Lottentotts fantastiska liv! ...skriver om mig, mina tankar och allt annat!

Direktlänk till inlägg 11 april 2012

God morgon!!

Av Charlotte - 11 april 2012 08:58

Jag har just gjort mig iordning då jag ska tillbringa denna underbara onsdag (egentligen borde jag verkligen plugga) med att följa med mamma till Greta 92år och packa lådor för hon ska flytta till ett gruppboende...såå, jag lämnar både hem och barn vind för våg men så får det bli idag. Är bjuden på "ramlaavtårta" ikväll, får väl se hur det blir med den saken.. Det vankas tydligen nutella och då drar jag öronen åt mig, det är som att bjuda en alkis på bara en grogg och sen "hejdå, nu stänger butiken"...jag har ju ingen som helst karaktär när det väl kommer till kritan!  

Jag var även lite arg för nu imorse var jag i kontakt med vårdcentralen för jag tror femte gången i ordningen. Jag trodde kanske att jag skulle få besked på röntgen som jag gjorde för sådär fem veckor sedan. Men nädå, det fanns fortfarande inget svar så nu blev visan att jag skulle kontakta deras sekreterare och dom i sin tur skulle jaga rätt på den, jag trodde ju faktiskt dom redan försökt med det...? Men, lika fort som jag blir arg, lika fort går det över. Det är ingen idé gå och sura och ödsla sin energi på sånt när man har så mycket annat att glädjas över, eller hur!? Jag försöker se positivt på saker och ting, så därför avslutar jag nu med att önska er alla en bra dag! 

Puss & kram hela dan    


 

 
 
Ingen bild

linda strinne

11 april 2012 09:33

Du är så klok Lotten ha en underbar dag med mammis och Greta! Och njut av den där tårtan det är du värd!!
Kraam

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Charlotte - 27 september 2014 12:41


Det går ju sådär med att blogga och min ambition är faktiskt att jag ska blogga oftare men vi får se hur det blir med den saken. Här kommer ialla fall ett litet inlägg.   Jag eller vi sitter och väntar på besök från Säffle med en styck åkgräsklip...

Av Charlotte - 25 augusti 2014 19:59

   Go kväll! Då var det måndag igen, eller den är ju nästan slut.. Helgen gick fort och vi fick mycket gjort i huset. Förebilder från tjejernas rum. De är nu helt kritvita! Nu ska det in vitlaserat trägolv, panelvägg och nya lister sen så är de k...

Av Charlotte - 22 augusti 2014 21:06

   Hej på er allihop! Sist jag skrev härinne var för över ett år sedan. Mycket roligt (och tråkigt) har hänt sedan dess men absolut det roligaste är att vi har blivit ägare till en jättefin gård! Idag skrev vi sista pappren, övertog nycklarna och s...

Av Charlotte - 13 juli 2013 20:04

Tjingeling! Igår fick jag lappsjuka av att gå här hemma med taskig mage så till slut frågade jag Linnéa om hon och jag inte skulle ta en fika på stan. Strandgatan blev det med en liten morotskaka! Gott och mysigt var det fika med fina dottern. Hon ...

Av Charlotte - 11 juli 2013 17:30


..ingen roadtrip idag, magen vill inte bli frisk utan fortsätter krångla. Jag vaknade flera ggr inatt över att jag fick kramper, rusa på toa och så har det hållt på och håller på... Istället har jag legat i solen hela dagen lång och lyssnat på spotif...

Presentation


Välkommen hit! Jag heter Charlotte och jag är 41 år gammal. Jag arbetar som lärare och bor i Trollhättan tillsammans med min man Kenth. Jag är mamma till världens finaste tjejer Jessica 18år och Linnéa 15år som bor hos oss varannan vecka.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Intressanta bloggar

Besökare

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards