Lottentotts fantastiska liv! ...skriver om mig, mina tankar och allt annat!

Direktlänk till inlägg 26 mars 2012

Lyx och tantsnusk..

Av Charlotte - 26 mars 2012 12:47

På väg från Landvetter i lördags åkte vi förbi en vän och hennes lilla dotter för att lämna av lite beställningar, sen blev jag jättehungrig så vi stannade till på laxbutiken och åt lunch. Vi slog båda till på varsin lyxtallrik med 11 sorters lax...jag blev proppmätt! Kenth fick äta potatisen för den lockade inte ett smack. Soppan däremot som står bakom potatisen var jättegod så den blir det nog nästa gång vi åker dit.

   

Vi hade även köpt med oss färska räkor och varsin halv krabba som vi skulle äta senare på kvällen. Med facit i hand, det hade gott och väl räckt med en halv krabba till oss var. Det är mer mat i dem än man kan tro fast det är lite som musslor, man vill inte gärna studera dem alltför ingående och vill helst inte tänka på vad dom äter därute till havs...levande som dött...men goda är dom ialla fall!

Jag hade beställt en plånbok av Kenth så han valde denna och prickade helt rätt  , tyckte den var jättefin!  

 

 Igår jobbade jag hela dagen lång, tolv timmar men jag höll på att försova mig då vi båda glömt ställa om klockan till sommartid. Det är tur att Kenth är morgonpigg och jag höjde på ögonbrynet när han kl 6.10 kom in med kaffe på sängen!! Fast han var snabb med att berätta att den var 7.10 så jag hann aldrig bli arg på honom   .  Det var ju även våffeldagen igår så vi gräddade våfflor för glatta livet på jobbet och det är lika roligt varje gång...alla lagar vi på olika sätt. Jag åt ingen utan nöjde mig med vispad grädde, vilket jag tyckte var redigt gjort utav mig. 

Idag har jag ägnat dagen åt att läsa inför morgondagen. Vi börjar nämlligen en ny kurs "Perspektiv på kvalitet och bedömning i grundskolans tidigare år". Jag tror denna kurs kommer bli jätteintressant och av det jag läst idag, har jag redan hunnit skriva ner många tankar och idéer i läsloggboken. Denna loggbok ska tydligen uppdateras inför varje lästillfälle så det ska bli intressant se om jag får användning för den senare i kursen.

   

Jag fick hem en krasslig och blek Linnéa från skolan så nu ligger hon i sängen med både data- och tvförbud. Väljer man att gå hem från skolan, då ska man oxå ligga i sängen och vila! Så hon gjorde sig varm choklad och läser i sin bok "Hungerspelen" som tydligen är "apbra".  Tidigare idag fick jag sms av Jessica att även hon kände sig hängig men hon skulle försöka kämpa på till skolan slutar..så vi får väl se hur många barn jag skickar iväg imorgon!? Nu ska jag brygga mig en kopp kaffe och läsa lite tantsnusk...

 

Köpte mig en triologi av Nora Roberts på halva reapriset, hur bra som helst med tre böcker i en men den är tung, orkar inte hålla uppe den i sängen utan det får bli läsning i soffan.

XOXO

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Charlotte - 27 september 2014 12:41


Det går ju sådär med att blogga och min ambition är faktiskt att jag ska blogga oftare men vi får se hur det blir med den saken. Här kommer ialla fall ett litet inlägg.   Jag eller vi sitter och väntar på besök från Säffle med en styck åkgräsklip...

Av Charlotte - 25 augusti 2014 19:59

   Go kväll! Då var det måndag igen, eller den är ju nästan slut.. Helgen gick fort och vi fick mycket gjort i huset. Förebilder från tjejernas rum. De är nu helt kritvita! Nu ska det in vitlaserat trägolv, panelvägg och nya lister sen så är de k...

Av Charlotte - 22 augusti 2014 21:06

   Hej på er allihop! Sist jag skrev härinne var för över ett år sedan. Mycket roligt (och tråkigt) har hänt sedan dess men absolut det roligaste är att vi har blivit ägare till en jättefin gård! Idag skrev vi sista pappren, övertog nycklarna och s...

Av Charlotte - 13 juli 2013 20:04

Tjingeling! Igår fick jag lappsjuka av att gå här hemma med taskig mage så till slut frågade jag Linnéa om hon och jag inte skulle ta en fika på stan. Strandgatan blev det med en liten morotskaka! Gott och mysigt var det fika med fina dottern. Hon ...

Av Charlotte - 11 juli 2013 17:30


..ingen roadtrip idag, magen vill inte bli frisk utan fortsätter krångla. Jag vaknade flera ggr inatt över att jag fick kramper, rusa på toa och så har det hållt på och håller på... Istället har jag legat i solen hela dagen lång och lyssnat på spotif...

Presentation


Välkommen hit! Jag heter Charlotte och jag är 41 år gammal. Jag arbetar som lärare och bor i Trollhättan tillsammans med min man Kenth. Jag är mamma till världens finaste tjejer Jessica 18år och Linnéa 15år som bor hos oss varannan vecka.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Intressanta bloggar

Besökare

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards