Lottentotts fantastiska liv! ...skriver om mig, mina tankar och allt annat!

Alla inlägg under mars 2012

Av Charlotte - 16 mars 2012 19:29

Det blev ju varken det ena eller andra till middag häromkvällen utan vi gjorde omelettrulle med baconröra när jag kom hem!

Det var första gången jag gjorde omelett, det tog sin lilla tid men gott var det så det fick det bli även till frukost idag. Annars har det varit skola för hela pengen, först grupparbete och sen föreläsning med workshop och därinemellan hann vi ta en vända på stan och luncha på favvorestaurangen, Truly Indian! Det var ju ingen höjdare om man som jag kör den fetare varianten på mat men det fick bli kycklingbitar i smarrig sås och till det en vitkålssallad. Erica fick stå för riset och naanbrödet vilket jag för övrigt var såå nära äta utav men stålsatte mig och tänkte på hur magen skulle må efteråt. Till kvällens middag blev det flygande jacob, riktigt gott med grönsallad till! Nu blir det lite och blandade nötter, ska se om vi kan hitta en film att hyra. Linnéa tjatar om att vi ska se   men jag hävdar att hon är för liten!

Ska försöka hålla mig vaken tills Kenth kommer hem vilket han skulle göra runt 00 - 00.30, vi får väl se om jag fixar det 

Imorgon är det kalajs för hela slanten, bror fyller nämligen 40år idag!! Det ska bli kul få ge honom hans present och äntligen får jag se han och sambons gård som de köpt. Kenth har varit där flera gånger men inte syster yster...dåligt av mig? Men jag har varit kreativ, med vad får ni se bilder på söndag för man vet aldrig vem som går in här och läser.. men jag tror eller vet att födelsedagsbarnet kommer bli mycket överraskad!  

XOXO      

Av Charlotte - 15 mars 2012 09:59

Halloj!

Gårdagen blev en fin dag på alla sätt och vis. Röntgen gick bara bra, plåtarna skulle skickas till läkare i Göteborg för granskning sen skulle besked ges till läkaren på vårdcentralen. Enligt rtg-sköterskan skulle jag få besked inom en vecka, med det tror jag så mycket jag vill på.

Visst gick vi till röda rummet och fikade och visst tog jag ingen mörk chokladbit utan istället åt jag Lorenas val, dvs chokladkladdkaka med dajm/chokladfrosting...så gick det med den karaktären men gott var det och jag njöt av varje tugga!

 

En blomma + kruka till köksbordet samt lite pimpande till trappan inhandlades på Blomsterlandet, jag hade redan murgrönan och ljungen så det fick bli några vita violer.

    

Idag blir det återigen göra lite skoluppgifter, jag har precis skrivit ett inlägg om miljötänk på vår gemensamma blogg. Så här i efterhand kanske det blev både kritiskt och negativt men det var ju mina tankar...sen blir det jobb resten av denna torsdag. Jag är hemma vid halv åtta ikväll och beroende på vad jag känner för att laga, står valet till middag mellan flygande jacob eller repris på gårdagen , det vill säga kött+beasås+grönsallad = Lottens nya favorit! Något jag dock börjar bli trött på är äggröra och bacon/korv till frukost, måste snart hitta något annat alternativ men är ganska kass på just frukosten. Hittills har jag alternerat med smoothie gjord på 1dl grädde, 1dl turk yoghurt, 1dl mjölk, frusna bär men har fått för mig att det är lite för mycket kolisar i den så jag får försöka hitta något annat. Nog tjötat om mat, nu slutar jag för denna gång och önskar er en fortsatt fin dag allesammans!



Av Charlotte - 14 mars 2012 07:45

God morgon!

Barnen matade, iväg och här sitter jag...iförd morgonrock och hade tänkt börja plugga om en stund. Kenth åker till Rumänien ikväll så han ser vi inte förrän på fredag natt. Idag åker jag till Uddevalla för att röntga bihålorna. När jag var i Kina förra nyåret, upptäckte jag en svullnad under höger öga och sen dess har den inte gått ner, jag har även värk av och till men inga andra besvär. Igår fick jag äntligen tummen ur och gick till vårdcentralen för att en gång för alla ta reda på vad orsaken kan vara och som väntat fick jag med mig en remiss hem. Någon hade teorin om att jag kanske på något sätt fått med mig larver hem från Kina....jag vågade såklart inte nämna detta för doktorn för jag insåg själv hur osannolikt det låter !? Fast nu när jag googlar runt hittade jag denna artikel...

http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.614066-ogonbesvar-kan-vara-larver

 

Jag smygkollade på min journal när farbror doktorn höll på att skriva och man springer ju inte ner doktorn direkt. 2003 gjorde jag illa mig i handleden, 2009 sökte jag för urinvägsinfektion och jaa, det var typ allt så mig tjänar dom inga pengar på! Jag får bara betala för alla er andra hypokondriker som finns därute och som springer till doktorn stup i snöret   .

Mamma ska köra mig/oss till Uddevalla så då tänkte jag att vi måste göra ett besök på fiket "Röda rummet" som jag nämnt i tidigare inlägg. Jag ska verkligen försöka stå emot gottigheterna och bara nöja mig med något liiiiiitet mycket mörkt chokladaktigt så får jag hoppas mamma tar något annat som jag kan smaka på. Efter det blir det shoppa lite blommor på Blomsterlandet. Detta ser ju ut att bli en fin dag idag på alla sätt och vis om dom nu inte hittar några larver förstås..

 

Kram till er alla   

Av Charlotte - 11 mars 2012 16:17

Halloj i vårvärmen!  

Här uppe i Björndalen har det grejats i trädgården hela dagen, buske efter buske klipptes ned och det blev hur mycket ris och grenar som helst men ändå är vi ganska långt ifrån klara..men vi får hoppas våren är här på allvar nu, det är ju så härligt vara ute, när man nu väl kommer så långt...

   

En fika på trappan satt inte helt fel!

 

Kenth har blivit förkyld så jag tycker han borde ta det lite lugnt, dock lättare sagt än gjort få han att vila.

Igår grillade vi, det blev kött med rostade grönsaker och till det en rejäl klick med Lallerstedt´s bearnaisesås, den bästa (och fetaste) av dem alla, enligt mitt tycke!

 

Jag hade tidigare på dagen läst på en annan blogg att det skulle finnas rövhål i alla släkter så det ämnet avverkade vi friskt medan vi åt den goda maten och drack det goda vinet   . Även vår kväll (som så många andras) blev det Melodifestivalen med ett halvt öga och spela Wordfeud/chatta med ett annat..Kenth somnade och jag tyckte väl att den var sådär...det kan både ha och kvitta tycker jag. Nu ska jag strax åka och hämta barnen, känns som en evighet sen jag såg dem och nu längtar jag väldans mycket efter dem!!!  

Önskar er en fortsatt trevlig söndag!

Av Charlotte - 9 mars 2012 17:16

Min plan för denna fredag var att jag skulle åka till Överby och kolla lite i affärer och sen handla mat. Istället blev det en tre timmar lång fika med fina tjejerna Anna och Lorena på caféet Röda Rummet som ligger i Uddevalla. Så fort jag klev innanför dörren, kände jag att det var ett trevligt ställe med avslappnad atmosfär och det fanns mycket fint att titta på, såsom ljuslyktor, väggprydnader och annat smått och gott. 

Gottegrisar som vi är alla tre, hade vi svårt bestämma oss för alla goda bakverk som fanns och som dessutom ägarinnan bakar själv så här fanns varken delicatobollar eller massproducerade cupcakes...Till slut enades vi om att välja var sin kaka och sen smaka av varandra. Anna tog moccakaka, Lorena chokladkaka och jag amerikansk chokladkaka (lägg märke till min klick grädde..)

      

Det blev mycket choklad men jösses vad gott det var, min favorit var dock Lorenas...hursomhaver hade vi mycket att prata om och timmarna bara försvann *me like* fast kanske inte lika roligt för de som hade sysslor att utföra, typ städa mm, eller hur Anna?

Väl hemma drog jag till Överby och handlade mat inför kommande vecka, det är rörigt på Maxi nu och det tar sin lilla tid att hitta allting!

Imorgon bitti susar jag ner till Landvetter för att hämta hem kärleken men först lite flygande jacob i magen och till den får det bestämt bli ett glas vin.

Önskar er allesammans en fortsatt trevlig fredagkväll!

Av Charlotte - 8 mars 2012 12:15

 

...denna söta lilla varelse har hållt mig vaken inatt dels med sitt trampande men även med sitt spinnade, hon var även där när jag vaknade imorse. Jag åkte ju till Erica igår kväll för att skriva klart skolarbete. När det var klart, blev det jättegod middag och gott att dricka så kvällen blev lång och mycket trevlig. Nu är jag hemma en snabbis för jag ska strax åka till skolan för att lämna in en rapport som har deadline idag och sen åker jag vidare ut till mamma. Jag ska göra slingor på henne och som tack för hjälpen skulle hon bjuda sin kära dotter på fisksoppa.

Ha det gott så länge och fridens liljor vare med er   

Av Charlotte - 7 mars 2012 07:32

Igår blev det lite skrivande och lite läsande men det går trööööögt! När vi satt nere på Innovatum igår, ringde dom som tokar och ville jag skulle jobba som igår, nu på torsdag och på måndag. Jag tackade nej till alla turer då det är en hel del som hopar sig just nu med skolarbetet och jag vill känna att jag kan sätta mig när jag vill. Sen kommer barnen på söndag och det är ingen hit jobba kväll när dom är här, jag missar ju jättemycket.

Jag hyrde mig en film igår, valde en enbart efter mitt tycke och smak och det blev denna här. Samuel L Jackson är vanligtvis grym skådis och i denna film var han inget undantag förutom att han var grym i dubbel bemärkelse... Han drev en sajt där fighter utkämpades med folk som blivit kidnappade och som hade en dödlig utgång, ju grymmare desto bättre. Folk satt sedan och bettade via nätet om vem dom trodde skulle vinna/dö....Jag tyckte att filmen var jättebra, bra skådisar, den var spännande och något skruvad men oxå med lite love inemellanåt   sen var upplösningen helt oväntad..

 

Idag blir det skola på förmiddagen och sen tror jag att jag ska dra till gymmet en sväng. Jag har slarvat lite både med mat och motion de senaste dagarna vilket är Obra men det är bara att ta nya tag! Senare i eftermiddag drar jag hem till Erica för att skriva lite skolarbete, roligare om man är två ju.

Av Charlotte - 6 mars 2012 13:19

I söndags började jag känna mig risig på kvällen och fortsatte att göra så även när jag vaknade igår så jag stannade faktiskt hemma från skolan. Vi hade obligatorisk lektion, grupparbete mm men kände att jag ändå inte orkade gå. Idag mådde jag mycket bättre så idag var det studiebesök i teknikparken nere på Innovatum. Jag tyckte upplägget var sådär, fick dock inte ihop det med hur jag skulle kunna dra nytta av det i framtiden men kanske med ett annat upplägg så.. Vi avslutade med en lunch på Nova där jag tog en fisk- och skaldjurssoppa som smakade helt okej men jag har kommit på att jag nog är väldigt bortskämd hemifrån   och tycker att den mesta maten inte är värd pengarna. Kenth gjorde i helgen en jättegod renskavsgryta med färsk timjan, grädde och svamp i och till det blomkålspuré, riktigt gott och festligt. 

 

Till efterrätt hade han svängt ihop en hallondröm som tillsammans med jordgubbarna smakade som en riktig solig och varm sommardag.

 

 Kärleken åkte till Kina igår och kommer hem först på lördag vilket är jättetråkigt men jag får försöka göra det bästa av tiden fram tills dess... Jag kan ju t. ex börja med att hugga tag i att skriva labb-rapport för senaste laborationen vi gjorde, som innehöll bland annat rödkål... Jag tycker det är aptråkigt skriva labbrapporter så motivationen ligger kanske inte på topp men livet är inte alltid roligt eller hur!? Tjing så länge    

Presentation


Välkommen hit! Jag heter Charlotte och jag är 41 år gammal. Jag arbetar som lärare och bor i Trollhättan tillsammans med min man Kenth. Jag är mamma till världens finaste tjejer Jessica 18år och Linnéa 15år som bor hos oss varannan vecka.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Intressanta bloggar

Besökare

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards