Lottentotts fantastiska liv! ...skriver om mig, mina tankar och allt annat!

Direktlänk till inlägg 27 maj 2012

Tjingeling!

Av Charlotte - 27 maj 2012 09:19

Här kommer en uppdatering sedan sist...mycket skola är det och då pratar vi examinationer på löpande band. Vi hade muntlig examination i torsdags som jag var jättenervös för men det visade sig att det gick bra då jag fick godkänt! 

Nu till något jätteroligt och intressant, våra diskmaskiner lade av förra veckan, båda två på samma gång och jag såg såklart tusenlapparna flyga iväg..ringer service och hit kommer Electrolux-killen och börjar greja. Det visar sig att på ena maskin är cirkualtionspumpen sönder och på den andra så läcker cirkulationspumpen..antydde för killen att dom borde nog se över kvalitetsarbetet på just den detaljen   . Frågade även lite fint om det gick att laga dem på garantin, han kunde utläsa av serienumret att de var ju ca 5veckor för gamla för att garantin ska gälla...MEN att de ser mellan fingrarna så hela besöket blev graaaaatis!!! Nu när jag enbart på grund av min charm, sparade pengar åt oss, var jag bara tvungen ge mig ut i affärerna och kom hem med en jeansjacka och ett linne + fina örhängen till det.

Vidare i mitt händelserika liv så gick jag häromdagen förbi en utav stadens tatuerare och hörde mig för om laserborttagning. Det visade sig han körde med samma metod som quinnan nere i göteborg så sagt och gjort, vi skippar restylanekvinnan i Göteborg och fortsätter hos honom istället vilket första besöket blev i torsdags...jag har skrivit förut att det inte gjorde så ont men nu...jefvlar vad ont det gjorde!! Jag hade värk i armen hela kvällen, undrar just hur detta ska sluta när jag tittar på den men vad är det ordspråket säger "den som gett sig in  leken får leken tåla"...

Här är den..innan han sätter igång, senare samma dag och idag (3dgr efter) full med blåsor och skårpor som vätskar sig men sola mååååste jag ju så det blir ju även ett fint märke runtom pga plåsterlappen   .

        

Jag och Jessica var och fixade nya pass i torsdags, träffade på två gamla kändisar från förr..man hajar ju till när man hör en röst från en polis innanför disken som ropar "Nämen HEJ Lotten, känner du igen mig!?"...Jag ser ialla fall ut som en intagen på det nya passet, ändå tog jag om tre gånger sen fick det vara nog, kunde inte med be om mer omtagningar. Jag blev ju ändå inte snyggare.

Vi hann med en glass på torget innan polisen

 

Jag hoppade in och jobbade en sväng igår kväll, mycket trevligt träffa både boende och personal igen! Nu är det inte många dagar kvar tills jobbet drar igång på allvar, en vecka ungefär.

Idag har jag pressat och njutit av för fulla muggar   

Kenth har rensat stengången och häcken, redipär som han är sen gick han in och rullade köttbullar, gjorde sås och..typ hela middagen. Barnen åkte iväg till Vårhaga för att bada!? Hur varmt kan det vara? På tok för kallt för att en annan ska doppa sig ialla fall. Sen har jag varit ute hos mamma och firat henne, hon förväntar sig det.

Imorgon är det dags för ännu en examination, tror jag blir galen på detta men nu äntligen kan man förhoppningsvis se ett slut på kursen...beroende på hur det går med det man lämnat in såklart. Måste vara klar med alltihop tills på fredag kväll för på lördag morgon går bilen till Hallstahammar och stundande 40års-kalajs med övernattning på hotell, tjoho! På söndag blir det Solna och hälsa på svärföräldrarna, vilket var längesedan nu så det ska bli kul att träffas igen. Kanske vi hinner med säga hej till Estelle oxå men vi får se, det är ju en bit hem att köra. MEN nu blir det soft ute på altan en stund, Kenth jobbar med datorn och svär mest hela tiden så jag får väl titta ner i vinglaset själv   

Hejdå på en stund, kram från mig

  


 
 
Anna

Anna

29 maj 2012 20:24

Tack :) hoppas du också har fått härliga G:) lycka till med uppsatsen! Och ha en superhärlig sommar om vi inte ses innan hösten igen :) kraam

http://www.annabergman.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Charlotte - 27 september 2014 12:41


Det går ju sådär med att blogga och min ambition är faktiskt att jag ska blogga oftare men vi får se hur det blir med den saken. Här kommer ialla fall ett litet inlägg.   Jag eller vi sitter och väntar på besök från Säffle med en styck åkgräsklip...

Av Charlotte - 25 augusti 2014 19:59

   Go kväll! Då var det måndag igen, eller den är ju nästan slut.. Helgen gick fort och vi fick mycket gjort i huset. Förebilder från tjejernas rum. De är nu helt kritvita! Nu ska det in vitlaserat trägolv, panelvägg och nya lister sen så är de k...

Av Charlotte - 22 augusti 2014 21:06

   Hej på er allihop! Sist jag skrev härinne var för över ett år sedan. Mycket roligt (och tråkigt) har hänt sedan dess men absolut det roligaste är att vi har blivit ägare till en jättefin gård! Idag skrev vi sista pappren, övertog nycklarna och s...

Av Charlotte - 13 juli 2013 20:04

Tjingeling! Igår fick jag lappsjuka av att gå här hemma med taskig mage så till slut frågade jag Linnéa om hon och jag inte skulle ta en fika på stan. Strandgatan blev det med en liten morotskaka! Gott och mysigt var det fika med fina dottern. Hon ...

Av Charlotte - 11 juli 2013 17:30


..ingen roadtrip idag, magen vill inte bli frisk utan fortsätter krångla. Jag vaknade flera ggr inatt över att jag fick kramper, rusa på toa och så har det hållt på och håller på... Istället har jag legat i solen hela dagen lång och lyssnat på spotif...

Presentation


Välkommen hit! Jag heter Charlotte och jag är 41 år gammal. Jag arbetar som lärare och bor i Trollhättan tillsammans med min man Kenth. Jag är mamma till världens finaste tjejer Jessica 18år och Linnéa 15år som bor hos oss varannan vecka.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Intressanta bloggar

Besökare

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards