kan ni se fotgaveln som Kenth slipat och strax förvandla den till shabby chic, tjoho!!

 

Ni kan ju se hur är hur fina pottskåpen blev, fast jag har bara bild på ett    .

 

Fönstret är inlämnat till glasmästaren som jag för övrigt hoppas ringer snart och säger det är klart...är så nyfiken! Igår jobbade jag ett långt pass mellan 9-21 och mycket mer än så hände det inte för min del. Annars går tiden just nu åt att skriva på den engelska grammatikuppgift som har deadline imorgon 24.00 huuuu, me not like this!!! Mamma var förbi här tidigare idag då hon hämtat sin lilla pissekatt på kattslussen. Det lilla livet såg vettskrämd ut där hon satt i buren men hon var vääääldigt söt men å andra sidan, vilken kattunge är inte det?

Ha det så gott därute, kram kram!

Av Charlotte - 9 oktober 2011 13:35

Läste just ett mail från min engelskalärare som meddelade att jag fått G på båda mina inlämningsuppgifter, det känns så otroligt jäkla skönt!!! Engelska är inte direkt mitt favoritämne eller jo, jag tycker det är ganska kul men samtidigt tycker jag det är svårt med grammatiken så jag var lite skeptisk vad jag egentligen skrivit ihop och just därför känns det EXTRA bra att ha klarat av två utav de examinerande uppgifterna !! Nu ska jag strax bege mig till jobbet för ett litet kvällspass.. have a nice time folk´s!


Av Charlotte - 8 oktober 2011 14:58

Halloj därute!

Här kommer en liten rapport från lilla mig sedan senast och vad har då hänt förutom att vi överlevde Partille och IKEA..? Tja inte så mycket, det är mest jobb och studierna som upptar min tid. Idag har jag förberett för en engelskalektion som jag ska hålla på måndag (speaking är det tänkt) och som vanligt kan jag inte bestämma mig utan jag tog fram flera förslag så får vi se hur långt vi hinner och vad som går hem. Det ska bli kul att komma ut till dom små juvelerna igen. 

Kenth håller på med det projekt han och Linnéa startade förra helgen och det blír bara sååååå jäkla bra!! Dels har vi en sängmöbel i Seshamträ men som vi nu tröttnat på och istället vill ha vitt och sen fick vi ett gammalt fönster av mamma som vi ska göra om till spegel och ha ovanför skänken i köket. När det sitter uppe tänker jag åka och handla nya gardiner och lite annat smått och gott, göra lite höstfint! Här kommer bilder från när dom började fram till dagens datum..Som ni ser är det viktigt ha på sig skyddsutrustning.. 

    

Kenth här här målat pottskåpet en gång och filar vidare på fönstret. 

    

Tadaaaa, ramen målad/slipad och är nu klar för att lämnas in till glasmästaren! Det är så roligt se Kenth hålla på och det märks att han tycker det är kul, sen så blir det väldigt fint oxå! 

 

Medan Kenth höll på ute i garaget, tog jag en powerwalk ner till centrum för att köpa citron och smör för det står nämligen lax, sparris och hollandaisesås på menyn senare ikväll   . Men huu så mycket folk det var i stan, kanske inte så konstigt map att det är oktobermarknad, vilken kan kvitta för min del. Näe, nu ska jag softa i soffan för jag blev änna trött efter prommisen.

Önskar er en fortsatt trevlig lördag!! 

Av Charlotte - 4 oktober 2011 11:35

Hello!Vad gör jag i Partille? Just nu väntar jag på mamma som är hos en neurolog..när han visade sig höll jag på att bryta ihop, mamma gav mig sitt onda öga där blicken sa "skrattar du får du gå hem" men å andra sidan är jag ju med här just pga hon inte hittade hit och vill inte köra i Göteborg :-). Doktorn eller neurologen såg allmänt creapy ut med bakåtslick och fiskögon som plirade..önskade i alla fall lilla mamma lycka till när hon följde med till hans rum...Det är tänkt vi ska till IKEA på vägen hem, hon ska tydligen köpa bokhylla! Men först ska mamma komma ut ifrån fiskslemmot och sen ska vi in på en sallad- och baugettebar som ligger här vid Partille torg.. Puss och kram hela dan!

Av Charlotte - 3 oktober 2011 15:57

    

Ibland får man lyxa till det lite i vardagen så igår bestämde vi oss för att överraska tjejerna genom att åka till laxbutiken i Ljungskile för att käka middag, såå himla gott! (Fast när vi sa att vi hade en överraskning, trodde Jessica att vi blivit miljonärer och skulle åka till torp för att shoppa kläder och Linnéa trodde vi skulle kolla på/köpa en hundvalp)!! 

Det var inga odds på vad jag skulle äta utan valde såklart den varmrökta laxen med romsås och potäter (Kenth gör tusen ggr godare romsås och potäterna kunde kvitta). Jag skulle bett om mer sallad istället men vad gjorde det när laxen var gudomligt god!?

 

Linnéa åt två sorters gravad lax med gravlaxsås

 

Jessica grillad lax med stuvad spenat

 

Kenth tog en tallrik med 5 olika sorters lax

 

Efteråt åkte vi en sväng ner till Gustavsberg och där blev det fika på Snäckan, inte dåligt sitta ute och fika i början på oktober?

     

En mycket trevlig dag på alla sätt och vis!


Idag skulle jag egentligen jobbat delad tur men saker och ting händer så jag höll på fram till femton istället. Detta innebär alltså att jag inte jobbar till halv tio ikväll, vilket i sin tur innebär att jag kan kolla in dom svenska hollywoodfruarna i lugn och ro   . Hej svejs för denna gång!

Av Charlotte - 1 oktober 2011 07:54

God morgon!

Igår jobbade jag några timmar på morgonen och senare på em åkte vi andra vändan till advokaten, denna gång för att skriva på det testamente som jag och Kenth nu har var sitt upprättat. Lite vuxenpoäng är det allt på det men eftersom vi än så länge inte är gifta, är det mycket man ska tänka på om den dagen (gud förbjude) olyckan skulle vara framme och om man då "bara" är sambo och dessutom har särkullbarn... Vi grillade igår i det fina vädret, kotlett och potatisgratäng blev det. Efteråt körde jag Jessica till kärleken borta i Grästorp och när jag kom hem igen, hade Kenth ordnat ett litet spa till mig och Linnéa, så himla skönt och gulligt gjort av honom. Vi låg nog och bubblade och pratade tjejsnack i nästan en timme, jag var som ett russin på både fingrar och tår   . 

    

Idag ska jag jobba mellan 9-21 så nu är det bäst att jag sätter lite fart. Kenth/Linnéa ska fixa med ett litet projekt här hemma, vad får ni se i ett annat inlägg. 


Ha en bra dag allesammans!  

Presentation


Välkommen hit! Jag heter Charlotte och jag är 41 år gammal. Jag arbetar som lärare och bor i Trollhättan tillsammans med min man Kenth. Jag är mamma till världens finaste tjejer Jessica 18år och Linnéa 15år som bor hos oss varannan vecka.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Intressanta bloggar

Besökare

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards