Lottentotts fantastiska liv! ...skriver om mig, mina tankar och allt annat!

Alla inlägg under januari 2012

Av Charlotte - 7 januari 2012 07:16

Kom inte i säng förrän halv ett i natt och sen upp sex timmar efter det, inte annat än att jag är lite trött. Har precis kört Linnéa som idag ska åka med sin faster och sina kusiner till hund 2012, en hundutställning som pågår i Göteborg. Jag tror Linnéa kommer uppskatta trippen då hon älskar hundar, speciellt hennes systers små sötnosar, så nu lär det väl bli ännu mer tjat om hund än vad det redan är   .

Igår kom min kära vän Lorena förbi vid fyra-tiden och skulle bara lämna lite PS2-spel, det slutade med att hennes man Jonas även kom hit och sen huserade dom här till klockan tolv på natta! Vi hade mycket att prata om, bland annat var ett samtalsämne av många, hur våra olika familjeförhållanden ser ut. Barn som väljer att ta avstånd från en förälder, de väljer (man har alltid ett val) att lyssna på en version och som därefter väljer sida för att det är den föräldern som gagnar dem själv mest. Förälder/barn som beter sig såpass illa att man till slut bryter kontakten med dem och det tyvärr för all framtid. Det är såklart tråkigt att det ska vara på detta sätt men jag tror att det är vanligare än man tror, det finns fejder av ett eller annat slag i de flesta familjer/släkt. Det var som Lorena sa "Varför kan man inte få välja sin familj..."? Fast å andra sidan gör man ju det genom att välja vem man vill tro på, fast då tyvärr efter att känslomässiga band har skapats och på så sätt påverkar det en oftast negativt. 

In i mellan blev det mat, typ tapas med mycket goa grejer, kex och ostar, marmelader, olika lufttorkade skinkor, oliver, rökt lax, aioli, vindruvor och päron, painriche och sist men inte minst åkte nutellaburken fram *mums*. Kvällen blev otippat lyckad kära vänner!   

          

Fast det tar emot ska jag idag städa ut julen, jag tycker ju granen lyser så fint och det är så mysigt med allt pynt men det väl bara att inse, julen på väg att ta slut...  

Av Charlotte - 5 januari 2012 18:03

...är det idag men jag har ingen aning om vad den betyder mer än att det är 13 dgr sedan det var julafton...? Afton eller ej så har denna dag gått åt till att greja med bloggen, beställa litteratur till nya kursen och varit på Överby med barnen. Denna gång fick sig Linnéa ett par jeans inne på JC, inte det lättaste hitta jeans till henne men nu så, trevlig och duktig personal hade dom oxå! Vi har även spelat några omgångar Buzz och nu kör Kenth, Anders och Jessica race med Colin Mcrae...i väntan på att äta tacopaj som just nu står i ugnen och gottar till sig. Jag måste bara få avsluta att jag ganska ofta får mig ett gott skratt när jag läser runt på andras bloggar och märker att det jag skriver, fortsätter man att älta på sin egen   .


Med önskan om en fortsatt trevlig trettondagsafton

 

Av Charlotte - 4 januari 2012 11:32

Här har vi just ätit frukost, det blir ganska sent nu när man är ledig och alla får sova så länge dom vill eller nja, den enda som får sova så länge hon vill är faktiskt jag själv för barnen väcker jag ju vid halv elva annars skulle dom sova till både ett och två...snacka om att dom vänder på dygnet! Igår tog vi allihop en tur till Torp och hittade dessa söta namnskyltar till fyndpris. Färgen gör sig inte rätt för de är mörkt lila..men bling är det ialla fall   och sådant är alltid bra att ha! 

  

Jag har köpt mig en bok som jag började läsa igår, kan inte riktigt släppa det här med lchf då jag är ganska övertygad om att den dieten eller livsstilen skulle passa mig perfekt. Nu har jag ju faktiskt gått ner i vikt genom att "bara" äta hyfsat ordentligt, ta mina promenader och att undvika sötsaker men trots det så vill jag ändå försöka igen..

 

Jag läser Katrins blogg och tycker att det hon skriver är bra, hon tycker till och sticker ut hakan och tycker man inte om det behöver man ju inte läsa!? Det är precis som på några andra bloggar man är inne och läser på, en del skriver rena skiten och det är upp till en själv om man vill lägga energi på det eller rycka på axlarna och gå vidare. Sen tycker jag att hon är rak för att hon tar emot ALL kritik, oavsett om den är positiv eller negativ och det tycker jag kännetecknar en stark person, en som står för det hon skriver och som inte blir förbannad så fort det skrivs något negativt om henne tillbaka.  

Jag lämnade dessutom återbud till kvällskursen då jag kollade schemat. Det var lektioner två kvällar/vecka men ojämna veckor och då har vi ju barnen så de gick fetbort! Jag tänker att det är bättre jag lägger min fokus och energi på dagtidskursen, barnens skolgång och att kunna hoppa in extra och jobba (även äta/leva lchf..). Nu ska jag ägna tiden fram tills det är dags gå till skolan åt att sy in Linnéas jeans, det är både svårt och pilligt (tycker jag)!

Av Charlotte - 3 januari 2012 09:13

Jessica & Anders fick ett ryck och gjorde cupcakes igår, choklad- och kaffesmak med nutella på toppen *mums*!

   

Som ni kanske ser, håller jag på att ändra designen på min blogg, går sådär men är ganska stolt för jag fixar och trixar själv tills det funkar eller nu ljög jag lite för Linnéa är jätteduktig och hjälper mig ganska så mycket. Jag vet hur den ska se ut, det gäller bara hitta rätt bilder och rätt nyans på färgerna.

Kvällen avslutade vi med att kolla på Love Actually, en riktig feelgood-film    .

Av Charlotte - 2 januari 2012 12:17

   Allting börjar med ett val... Alla val du gör får en konsekvens och jag undrar verkligen om vissa förstått vidden av de val de själva gjort, det är ju inte utan att man börjar undra..!?

    

Igår jobbade jag mellan 7-15, trodde inte det var sant när klockan ringde men tiden gick fort och vid slutdags åkte jag till Grästorp för att hämta hem Jessica. Till middag åt vi nyårsaftonens varmrätt då vi inte orkat äta den utan istället gått direkt på efterrätten.

 

Det var första gången Linnéa smakade på hummer och så gjorde även Jessica igår då vi sparat en halva till henne och båda tyckte det var gott. När man äter gratinerad så känner man ju inte direkt själv hummersmaken men som tur var hade Kenth sparat varsin hummerklo till oss.

 

 I väntan på tolvslaget spelade vi Linnéas Twilight-spel som var baserat på filmen "Eclipse" och där allt börjar med att man gör ett val...det var ganska svåra frågor då jag i princip vet vilka Edward, Jacob och Bella är och Kenth vet att det handlar om vampyrer och vargar. Här sitter jag och försöker förstå mig på spelreglerna, vilket inte var lättaste.

 

Denna vecka vet jag inte riktigt vad som händer förutom på onsdag då det är grupparbete, annars är almanackan blank. De ringde och undrade om jobb för i princip hela veckan men jag tackade nej då barnen är här denna vecka och jag vill hemma hos dem istället. Som ni säkert hört förr så borde jag börja med matten och det på allvar nu för dagarna går och snart är det tentadags   .

Presentation


Välkommen hit! Jag heter Charlotte och jag är 41 år gammal. Jag arbetar som lärare och bor i Trollhättan tillsammans med min man Kenth. Jag är mamma till världens finaste tjejer Jessica 18år och Linnéa 15år som bor hos oss varannan vecka.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Intressanta bloggar

Besökare

Arkiv

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards