Lottentotts fantastiska liv! ...skriver om mig, mina tankar och allt annat!

Direktlänk till inlägg 28 mars 2012

Kursstart och lchf-ätande..

Av Charlotte - 28 mars 2012 11:27

Hallå alla glada människor därute!

Här händer det inte så mycket förutom att jag läser...och då är det inte tantsnusk utan just nu sitter jag med två engelska artiklar som jag tydligen ska reflektera över. Igår var det kursstart och skola hela dagen lång, det verkar bli en hel del lektioner på hv på denna kursen men jag tror det kommer bli en skitbra och lärorik kurs! Jag var inte hemma förrän kvart í fem igår och då var det dags ställa sig rulla och steka köttbullar. Istället för ströbröd hade jag i husk som är mjöl i form av finmalda psylliumfrön och det gick finemang, husk smakar ingenting men har en lite mysko konsistens när det blandas med vätska, det blir lite som gelé. Jag hann alltså inte njuta så mycket av det fina vädret igår sen trodde jag det skulle bli lika fint idag men ack vad jag bedrog mig, nu regnar det till och med ute!?

 

Det är många som frågar hur det går med mitt "lchf-ätande" och jag har stått still sedan ganska länge vad gäller vikten, dvs på 77kg och mitt mål är att väga mellan 73-75kg. Som ni märkt så fuskar jag ibland både med sötsaker och alkohol...Motionen är de promenader till och från skolan på ca 30´enkel resa och med detta upplägg får det helt enkelt ta den tid det tar. Motivationen till att gå ner mer i vikt går i vågor men maten består för jag älskar maten och varför ska jag då inte äta den om jag nu mår bra utav den? Jag har inte ätit ris, potatis eller pasta på jag vet inte hur många månader och det är inget jag personligen saknar. Jag känner mig inte heller uppdäst och svullen samt att detta ständiga sötsug är borta! Så länge jag känner som jag gör i både kropp och själ, kommer jag att forsätta med den här "dieten" eller livsstilen ett bra tag framöver eller varför inte livet ut om man nu mår bra utav det? 

    

XOXO  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Charlotte - 27 september 2014 12:41


Det går ju sådär med att blogga och min ambition är faktiskt att jag ska blogga oftare men vi får se hur det blir med den saken. Här kommer ialla fall ett litet inlägg.   Jag eller vi sitter och väntar på besök från Säffle med en styck åkgräsklip...

Av Charlotte - 25 augusti 2014 19:59

   Go kväll! Då var det måndag igen, eller den är ju nästan slut.. Helgen gick fort och vi fick mycket gjort i huset. Förebilder från tjejernas rum. De är nu helt kritvita! Nu ska det in vitlaserat trägolv, panelvägg och nya lister sen så är de k...

Av Charlotte - 22 augusti 2014 21:06

   Hej på er allihop! Sist jag skrev härinne var för över ett år sedan. Mycket roligt (och tråkigt) har hänt sedan dess men absolut det roligaste är att vi har blivit ägare till en jättefin gård! Idag skrev vi sista pappren, övertog nycklarna och s...

Av Charlotte - 13 juli 2013 20:04

Tjingeling! Igår fick jag lappsjuka av att gå här hemma med taskig mage så till slut frågade jag Linnéa om hon och jag inte skulle ta en fika på stan. Strandgatan blev det med en liten morotskaka! Gott och mysigt var det fika med fina dottern. Hon ...

Av Charlotte - 11 juli 2013 17:30


..ingen roadtrip idag, magen vill inte bli frisk utan fortsätter krångla. Jag vaknade flera ggr inatt över att jag fick kramper, rusa på toa och så har det hållt på och håller på... Istället har jag legat i solen hela dagen lång och lyssnat på spotif...

Presentation


Välkommen hit! Jag heter Charlotte och jag är 41 år gammal. Jag arbetar som lärare och bor i Trollhättan tillsammans med min man Kenth. Jag är mamma till världens finaste tjejer Jessica 18år och Linnéa 15år som bor hos oss varannan vecka.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Intressanta bloggar

Besökare

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards