Lottentotts fantastiska liv! ...skriver om mig, mina tankar och allt annat!

Direktlänk till inlägg 7 april 2012

Glad Påsk!

Av Charlotte - 7 april 2012 13:06

Jag har inte försvunnit, bara tagit en liten paus i bloggandet. Här trallar livet på efter alltjämt glada noter, igår hämtade jag hem Kenth som varit i Rumäninen. På måndag åker han till Kina, lyckos han som får resa såå mycket *NOT*. Vi firade ialla fall med lite skumpa och lchf-godis, jordgubbar doppade i mörk choklad och kokos.

 

Jessicas boyfriend fyllde nitton år igår, så vi körde Jessica dit igår och passade på att överlämna en present till honom, en tröja från Johann. Får se vad han tycker för han är inte helt lätt att köpa till....kräsen man det där   .


Skolan tickar på och det närmar sig tre veckors praktik vilket ska bli jättekul för det var längesedan vi var ute nu. Det är en intressant kurs vi läser och som jag personligen tycker är givande. Det är många lektioner, mycket att läsa och reflektera över, slutuppgiften har jag inte ens vågat börja tänka på..men jag tror inte det ska bli några problem att få ihop något som jag kan analysera, vända och vrida på från alla håll och kanter men det tar vi då! Något vi tar nu är däremot påskfirande på allvar då det väntas hit gäster ikväll. Jag/vi tänker frångå den traditionella desserten och istället bjuda på...vad får ni se imorgon men jag kan lova att hela kvällen från början till start går i lchf´s tecken (förutom 1,5kg lösgodis) och då kan det ju bara bli gott eller hur!? Det är extra roligt för jag har äntligen hoppat ner från min platå som jag varit på såååå länge nu, dvs 77kg och nu är jag som ni ser under 75kg!! Jag har hela veckan legat runt 75 och imorse hade jag hoppat ner lite till.

 

Det var en tjej som skrev till mig, att om du nu så gärna vill gå ner de där sista kilona...varför fuskar du med såväl choklad som alkohol emellanåt? Du kanske trivs med din vikt ialla fall? De raderna fick mig att tänka över hur och vad jag fuskar med och tänkte att nu jäklar ska jag äta ordentligt! Denna vecka har jag ätit frukost, lunch och middag och 1 dl blandade nötter som mellanmål och tydligen ger det resultat   . Egentligen ska man ju slänga vågen åt h-vete och mäta sig eller varför inte...prova gamla jeans som här nedan. Dessa hade jag för ca 8 år sedan och det är en viss glädje känna när man får på sig dem!!

 

Sen tycker jag att livskvalité ska man kosta på sig emellanåt men det behöver ju som sagt inte vara varje dag..? Ikväll tänker jag dock både äta och dricka gott så nu säger jag hejdå för denna gång så ses vi en annan dag.

 

Glad Påsk på er allesammans! 

 

 

      

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Charlotte - 27 september 2014 12:41


Det går ju sådär med att blogga och min ambition är faktiskt att jag ska blogga oftare men vi får se hur det blir med den saken. Här kommer ialla fall ett litet inlägg.   Jag eller vi sitter och väntar på besök från Säffle med en styck åkgräsklip...

Av Charlotte - 25 augusti 2014 19:59

   Go kväll! Då var det måndag igen, eller den är ju nästan slut.. Helgen gick fort och vi fick mycket gjort i huset. Förebilder från tjejernas rum. De är nu helt kritvita! Nu ska det in vitlaserat trägolv, panelvägg och nya lister sen så är de k...

Av Charlotte - 22 augusti 2014 21:06

   Hej på er allihop! Sist jag skrev härinne var för över ett år sedan. Mycket roligt (och tråkigt) har hänt sedan dess men absolut det roligaste är att vi har blivit ägare till en jättefin gård! Idag skrev vi sista pappren, övertog nycklarna och s...

Av Charlotte - 13 juli 2013 20:04

Tjingeling! Igår fick jag lappsjuka av att gå här hemma med taskig mage så till slut frågade jag Linnéa om hon och jag inte skulle ta en fika på stan. Strandgatan blev det med en liten morotskaka! Gott och mysigt var det fika med fina dottern. Hon ...

Av Charlotte - 11 juli 2013 17:30


..ingen roadtrip idag, magen vill inte bli frisk utan fortsätter krångla. Jag vaknade flera ggr inatt över att jag fick kramper, rusa på toa och så har det hållt på och håller på... Istället har jag legat i solen hela dagen lång och lyssnat på spotif...

Presentation


Välkommen hit! Jag heter Charlotte och jag är 41 år gammal. Jag arbetar som lärare och bor i Trollhättan tillsammans med min man Kenth. Jag är mamma till världens finaste tjejer Jessica 18år och Linnéa 15år som bor hos oss varannan vecka.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Intressanta bloggar

Besökare

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards