Lottentotts fantastiska liv! ...skriver om mig, mina tankar och allt annat!

Direktlänk till inlägg 17 maj 2012

Hej svejs!

Av Charlotte - 17 maj 2012 18:21

Nu är jag här igen..det går några veckor mellan varven men så är det ibland och så får det kanske bli. Vad har hänt sedan sist då...? Här kommer lite bilder från då jag överraskade Kenth med hotell och restaurang i den stora staden Götlaborg, minnen lever man länge på   .

Vi var på Pasta + där vi ätit en gång förut. Jag tog skinka/melon til förrätt och Kenth tonfiskröra och något mer som jag nu glömt..Det är väldigt mysig atmosfär på restaurangen, romantic så det förslår   

       

Till huvudrätt tog jag dessa godingar, grillade jätteräkor med vitlöksröra till...mums! Kenth åt spaghetti carbonara.

 

Till dessert slog jag till på en pistageglass och Kenth klassisk tiramisu.

   

Efter denna romantiska sittning gick vi mätta och belåtna tillbaka till hotellet där vi stannade till vid baren. Kenth beställde in Whiskey för sådär 100:-/droppe, jag höll på att sätta i halsen pga priset och frågade om det var guld han skulle dricka? Jag skulle då vara redig så jag tog en billigare variant av mörk rom men istället fick jag fotogen...det gick bara inte att dricka   och som Kenth sa "Du får vad du betalar för.." 
 

Ja just det, jag var ju ner till Göteborg för att påbörja borttagning av min ena tatuering, den jag har på axeln...usch, jag tycker inte alls den är snygg och ångrar mig grymt mycket!

 

Jag försöker förmedla detta till mina tjejer, att dom ska tänka sig för mer än en gång. Det dom tycker är snyggt och coolt när dom är sådär tjugo, kanske dom inte tycker är lika coolt 10 år senare...Nåja, det skulle ta runt 10ggr 'a 1000:-/gång för att ta bort den och då var det inte ens säkert att den går bort till 100%. Jag påbörjade det nu när jag var nere och för er som inte vet så har jag valt metoden där det är laser som skjuter sönder färgpigmenten sakta med säkert. Det stack i början men sen blev det bedövat. Jag ska låta den vila 5-6 veckor mellan varje gång så det lär ju ta sin tid och inte får jag utsätta den för sol heller...snyggt med förutom tatueringen då, märke efter en fet plåsterlapp där då jag ju älskar att sola!

På tal om sol...jag och barnen ska följa med Kenth till Rumäninen vecka 31!! Hotellet och flyget är bokat och klart, vi lyfter från landvetter lördag v30, underbart!! Då jag kommer att jobba större delen av sommaren med start redan 4:e juni (vi slutar kursen 3:e), var jag lite rädd för att vi inte skulle fixa gemensam semester i år, men nu löste det sig ialla fall! Kenth hade från början tänkt ta med bara flickorna och lämna mig ensam hemma   och det hade dom inte något emot alls, tvärtom! Kenth bor på ett jättefint hotell i Bukarest med inomhus- och utomhuspooler högt och lågt så det ska nog inte gå någon nöd på oss medans Kenth, han får jobba ihop till brödfödan på dagarna...

     

Vi har nu varit ute på vår praktik under tre veckors tid, eller det blev inte så många dagar för en dag skulle vi vara inne i skolan och sen var det helgdagar och andra utflykter i skolan så dagarna bara försvann! Min handledare ska ha barn i början på Juni (roligt för henne men tråkigt för mig) för jag tycker jättemycket om henne och det innebär att jag inte kommer få ha henne sista terminen!

Jag och eleverna i klassen bestämde vi skulle göra ett häfte till henne med hejdåhälsningar från oss alla, jag tycker ju sånt är jätteroligt att pyssla med och jag tror det var uppskattat från hennes sida.

    

Sen blev det presentregn från alla håll och kanter då jag fick ett jättefint halsband av henne och sen hade två elever köpt varsin chokladkartong till mig, tråkigt att jag inte äter choklad men det går säkert åt på annat håll skulle jag tro..glad och överraskad blev jag ialla fall! Jag i min tur hade köpt en ljuslykta till min handledare, den är tänkt hänga på väggen och har budskapet "follow your heart".

Sista fredagen på praktiken skulle personalen ha vårfest på kvällen, det var en upplevelse att få se pedagoger och annat löst folk bli lite susiga under västen och vilket språk sen då, waay under the belt...men roligt hade vi!

   Jösses vilket långt inlägg detta blev, jag förstår om ni inte orkat läsa ända hit då jag babblar på om än det ena än det andra.

Nu är det till stor del fokus på skolan och alla uppgifter som ska in innan kursens slut. Vi ska åka långväga på 40års-fest på helgen som den sista (och största) uppgiften ska vara inne, så den måste jag bli klar med till fredag 1 juni.

En sista grej...jag har köpt en jäääättefin vind/regnjacka som jag bara älskar! Jag tror jag skrev om den i tidigare inlägg. Jag tyckte att 1500:- var lite väl dyrt så jag hittade en affär på www där den var 200:- billigare, alltid något! Avslutar härmed detta inlägg med en bild på skönheten, go kväll och see you!

 





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Charlotte - 27 september 2014 12:41


Det går ju sådär med att blogga och min ambition är faktiskt att jag ska blogga oftare men vi får se hur det blir med den saken. Här kommer ialla fall ett litet inlägg.   Jag eller vi sitter och väntar på besök från Säffle med en styck åkgräsklip...

Av Charlotte - 25 augusti 2014 19:59

   Go kväll! Då var det måndag igen, eller den är ju nästan slut.. Helgen gick fort och vi fick mycket gjort i huset. Förebilder från tjejernas rum. De är nu helt kritvita! Nu ska det in vitlaserat trägolv, panelvägg och nya lister sen så är de k...

Av Charlotte - 22 augusti 2014 21:06

   Hej på er allihop! Sist jag skrev härinne var för över ett år sedan. Mycket roligt (och tråkigt) har hänt sedan dess men absolut det roligaste är att vi har blivit ägare till en jättefin gård! Idag skrev vi sista pappren, övertog nycklarna och s...

Av Charlotte - 13 juli 2013 20:04

Tjingeling! Igår fick jag lappsjuka av att gå här hemma med taskig mage så till slut frågade jag Linnéa om hon och jag inte skulle ta en fika på stan. Strandgatan blev det med en liten morotskaka! Gott och mysigt var det fika med fina dottern. Hon ...

Av Charlotte - 11 juli 2013 17:30


..ingen roadtrip idag, magen vill inte bli frisk utan fortsätter krångla. Jag vaknade flera ggr inatt över att jag fick kramper, rusa på toa och så har det hållt på och håller på... Istället har jag legat i solen hela dagen lång och lyssnat på spotif...

Presentation


Välkommen hit! Jag heter Charlotte och jag är 41 år gammal. Jag arbetar som lärare och bor i Trollhättan tillsammans med min man Kenth. Jag är mamma till världens finaste tjejer Jessica 18år och Linnéa 15år som bor hos oss varannan vecka.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Intressanta bloggar

Besökare

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards