Lottentotts fantastiska liv! ...skriver om mig, mina tankar och allt annat!

Direktlänk till inlägg 29 januari 2012

Sööööööndaaaaaag!

Av Charlotte - 29 januari 2012 15:41

Är seg idag...somnade 4.20 imorse och slog upp de blå halv nio igen, helt omöjligt att somna om! Jag gick ner och stärkte mig med kaffe och började plocka undan efter gårdagens mycket trevliga tillställning. Jag hade bjudit hit Erica, Helene, Ulrika, Lorena och Anne på middag men vad dom inte visste var att dom skulle hjälpa till att laga den så med välkomstdrinken i handen satte Erica och Anne igång med att laga dessert "passionspannacotta",

 

jag själv och Ulrika gjorde förrätten som var "västerbottenchips med lax, creme fraiche och löjrom"

   och sist men inte minst Lorena och Helene gjorde varmrätten som var "Michelles tandoorikyckling".

 

Jag tror upplägget med att alla hjälps åt att laga maten var uppskattat och middagen var jättegod från början till slut! Jag tror vi åt desserten vid 23-tiden och efter den ljuvliga upplevelsen åkte detta spel fram,

 

 ingen av oss hade spelat det förut. Det var ett annorlunda spel där ämnen/frågor/påståenden gav upphov till många intressanta diskussioner och det viktigaste av allt, det var mycket att skratta åt!! Så är det någon därute som planerar tjejkväll så måste ni spela detta!!

De sista jejerna åkte hem vid tjugo i fyra så jag antar det måste varit en lyckad kväll, jag tyckte ialla fall det   


Jag har varit lite redig och pluggat inför grupparbetet imorgon sen var jag tvungen att vila. Kollade på veckans avsnitt av Revenge, den är väldans bra... Men sen fick jag lite dåligt samvete för jag inte gått på bandet så jag gjorde en kraftansträning och gick på bandet en timme, det är ungefär det jag orkat med hittills idag. Samlade till slut ihop mina sista krafter och åkte och handlade mat inför veckan som kommer...matsedel är redan skriven, det måste jag ha annars blir jag alldeles vilsen i pannkakan. Imorgon är det vägning, då har det gått två veckor sedan jag började äta lchf...vi får väl se hur det gått map gårdagen men va sjutton, lite får man allt unna sig! Jag är jätteglad för de kilon jag lyckas skaka/gå av mig.  Men denna dag är inte slut ännu och det är ju som bekant Söndag så det innbär att tjejerna är här, tjoho! 


Avslutar med receptet på laxburgare med räkröra (efter önskemål) så varsågoda!

Räkröra 4 port

400 g räkor med skal

1 dl creme fraiche

1/2 dl äkta majonäs

1/2 dl hackad dill

2 krm salt


600 g lax, skinnfri

1/2 gul lök

1 ägg

1 tsk salt

1 krm svartpeppar

2 msk smör att steka i

Skala räkorna. Blanda creme fraiche, majonäs, dill och salt. Tillsätt räkorna.

Skär laxen i mindre bitar och mixa den sedan i en matberedare.

Skala och finhacka löken. Blanda laxfärsen med lök, ägg, salt och peppar.

Forma färsen till fyra burgare och stek i smör på medelvärme ca 3 min på var sida. Toppa burgarna med räkröra och servera med valfritt tillbehör (sallad, pressad potatis)

.  






 
 
Ingen bild

Kenth

30 januari 2012 04:04

Ett tipps bara när det gäller räkröran, ta 1 dl majonäs och en halv dl creme fraiche. Bara för att den inte ska bli så rinnig :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Charlotte - 27 september 2014 12:41


Det går ju sådär med att blogga och min ambition är faktiskt att jag ska blogga oftare men vi får se hur det blir med den saken. Här kommer ialla fall ett litet inlägg.   Jag eller vi sitter och väntar på besök från Säffle med en styck åkgräsklip...

Av Charlotte - 25 augusti 2014 19:59

   Go kväll! Då var det måndag igen, eller den är ju nästan slut.. Helgen gick fort och vi fick mycket gjort i huset. Förebilder från tjejernas rum. De är nu helt kritvita! Nu ska det in vitlaserat trägolv, panelvägg och nya lister sen så är de k...

Av Charlotte - 22 augusti 2014 21:06

   Hej på er allihop! Sist jag skrev härinne var för över ett år sedan. Mycket roligt (och tråkigt) har hänt sedan dess men absolut det roligaste är att vi har blivit ägare till en jättefin gård! Idag skrev vi sista pappren, övertog nycklarna och s...

Av Charlotte - 13 juli 2013 20:04

Tjingeling! Igår fick jag lappsjuka av att gå här hemma med taskig mage så till slut frågade jag Linnéa om hon och jag inte skulle ta en fika på stan. Strandgatan blev det med en liten morotskaka! Gott och mysigt var det fika med fina dottern. Hon ...

Av Charlotte - 11 juli 2013 17:30


..ingen roadtrip idag, magen vill inte bli frisk utan fortsätter krångla. Jag vaknade flera ggr inatt över att jag fick kramper, rusa på toa och så har det hållt på och håller på... Istället har jag legat i solen hela dagen lång och lyssnat på spotif...

Presentation


Välkommen hit! Jag heter Charlotte och jag är 41 år gammal. Jag arbetar som lärare och bor i Trollhättan tillsammans med min man Kenth. Jag är mamma till världens finaste tjejer Jessica 18år och Linnéa 15år som bor hos oss varannan vecka.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Intressanta bloggar

Besökare

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards